Inlägg från: xSpinell |Visa alla inlägg
  • xSpinell

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2013-12-06 15:23:12 följande:
    Var finns alla Göteborgsdamerna då?
    Jag vet inte , jag bor mälardalen .

Men det kanske beror på vädret där nere om dom inte syns till.
  • xSpinell
    Papito skrev 2013-12-07 12:13:11 följande:
    Hehe..,men här i Göteborg är Sven en ganska diskret typ, vi är inte Bästkusten för inte
    Vadå , Sveriges baksida ?

Jag har dragit många tradarlass ner dit CoolKaffehärifrån Mälardalen .
    Vad jag vet så stiger solen upp på östkusten före västkusten .(så lite på efterkälken ligger ni nog)Drömmer
  • xSpinell
    Papito skrev 2013-12-07 13:11:49 följande:
    Vi har saltvatten, det dödar alla diskussioner och jämförelser, ever!

Dessutom blir Göteborg och dess invånare utsedda till Sveriges trevligaste stad/invånare varenda år....behöver jag nämna hur det går för stockisarna i den undersökningen

Men nu ska vi inte vara ovänner, vi konkurrerar ju inte ens om samma kvinnor...och där har ni en fördel för det finns betydligt fler singlar där (om det beror på kassa män, galna brudar eller lite av varje har jag ingen aning om)
    Ja  saltvatten finns det nog gott om , törs inte köpa en bil från västkusten , heller .
    Sedan har ni ett annat väderfenomen där nere som jag inte ser häromkring så ofta ,
    det regnar ofta på tvären Förvånad (jag blir alldeles konfusing)

Vad gäller det här med singlarna ?Obestämd??(fundeeeerar)
    Kassa män . Ja man har ju sin umgängeskretsSkäms (ingen är nog felfri)
    Galna brudar . Ja det finns , man har ju träffat en o annan DrömmerPuuhh (men det har ju sin charmKyssSkål)
    Det är nog det som gör tjejerna/kvinnorna så åtråvärda , vad skulle det annars vara Flört  
  • xSpinell
    modesto skrev 2014-01-08 00:45:41 följande:
    Presentationer behöver väl inte vara roliga, huvudsaken att man ser att man passar tillsammans och det fallet räcker det att säga vad man brukar göra. Oftast räcker det att ha snygga bilder både för män och kvinnor för att väcka intresse, sen kan man utveckla diskussionen privat.
    Det här håller jag nog med om Skål.
  • xSpinell
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-08 23:31:45 följande:
    Ok som man möts man av detta:

En väldigt stor del tjejer som endast är där för bekräftelse, de har inget intresse av dejt.
    En nästan lika stor del tjejer som är väldigt tråkiga: (De vet inte vad de ska skriva, skriver samma sak som alla andra eller skriver 2 rader)
    Väldigt många som söker humor, men är tråkiga som väggfärg.

Det finns en liten del (1/100) som har lite vett.

De flesta tjejer på de sidorna lider av skev självsyn. De har extremt höga krav men har väldigt lite att ge tillbaka.

match.com - Svåraste sidan att få kontakt, flest som söker bekräftelse, extrem skev bild och höga krav.
    Happy Pancace - Aningen bättre. Men fler bimbos.
    E-darling - inte provat.
    Mötesplatsen - Väldigt mycket bönder eller folk med underliga idéer.
    Matchaffinity - totalt värdelös.
    Finns det ett samband mellan det namn du valt Anonym (tomt) och det du skriver i ditt inlägg ?

Jag har själv inte kommit ut på någon dejtingsida ännu , men jag funderar på det .
    Men sedan läser man vad ni mer erfarna grabbar skriver , då börjar man ju fundera ??????????
    Är det verkligen värt besväret att leta runt i denna djungel efter den rätta om man
    ständigt blir blockad och får höra hur ful o dum i huvudet man är hela tiden .(hu jeda mig).

Kan du utveckla det där med att dom söker humor , men är jättetråkiga själva .
    Att gå ut med någon sådan blir ju lite avslaget , båda måste ju hjälpas åt till att få en positiv dejt .
    Eller har jag missat nåt här Obestämd

Det där du skriver om skev självsyn 
    De har extremt höga krav men väldigt lite att ge tillbaka ,  Obestämd ja hmmm
    Det mönstret tycker jag mig känna igen även på andra ställen här i samhället .
    Men det är klart , det är väll samma personer där som också sitter bakom dataskärmarna Cool
  • xSpinell
    dilog skrev 2014-01-12 01:43:57 följande:
    ja hur hamnar man där?  Först arbetslös, sen utförsäkrad, Startade eget för att jag verkligen trodde på något. Gick åt helvete och idag har jag min 6 praktikplats som ger mig 3385 kr i månaden. betalar bara räntan på lånet jag har och en del räkningar har jag bara inte klarat av att betala. hjulen snurrar allt fortare helt enkelt
    Ja säg vilka som inte har hamnat i skuld någon gång på dom här sidorna Guld i mun (puhh uj uj uj )

