Inlägg från: mirre67 |Visa alla inlägg
  • mirre67

Rätt till fritids?

Ts, tydligen är det ju så att styvsonen har rätt att gå på fritids i vilket fall som helst eftersom du inte är vårdnadshavare! Eftersom han dessutom har ADHD, skulle han förmodligen ändå ha den rätten, även om du vore vårdnadshavare. Vår son har också den diagnosen och när han gick förskoleklass och jag var arbetslös, fick han rätt till fritids fyra timmar i veckan, d v s två timmar efter skolan, två dagar i veckan. I vår kommun har nämligen inte barn till arbetslösa egentligen rätt till fritids. Calininggrad eller vad du nu kallar dig för, ta och lägg ner nu. Jag förstår inte vad du är ute efter egentligen, bekräfta vår bild av dig som en totalt genomelak, empatilös människa som anser att alla som inte är av exakt samma åsikt som dig själv, är idioter mer eller mindre?? Hoppas verkligen också att du aldrig kommer att få ett barn med någon form av funktionsnedsättning. Vad gör du då, adopterar bort det?

• mirre67
    MitaB skrev 2012-03-04 18:29:14 följande:
    Det är så skönt att det finns människor som du, och de andra i tråden som faktiskt gav mig vad jag var ute efter... Ett svar och hjälp...

Calininggrad är bara sorlig..
    Delar helt och hållet din uppfattning om Calininggrad..hoppas det löser sig för er med fritidsplatsen! Förresten, nu slog det mig att i vår kommun är det så att barn som redan har en plats på fritids när det kommer syskon t ex, får behålla den, även om de inte kanske får gå lika många timmar längre. Kolla det med er kommun!
Svar på tråden Rätt till fritids?