Ärliga nätdejtingstråden!
Anonym (Man) skrev 2012-07-03 10:52:21 följande:
Har varit medlem på en nätdejtingsida i ca tre veckor och börjar redan tröttna.Som de flesta här skriver är det verkligen kvinnornas marknad och de kan ofta välja och vraka. Ska man sticka ut som man måste man se bra ut och skriva bra. Man måste ge mycket mer av sig själv för att få kontakt (generellt sett), man måste alltså blotta sig mycket mer, som person.
Jag har valt att inte ha bild men lägger desto mer kraft på skrivandet och får jag ett bra svar och kvinnan verkar vettig och intresserad skickar jag ett kort ganska omgående.
Jag har full förståelse för att kvinnorna vill se kort innan de skriver för mycket men samtidigt borde väl ett bra skrivet brev också ha sitt värde? Man hör ofta klagomål på att 90% av männen inte kan uttrycka sig etc. När det väl dyker upp en som faktiskt kan och vill det, varför rata direkt?
Varför inte skriva ett bra brev tillbaka och klargöra att det verkar bra men att man inte vill gå längre än så utan bild. Varför läggs ingen som helst ansträngning från kvinnans sida?
Förstår att det är kvinnans marknad men är man själv inte beredd att göra minsta ansträngning kan man inte heller klaga om man aldrig hittar någon annorlunda.
Vet att jag låter bitter men fan vad tråkigt det är! haha