Inlägg från: pippilirum |Visa alla inlägg
  • pippilirum

Solblekt eller ful å slitet tyg i vagnen? Måla om barnvagnen med textilfärg!

Åh va glad jag blir över detta tips! Har en brio där tyget efter bara 1 år blekt och blivit gulbrunt! ( svart från början). Men jag måste fråga en dum fråga.. Måste man ta bort tyget från vagnen när man stryker eller går set stryka medan det sitter på chassit? Hur vet jag om jag behöver heltäckande eller transparent färg?

• pippilirum
    DetGodaLivet skrev 2012-03-01 08:34:23 följande:
    Om vagnen är svart och blivit brun och solblekt SKA man inte använda den täckande färgen, i så fall måste man färga precis varje svart del på vagnen för att allt tyg ska få exakt samma ton och färgstruktur.    
    Ah, ok. Så med den transparenta färgen så syns det inte så mycket om man skulle missa ngn fläck då? Är det bästa att använda svamp och dutta ut färg eller vad har du för tips?
  • pippilirum

Ja verkligen skitbra tips! Jag övervägde till och med att köpa ny vagn till syskonet som är på G bara för att tyget blivit så fult på vagnen. Men nu kan vi spara dom pengarna till ngt annat!

• pippilirum

En fråga till då.. Var i butiken och köpte färgen. Men butiksbiträdet visste ej vad det var för transparent färg jag menade. Hon rekommenderade palett textilfärg fast för ljusa tyger. Blev det rätt då? Köpte svart färg.

• pippilirum
    Styrmansmamma skrev 2012-03-01 17:13:14 följande:
    Vad roligt! :) Kan du inte lägga upp före/efter bilder då också? Är så kul att se hur ett vrak blir som ny igen! :)
    Det ska jag absolut göra! Det kan ta ett tag dock då jag måste passa på att måla när sonen inte är i närheten och kan "hjälpa till"! Är det svårt att få bort tyget på vagnen förresten? Jag har aldrig testat ens.
Svar på tråden Solblekt eller ful å slitet tyg i vagnen? Måla om barnvagnen med textilfärg!