Inlägg från: xSpinell |Visa alla inlägg
  • xSpinell

Ärliga nätdejtingstråden!

ulfsas ,ja Oskyldig(suck  , jobbiga val)

Om man ändå slapp alla dessa val , men att inte välja blir ju också ett val

Det där valet får du göra själv .
    Jag blev singel för två år sedan o nu tror jag nog att jag vill ha det så för en lååååång tid framöver.

Jag säger som så här till dom 
    Vill du inte att någon annan ska sitta på den här pinnen , så är det nog bäst att du sitter där själv .
    För jag viftar inte bort några hönor längre , det får ni göra själva .
    Tjejer/kvinnor presterar så mycket bättre då dom får kokurnans Flört (men det vet du väll)
    Det  blir ju visserligen inte så ofta , men kvalitén blir mycket bättre 

Efter att nu ha lämnat ett förhållande sedan ett par år (sågs i 12år)som till stor del gick ut på att sitta
    och vänta på hur hon kände o behövde ta reda på hur hon mådde (nej nej)
    Vi bodde nu inte ihop tack o lov (hon undrade varför jag inte ville flytta ihop)

Mitt första förhållande med barnens mamma blev ju en total härdsmälta.
    Efter att hon lämnade mig o barnen med hus och skulder
    (så djupt kommer jag aldrig att sjunka igen)
    Efter att jag uppfostrade barnen själv (vid separationen var min son 1år o dotter 6år)
    Men jag klarade det , är idag skuldfri .

Finns ju en anledning till att min presentation är skriven på ett sådant sätt som den är skriven.

Nej . jag säger så här .
    Livet börjar nu vid närmare 50år med utflugna barn som klarar sig själva
    och det gör det ju inte sämre att min dotter gjorde det val hon gjorde o flyttade till america .

Efter att fått 2veckor semester om året i flera år till att idag kunna ta ut 2månader semester och resa 
    över till henne 2gång/år på semester , gör ju inte livet svårare att leva precis

Vet inte om någon kvinna vill följa med mig över Atlanten och fira en amerikansk jul 
    (för det har en blivit vår tradition i dag)

Så idag har jag gjort mina vall och jag står nog fast vid dom ett braaaaa taaaag tillSkål
  • xSpinell
    Papito skrev 2014-01-23 13:39:15 följande:
    Apropå ålder så ............................................................................................................................

Finns ju en sån trappa som förklaringsmodell, minns inte hur den är men något i stil med att:

1. Man är omedvetet, omedveten och tror att man kan allt om ämnet.
    2. Man lär sig mer om ämnet ifråga och inser hur lite man kan om det. Man blir alltså medvetet omedveten.

Hm..okej...den har fler steg men jag minns inte nu, haha...får läsa på innan jag ska köra psykologiföreläsningar
    Men är ni med på själva poängen? Den trappan går ju att tillämpa på många olika plan, situationer och ämnen. Jag fick den förklarad för mig i jobbsammanhang men den går att överföra till livet och mognadsprocessen också.

Kort sagt, ju äldre och kunnigare man blir, desto mer inser man hur lite man kan och vet
    Ja , det där brukar jag använda/säga när  jag hör vissa prata om hur duktiga dom
    är på att köra bil i trafiken , medan alla andra bara är idioter o dårar .

Att nu efter att ha jobbat som långtradarchaufför i 29år och kört i alla tänkbara väglag natt som dag .
    Så kan jag säga att ju mera mil jag lägger bakom mig , desto mer inser jag hur lite jag kommer
    att hinna
    vid en eventuell krissituation , så det enda som finns att göra innan olyckan är framme .

Det är att sänka farten innan det är för sent ,detfinns inget annat än farten att skylla på .KaffeKaffeCool
    Det finns inget som heter , det var halt , det var för brant nedförsbacke , den andra skulle stanna ,
    släpkärran/husvagnen var fellastad ,bilen hade dåliga däck ,bilen var för stark  ,solen i ögonen ,mm

Det är bara du som har ett dåligt omdöme och inte tillräckligt med körvana för det du håller på med.
  • xSpinell

Nej , Anonym (vilka?)det behöver du inte .(svara , alltså)
    Men det är väldigt många som vill , att alla man skriver till ska vara hövliga o svara.

