Velar om bilbarnstolar, tips,rekommendationer sökes!!
Bilbarnstolar och bilbarnstolar åt h-vete med det (ursäkta) Men jag blir så arg och frustrerad för jag inte vet vad jag ska välja men jag är inte ensam om det vilket jag vet och det finns säkert 100 st trådar om detta men jag har då läst varenda en och inte blir jag mer klok för det eller fattar ett beslut. Men nu är det så att jag sitter och velar mellan Britax two-way och britax hi-way II , precis som många andra gör..jag har en dotter på 9 månader och hon är väl inte stor och inte liten, henes kurva går som mitt emellan "stor" och "liten". Jag själv är inte heller stor enbart 156 äpplen hög dock är hennes pappa lång vet inte hur lång men lång i varjefall , det kanske inte spelar nån större roll men ska man titta lite på det så blir hon väl en mitt emellan mig och han tids nog . Sist hon mättes var 2 v sen kanske och då var hon vad jag tror 67 cm eller så var de 69 cm och vägde 8,4kg .
Jag har förstått att mkt handlar om längd på barnen, bil modell och märke...jag äger en risig VW 1.8 TDI kombi -00 om jag minns rätt..har ingen större koll på de jag är nöjd över att den går köra med . Men min dotter håller på växer ut babyskydd som jag hyrt från NTF och den ska även lämnas åter i April så måste ju då införskaffa mig en ny och babyskyddet jag vet inte riktigt om det är tänkt att ungarna ska sitta ihop tryckta som korvar i korvskinn för det gör hon med vinterkläder och hon hatar ju att sitta i den pga av att det är "trångt" och då är ju frågan ska dom sitta så trångt ? Om dom ska det/ska inte vilken av det ovanstående bilbarnstolar ska man då skaffa till henne? Vad tycker ni/du passar min tös bäst och ni som har vetskap om hur det egentligen ska vara, vet att man ska vända sig till återförsärljare o.s.v men där får man ingen hjälp av min erfaranhet så det har jag gett upp!
Jag tar emot allt som rör min fråga och allt det innehåller.
Tack på förhand!