• Sisisisi

Velar om bilbarnstolar, tips,rekommendationer sökes!!

Nej de ska inte behöva sitta trångt när de är bebisar, men eventuellt när de är äldre för att ha dem bakåt så länge som möjligt. På alla infosidor står det att vinterkläder ska man ta av innan barnet sätts i bilstolen. Lägg en filt över och värm upp bilen istället.

Hiway är mindre än twowayen, alltså sitter små barn bättre i hiway men större sitter bättre o twoway Jag skulle välja den stol som passar bäst just nu och byta till en större om den blir urvuxen innan 5 år. Min son var för lång för alla stolar förutom twoway när han fyllde 5 år. Du bör förresten byta stol så.fort som möjligt. Flera stolar är ju godkända från 9 kg men om selen sitter som den ska spelar det ingen roll om barnet väger några hundra gram mindre.

• Sisisisi

Både hiway och twoway passar oftast bra i alla bilar. Kommer inte pappan att köpa en egen bilstol? Hon kommer väl vara mer där när hon blir äldre? Min unge sitter förresten i en multi-tech, är otroligt nöjd med den, tycker det är den mest lättmonterade stolen! Men den tar lite mer plats än hw och tw.

• Sisisisi
    jamila2000 skrev 2012-02-26 15:36:33 följande:
    Jag köpte ny stol igår och the blev en hi-way 2 hade tänkt köpa en two-way först men efter att ha talat med personal så ändrade jag mig.

Two-way stolen

är större och klumpigare

låg sitthöjd med risk att när barnet inte får plats med benen så vänder man stolen framåt istället

Hi-way 2

smidigare

passar mindre barn mer stöd för huvudet

går att justera lutningen

högre sitthöjd så barnet kan sitta som i en stol när det blir större

passar i de flesta bilarna

Jag håller inte alls med. Twoway ger väldigt bra benplats, den har låga sidor så barnet kan sitta i kors med benen. Det är den stol som barn kan åka bakåtvända i. Har man lite koll vet man att man inte ska använda en kombistol framåt utan ha barnen bakåt tills stolen är urvuxen! Även på twoway kan man ändra lutning innan den monteras. Men att hiway passar bättre till mindre barn håller jag med om.
Svar på tråden Velar om bilbarnstolar, tips,rekommendationer sökes!!