Papito skrev 2012-07-14 00:52:24 följande:
Jag tror att den kan vara en stor miss. Om du har en stor portion humor, får du antingen visa den, så att de som uppskattar den stilen ser den...eller inte nämna den alls.
Som du gör nu är dödsdömt tror jag, du återkommer ofta till den men visar liksom aldrig prov på den, inga skratt, inga humoristiska vinklingar...
Jag tänker tvärtom, visa din humor så snabbt som möjligt, de som inte gillar den kommer att fly men några kanmske uppskattar den..
Ja jag vet inte hur jag ska svara på detta, Jag menade inte att göra detta till någon "Hjälp mig tråd", Jag försökte bara ärligt beskriva hur det gick för mig- vilket jag antog "Ärliga nätdejtingstråden" gick ut på.
Du har nog rätt, jag är oduglig på detta. Men jag vill inte försöka framställa mig som bättre än jag är. Jag har bara en relation bakom mig, den var inte speciellt bra. Det var kanske mitt fel- Jag ville så mycket mer än vad hon ville.
Anonym (33-åring) skrev 2012-07-14 00:55:06 följande:
Jag instämmer med (man), det verkar som du söker bekräftelse/feedback och jag upplever dig också som väldigt "på". Jag får _inte_ ihop det med att du tidigare sa att du var lite tillbakadragen/blyg med sånna du inte känner. Du känner (nog) ingen av oss, men är inte särskillt blyg här, tycker jag. Inget fel att vara oblyg, eller att vara blyg, men det du säger stämmer inte överens med ditt sätt. Ta nu inte detta som kritik snälla... jag kanske inte formulerar mig allra bäst vid ettiden..
I den konversation från nätdejtingen du kopierade känns hon sval och du hård och på, tycker jag. Du berättar väldigt lite och frågar mycket. Hade jag varit "hon" hade jag backat efter några få meddelanden och sagt att vi nog inte passar för varandra. Men jag gillar å andra sidan inte att bli bombarderad med frågor =) Tycker absolut inte att du ska ge upp, men kanske mjukna upp lite i ditt skriftspråk (om du känner dig bekväm med det).
Ni kanske har rätt, jag känner som jag alltid misslyckats i relationer- det är det enda jag inte förstår mig på, vi kan sitta ett gäng kompisar och dom kompisar som ljuger mest och tänjer sanningen mest är dom som får tjejerna i sällskapet, Jag har aldrig förstått detta- Hur kan några intelligenta varelser gå på så billig och spartansk marknadsföring. Jag själv skulle aldrig gå ut med osanning, Dom tjejer som inte förstår bättre är jag inte intresserad av, Samtidigt blir jag diskvalificerad av andra tjejer för jag inte har en formell utbildning, Trots detta har jag mer inflytande än många som har en akademisk utbildning på mitt jobb, Jag vet inte hur jag ska göra...
Jag vill verkligen inte ljuga om något, Vad det gäller mitt "ex" så hoppas jag ärligt talat att hon mår mycket sämre än vad jag gjort hela denna förbannade vår- och jag kan säga att jag mått ärligt talat skit över henne, och hennes egoistiska beteende. Jag önskar henne faktiskt inget mer än olycka om jag ska vara ärlig, jag hade inte gjort henne något innan hon förstörde allt för mig- för att vara med hennes "nej det är inte perfekt- drömprins".