Jag som är en singelman (som visserligen inte söker något seriöst)
    tycker bara att det är skönt om ni låter bli att svara om det ändå inte finns nåt intresse.
    För jag fattar själv att ni inte är intresserade av nåt mer då .Cool

Sen finns det ju väldigt många här tycker jag , som skriver att "ni kan väll åtminstone svara"
    men vad spelar det för roll om ni svarar , för det föder väll bara en massa falska förhoppningar .
    Blir dom sedan griniga för ingen svarar , får dom väll sitta o tjura då Gråter(får dom nog ta tag i själva)

Jag har nu inte kommit ut på någon dejtsajt ännu Flört(blir säkert nån gång i framtiden)
    Så jag kan ju inte yttra mig om hur folk beter sig på dessa sajter .
    Men jag tycker att FL också funkar hyfsat , finns även en o annan höna här ocksåSkål

• xSpinell
    Anonym (vilka?) skrev 2014-01-25 13:06:49 följande:
    Ja, när jag läst några trådar, så har den andra åsikten regerat, och det är därför jag undrade hur man bäst gör.
    Svara bara när du har/känner ett intresse .
    Det uppskattar jag när ni gör.Flört

Men nu har ju ingen Tjej/kvinna skrivit till mig och sagt att hon inte vill att
    jag hör av mig mer utan dom/ni skriver lite mera angående om det jag skrivit .

Men då sitter jag här i valet o kvalet och undrar lite om det är någon ide` att skriva igenObestämd
    Det blir jag ju visserligen tvungen till , men då kanske det inte kommer nåt mer svar (men då vet jag)
    Personligen tycker jag då , att hon hade kunnat låtit bli från början .

Sen rinner många konversationer ut i sanden , av naturliga skäl .(efter flera mejl)
    Men det kanske beror på mig , för jag sysslar inte med nån envägskommunikation.
    Jag skriver inte tex 6-7mejl för att få tillbaka ett Skrikandes(inte en chans att jag gör)

Så gör som du tycker och känns rätt för dig .
    När man sedan svarar någon så kan man ju vara trevlig o positiv 
    och ha förståelse för att man har blivit den "utvalda" av någon som verkar tycka om en .
    Annars anser jag att man ska låta bli att ens skriva ,
    det är tillräckligt med smutskastning och elaka ord på dessa sidor(tänk på det ,ni som läser detta)

• xSpinell
    ulfsas skrev 2014-02-16 09:08:01 följande:
    Hat bara HP kvar nu. Har en del som tittar in men tyvärr fel tjejer.
    Jaja, tur att man ''säljer'' sig bättre IRL då på krogen exempelvis.
    Fan va tidigt du skrev då Skål(har du inte gått o lagt dig än)

Jag var ut en sväng i går , så nu ska jag göra lite frukost Tungan ute(hhuuum)
    Det där HP funkar de bra det ?Cool(eller har du någe annat bra tips)
  • xSpinell
    Angelven skrev 2014-02-16 11:56:32 följande:
    För mig fungerar HP bra. Visst, man får ju ........................................................................................
    Okej , jag får väll försöka skriva in mig där någon gång Drömmer(har ju tänkt gjort det i flera år nu)

Men va fan , varje gång det blir bortglömt så har man väll något som känns bra och gör att
    man är trivs med tillvaron .  Cool(känner mig ganska nöjd för tillfället)

Men den där dejtsajten du skriver om "Happy Pankake" den är väll gratis ?

• xSpinell
    Angelven skrev 2014-02-16 20:02:04 följande:
    ........................................
    Det var fan va du va på hugget , sitter du här hela dagarna ?Glad
  • xSpinell

Hmmm Obestämd (Ja , det ligger nog något i det du skriver)

ulfsas skrev 2014-02-17 11:29:27 följande:
    Tänkte klargöra lite om dejtandets och vardagens förutsättningar numera:Förvånad

Kvinnors svenska i kontaktannonser 
    i 40-årsåldern = fyller 50 i år 
    äventyrlig = har legat med alla 
    vältränad = saknar bröst 
    medelmåttigt utseende = ful som stryk 
    vacker = patologisk lögnare 
    feminist = fet 
    rolig = irriterande 
    new age = kroppshår på fel ställe 
    öppet sinne = desperat 
    utåtagerande = pinsamt högljudd 
    professionell = bitch 
    mullig = fet 

Kvinnors svenska i vardagen 
    Ja = Nej 
    Nej = Ja 
    Kanske = Nej 
    Vi behöver = Jag vill ha 
    Jag är ledsen, men... = Du kommer att få ångra det här 
    Vi behöver prata... = Nu har du ställt till det... 
    OK, gör som du vill = Passa dig jävligt noga 
    Jag är inte alls arg = Klart jag är arg, din idiot. 
    Vad du är uppvaktande ikväll = Tänker du bara på sex?
    Det finns ju en anledning till varför min presentation är skriven som den är Flört(nöjd med singellivet)
    och så undrar dom varför man "inte" vill flytta ihop .  Kyss( ?? )
  • xSpinell
    ulfsas skrev 2014-02-17 12:26:02 följande:
    Träffade en tjej i slutet av november på Caféet. Gift var hon också.........................................................................

