• Opcode

Ärliga nätdejtingstråden!

Det är sant att inte utseende är allt, Utseende i den bemärkelse att det inte har någon betydelse om alla tycker man är skitsnygg. Men det har iallafall i mina ögon betydelse i det faktum att jag visuellt måste vara attraherad av honan också, men visserligen så tycker jag kanske 80% av alla honor är attraktiva på ett sätt eller annat, det är många som har komplex av olika saker men jag ser ofta skönheten på ett annat sätt än många andra.
    Det ironiska är att jag uppenbarligen själv inte är så vacker, för det är typ ingen som skriver till mig först, och väldigt få som svarar om jag skriver... Jag ser förövrigt ut så här om någon undrar (Visserligen svartvitt och taget med kameran i datorn...)
    Jag själv upplever inte detta som fruktansvärt fult men andra gör det tydligen :(

BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Opcode

Detta är en liten improvisation jag gjorde för ett tag sedan... 
    Men egentligen är det mer av mitt sätt att spela av mig hur jag känner mig inombords... och jag förstår inte varför ingen kan uppskatta det :/

">

• Opcode
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-11 21:51:34 följande:
    Visst kikar jag mycket på fotot hos den jag skriver med. Kan inte säga att utseende är oviktigt, men tittar nog mer på hur man presenterar sig. Ler man, har man lagt upp en bild som verkar förmedla glädje och humor tex. De som lagt upp en bild där man ser så bra ut som möjligt, ännu värre lite 'cool' är jag aldrig intresserad av. Leende (även ögonen), kanske lite knasig bild som bjuder på sig själv, då hittar det rätt hos mig.  

Btw, använd aldrig webkameran om du inte har köpt en riktigt bra. Ingen ser bra ut på bilden i webkameran..  
    Nej det är sant, jag har denna som profilbild iofs, men oavsett vilket jag ser ut som jag gör- uppenbarligen faller det inte många kvinnor i smaken. Och eftersom jag inte får chansen att visa mitt inre (även om det kanske inte faller dom i smaken hellre) så är det kanske en liten hopplös situation på ett sätt. Men jag försöker ändå ett tag till iallafall..

• Opcode

Fast om någon har tips på hur man blir lite mer attraktiv så gör det inget iofs :P 
    Jag kommer nog aldrig kunna förändra mitt psyke, jag är som jag är- väldigt rättvis men annars ganska flexibel.
    Men jag tänkte mest utseendet om jag kan förbättra det på något sätt? 

• Opcode
    Anonym (b) skrev 2012-07-11 22:30:22 följande:
    Tycker du ser bra ut men en klippning hade nog gjort susen:) lite kortare på sidorna och längre upptill.
    Tack för tipset!
  • Opcode
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-11 23:18:12 följande:
    Hmmm, fast den där attityden lyser lätt igenom på det man skriver...inte det mest lockande. En tjej som skrev till mig hade lite samma attityd man kunde läsa mellan raderna. Trots uppmaning att istället fokusera på annat så levde det kvar i det hon skrev. Kände ju då inte direkt för att lära känna henne mer. Bra utseende eller inte, men gillar tjejer som är framåt och aktiva...och som tar de förutsättningar man har i livet och gör det bästa av det (vilket ju är allt man kan). Det är bara att acceptera att man sällan får svar på dejtingsidor. Skriver inte så ofta, men har egentligen bara fått svar av ett par tjejer där jag känt att det funnits något. En träffade jag och blev vän med irl (men kände inget mer), en annan skriver jag löpande med på internet (men vi har inte träffats, och vet inte om det blir så inom snar framtid. Vi har liksom hittat varandra i vår nuvarande 'vänskapsform'). Sen har jag växlat några korta växlingar med ett par tjejer där det hela självdött eller avslutats av ngn av oss ganska snart.. (man märker ju om konversationen flyter eller om det blir styltat). En av dem i denna tråd... Ju mer vikt man lägger vid det, desto sämre går det. Ju lättsammare man tar det,o bättre...
    Det är det jag blir lite ledsen över, jag vill gärna träffa en eller flera goda vänner nät dejtandet.Självklart vill jag helst träffa min stora kärlek men eftersom jag uppenbarligen inte är attraktiv nog så förväntar jag mig inte det, men jag skulle så gärna träffa någon med lika hög sex drift som mig osv :]
  • Opcode
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-11 23:32:15 följande:
    Vad blir du ledsen över?

Du spånar in på att du inte är attraktiv nog. Gör du det här så lyser det nog igenom i 'tonläget' i dina brev. Du är inte ensam, kika bara lite i tråden så ser man en del inlägg där samma fokus (eller bitterhet, men menar då inte dig) lyser igenom.

Tänk dig själv, om du träffar ngn irl och dennes dåliga självförtroende (eller det du uppfattar som detta) lyser igenom i hur den pratar, verkar det mer eller mindre lockande än ngn som är glad och skrattig? 

Btw, skriv INTE ngt om din stora sexdrift!!!!    
    Haha nej det är klart jag inte skriver något olämpligt och om konversationen går väl så blir man ju genuint glad också.

• Opcode
    Anonym (Unikum) skrev 2012-07-11 21:24:42 följande:
    Fast iaf på sajten där jag finns, HP, så har jag fått kommentaren att just 'vänskap' uppfattas som att man söker ett KK...
    Ah det kanske det gör i dom invigdas värld :P Jag tolkade det ordagrant haha så galet allt kan bli
  • Opcode
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-12 09:45:15 följande:
    På fotot tycker jag att du ser lite tillbakadragen, sudd på blyg ut. Så uppfattar jag _inte_ dig när du skriver i tråden. Leendet ser framtvingat ut. Kan du inte be en kompis ta lite foton på dig en kväll när ni umgås (alltså, spontanfoton medan ni gör vad-ni-nu-gör, inte ställa dig framför kameran och ta en serie nästan likadana bilder)?
    Det kan nog stämma på båda sätt, jag är lite reserverad när det rör människor jag inte känner väl. Sen är väl det andra problemet att jag inte gillar kameror, så fort en kamera kommer fram så blir jag "låst" så att "fånga" hur jag är i avslappnat tillstånd kräver nog spionkamera.

Jag tror däremot inte jag tvingade fram leendet på just denna bild, men jag försökte kontrollera det en aning- så jag inte såg ut som en galen professor :P  
  • Opcode

Ja det är väl så, sen håller jag med att man kan tappa tiden, jag reagerar bara över att så många inte känner för att ens försöka som sagt. Men det är ju win-win egentligen antar jag. :)

Nåja nu trappar jag upp och vänder på alla stenar, kommer säkert stöta på en och annan gråsugga men det får man allt räkna med när man är en äventyrare ,) 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!