Det är nog väldigt många tror/vet jag , det är en väldigt stor anledning till allt trassel och dom alla
    problem som många har i sina förhållanden här på FL   (lite pengar betyder en viss frihet)
    Det är väldigt lätt att hamna i skuld idag med alla frestelser om krediter på allt man vill ha .
    Köp idag betala i sommar , men om man inte har pengar idag
    Vad fan är det som säger att man har pengar i sommar , när det är mera troligt att man blivit uppsagd.

Jag har själv varit väldigt skuldsatt efter en skilsmässa/separation när henne jag hade
    barnen tillsammans med träffade en annan (20år sedan , det är nu glömt)
    Jag blev då ensamstående pappa med två barn, då min son 1år o dotter 6år(dom är vuxna idag)

Anledningen till skulderna var att huset vi hade såldes av KFM till underpris när världen 
    var på väg in i en finanskris , det finns ingen normalt arbetande människa som kan göra nåt då.

Men en fråga till dig dilog  ,
    har du sökt skuldsanering ? (det var min räddning , skuldfri i dag)Skål
    För det tror/vet jag du kan söka hur låg inkomst du än har (sökainte beviljad , en viss skillnad)
    Nu kan jag inte påstå att man beviljas en skuldsanering och sedan är allt bara frid o fröjd (nej nej)
    Det är en ganska bra påfrestning på en , att lyckas betala den uppgjorda summan varje månad 

Jag upplevde att det var ett sorts straff det , (nu måste jag fixa det här annars faller alltihop)
    Oavsett hur hög summan är , så är den uträknad på vad du kan betala
    så den är alltid lika svår att betala med dina tillgångar (stor eller liten enligt andra)

• xSpinell

Ja ,jag står på perrongen o väntar för tillfället , men det börjar bli kallt Obestämd(Hmm)

• xSpinell

Jaha , SJ Obestämd(ja ja)
    Kanske tunnelbanan är ett säkrare kort , jag är inte så hemma på dom här rälsbundna fordonen .

Jag tar lastbilen på dagarna för då är det ju inga problem ,KaffeKaffeCool dom kommer alltid fram i tid

Luleå sa du , ja det vet jag vart det ligger , åkeriet jag jobbar för har linjer hela kusten upp från Småland
    Men jag är nöjd om jag får vara här runt Mälardalen

• xSpinell
    Angelven skrev 2014-01-18 23:37:53 följande:
    Allvarligt - om du har ett rörligt jobb runt mälardalen - sikta på de tjejer som inte är stockholm - pratat med en hel del från orter runt mälardalen, låt mig uttrycka det så här, de är mycket mera "desperata" än stockholmstjejerna som i......................
    Så du menar att jag är tappad på en ganska bra plats geografiskt sett vad gäller nätdejting .
    Jag har nu inte kommit så långt vad gäller att bli medlem på nån sajt än ,
    men , jag ska kanske jäkta på lite Drömmer
    Angelven skrev 2014-01-19 12:06:22 följande:
    Fast det är just det det visar i testet - att det räcker att du håller i den för att bryta isen

Sedan får du ju bara förklara att det var dina polare som tvingade dig att försöka på senaste grabbfesten och att det var hysteriskt roligt eller nått
    Ja det där med en så kallade "isbrytare" underlättar alltid att ha .
    Sedan min dotter flyttade till america , där man använder dollarsedlar och jag åkar dit 2gång/år:
    Så blir det inte av att växla tillbaka dom varje gång man kommer hem .
    Har dom nu i plånboken så att dom alltid syns , när man bjuder någon på nåt att dricka i baren
    och vips så får tjejerna bara av en slump syn på dom Guld i mun(en bunt dollarsedlar uppskattas alltid)
    Du kan ge dig på att dom frågar varför jag har dom , då säger jag att jag reser dit ofta på semester
    Sen finns det att prata om ett bra tag till Flört och dom vill känna på dom o titta på dom.

Så ett gott råd är .
    Försök att hitta en "isbrytare"som funkar för just er (det går så mycket lättare)

• xSpinell
    ulfsashur använder du den isbrytaren i "raggningssyfte" ?Drömmer(jag bara undrar)

Hon är tokig ?ObestämdJa , vem är inte det när man är kär
    (om man inte var tokig då , skulle nog mänskligheten var utdöd nu)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!