Så då är man singel igen dåGråterSkrattande
    Känns både lite kasst och lite bra när det inte var rätt tjej. 
    Ja du , jag har nog inga goda råd .

För grabbar som oss , finns det nåt hoppCool(Hmmm , funderar . va fan är vitsen Hmmm ???????)
    Jag vet nu inte hur länge du har varit singel , men en sak vet jag.
    Att jag har allafall levt som singel i 20årObestämd(nu i April)
    Jag har jävligt svårt att förstå dom som kastar sig in i det ena förhållandet efter det andra i vår ålder
    Dom springer o tittar på hus , skaffar kärleksbarn , köper nya möbler , ny bil osv

Jag står där bredvid o bara tittar på helt förskräckt Förvånad(ja men va fan , fattar ingenting ????)
    Jag njuter bara av alla dagar som jag vaknar upp till , nu när mina 2barn jag uppfostrat
    ensam har flyttat hemifrån.
    Indianerna i Nordamerika visste inget om att jorden snurrade runt solen.Solig
    Så dom räknade antal solar som kom o gick över himlavalvet.
    Hur många solar kommer man att få uppleva till i vår ålderCool (9000 , kanske)
    För varje solnedgång jag tittar på , så vet jag att det är en mindre inför nästa dag.

Vi har väll den bästa tiden nu , medelålders friska män Guld i mun(hela världen ligger öppenSkål)
    Varför jaga rätt på ett förhållande o fastna i , jag anser mig ha gjort mitt på den här planeten.
    Jag fattar inte vad det är för fel på att bara kunna träffas på en lite ledig nivå utan
    en massa krav på trohet o återhållsamhet .
    Men vi är väll så präglade o uppfostrade till att man ska leva tillsammans lyckliga i alla sin a dar.

Min erfarenhet av nyskilda Obestämd(ja , nja . hur klart tänkte man själv vid den tiden ???)
    Det tar ju en stund innan krutröken har lagt sig , så att man kan börja räkna alla hål i
    skrovet när skutan håller på att sjunka , det tar ju en tid att laga/läka   

Njut bara , livet har ett utgångsdatum Död(sedan är allt försent)
  • xSpinell
    ulfsas skrev 2014-02-24 22:16:59 följande:
    Har varit singel i snart 4 år med vissa inslag ............................................................................
    ...Inte lätt att få två liv att passa samman numera........................................ För mycket krångel vill jag heller inte ha.

Som sagt, singel igen. rätt skönt det medSolig

Fast, tjejer är bra att ha iblandFlört
    Nej , det är ju det som är kruckset , få ihop två viljor utan krångel .Obestämd(Hmm ja ja )

Hur ska du få ihop det då??Skrattande(lycka tillSkål)

Men det är klart , jag bodde ju inte helt ensam.
    Jag hade ju barnen här tills den senaste flyttade ut i höstas , kanske är därför som jag 
    uppskattar min ensamhet nu.Glad(jag var ju ensamstående pappa i 20år)
  • xSpinell

Jag tycker det är jätteskönt att dom som bara ska skicka ett(nej tack) inte gör det.
    Inboxen får väll nog ändå.

Det är väll ingen rolig läsning att läsa .
    Det är bara dom som tycker om att läsa en massa sorglig smörja ,
    så att dom sedan kan sitta där o tycka synd om sig själva som vill ha dessa mejl.

Om nu en tjej (i mitt fall är det en tjej/kvinna) inte hör av sig .
    Så fattar jag väll vad det innebär Drömmer(hon ville nog inte ses , Okej då vet jag)

• xSpinell
    dilog skrev 2014-05-21 14:30:47 följande:
    10 månader på hp nu och två dejter har jag varit på. Men jag passade inte in i det dessa damer letade efter.
    Jag kanske ska ta o testa hp o se vad det kan leda till .
    Är den nåt du rekommenderar dilog . 

Jag har inte kommit ut på nån dejtsajt än Drömmer(man är ju inte så snabb precis) 
  • xSpinell
    ulfsas skrev 2014-09-25 12:28:24 följande:

Har nu bara ett konto på HP. 
    Match gav ........................................# 12 705..................................................

Krogen ger bättre utdelning. Man kollar ju in de av intresse bättre där.....................................

Ja , jag håller med dig Cool(Krogen funkar faktiskt ganska braKyssSkål)

Är väll därför jag inte har hunnit startat ett konto på någon dejtsajt.
    Som det verkar så tror jag inte att det kommer att bli det heller , jag kom
    nog bara till FL som mest vad gäller dejting .

Har väll träffat några här , men dom flesta blir ju inte mer än brevvänner .
    Det är väll vad jag misstänker om dejtsajterna också att det blir
    mest brevvänner (men rätta mig om jag har fel)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!