dilog skrev 2014-01-12 01:43:57 följande:
ja hur hamnar man där? Först arbetslös, sen utförsäkrad, Startade eget för att jag verkligen trodde på något. Gick åt helvete och idag har jag min 6 praktikplats som ger mig 3385 kr i månaden. betalar bara räntan på lånet jag har och en del räkningar har jag bara inte klarat av att betala. hjulen snurrar allt fortare helt enkelt
Ja säg vilka som inte har hamnat i skuld någon gång på dom här sidorna
(puhh uj uj uj )
Det är nog väldigt många tror/vet jag , det är en väldigt stor anledning till allt trassel och dom alla
problem som många har i sina förhållanden här på FL (lite pengar betyder en viss frihet)
Det är väldigt lätt att hamna i skuld idag med alla frestelser om krediter på allt man vill ha .
Köp idag betala i sommar , men om man inte har pengar idag
Vad fan är det som säger att man har pengar i sommar , när det är mera troligt att man blivit uppsagd.
Jag har själv varit väldigt skuldsatt efter en skilsmässa/separation när henne jag hade
barnen tillsammans med träffade en annan (20år sedan , det är nu glömt)
Jag blev då ensamstående pappa med två barn, då min son 1år o dotter 6år(dom är vuxna idag)
Anledningen till skulderna var att huset vi hade såldes av KFM till underpris när världen
var på väg in i en finanskris , det finns ingen normalt arbetande människa som kan göra nåt då.
Men en fråga till dig
dilog ,
har du sökt skuldsanering ? (det var min räddning , skuldfri i dag)
För det tror/vet jag du kan söka hur låg inkomst du än har (
sökainte beviljad , en viss skillnad)
Nu kan jag inte påstå att man beviljas en skuldsanering och sedan är allt bara frid o fröjd (nej nej)
Det är en ganska bra påfrestning på en , att lyckas betala den uppgjorda summan varje månad
Jag upplevde att det var ett sorts straff det , (nu måste jag fixa det här annars faller alltihop)
Oavsett hur hög summan är , så är den uträknad på vad du kan betala
så den är alltid lika svår att betala med dina tillgångar (stor eller liten enligt andra)