• Anonym

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag kan inte det här med att dejta. Varit ute på nätet i omgångar, men måste mejla lääääänge med nån innan jag känner att jag vill ses. De där som föreslår dejt direkt går bort. Så när det väl bli dejt så är man typ nästan ihop, och sen skiter det sig av andra anledningar så min dejter har aldrig blivit långvariga. Det här med att dejta många samtidigt går liksom inte, det blir bara konstigt och jobbigt att hålla isär dem och jag undrar om jag skulle känna mig ärlig om jag visste att jag hade nästa dejt dagen efter... Så hur gör man egentligen? Jag kan verkligen inte det här med att nätdejta, precis plockat bort mig själv från siten jag var med på, kändes som att jag var ett objekt på köttmarknad där bilderna var det enda som spelade nån roll i alla fall, liksom ingen som fångar nåt intresse!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-24 00:24:52 följande:
    Jag kan inte det här med att dejta. Varit ute på nätet i omgångar, men måste mejla lääääänge med nån innan jag känner att jag vill ses. De där som föreslår dejt direkt går bort. Så när det väl bli dejt så är man typ nästan ihop, och sen skiter det sig av andra anledningar så min dejter har aldrig blivit långvariga. Det här med att dejta många samtidigt går liksom inte, det blir bara konstigt och jobbigt att hålla isär dem och jag undrar om jag skulle känna mig ärlig om jag visste att jag hade nästa dejt dagen efter... Så hur gör man egentligen? Jag kan verkligen inte det här med att nätdejta, precis plockat bort mig själv från siten jag var med på, kändes som att jag var ett objekt på köttmarknad där bilderna var det enda som spelade nån roll i alla fall, liksom ingen som fångar nåt intresse!
    men låt bli att mejla länge då! Ingen säger att ni måste bli ihop bara för att ni träffas och tar en fika?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-24 09:34:47 följande:
    men låt bli att mejla länge då! Ingen säger att ni måste bli ihop bara för att ni träffas och tar en fika?

Jamen det är ju det som är grejen, jag kan inte träffa nån jag inte känner. Måste finnas nåt intresse först, mer än en bild. Jag måste ha en uppfattning om personligheten först. Just därför jag tror att nätdejting inte är nåt för mig, för jag kan inte det här med dejting.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-24 19:39:33 följande:
    Jamen det är ju det som är grejen, jag kan inte träffa nån jag inte känner. Måste finnas nåt intresse först, mer än en bild. Jag måste ha en uppfattning om personligheten först. Just därför jag tror att nätdejting inte är nåt för mig, för jag kan inte det här med dejting.
    Nej, jag fattar inte. Varför _måste_ du nödvändigtvis ha ett intresse av någon för att träffa den? Du kan väl träffas för att se om det kan BLI ett intresse, eller en ny vän, eller inget alls.
  • Anonym
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-25 22:23:14 följande:
    Har även provat HP nu i en vecka. Men man blir så anstormad tycker jag. Minst 5 mail i timmen och jag vet inte hur många flirtar. Igår var jag på en date igen, med en från HP. Min favoritsnubbe har fastnat därnere i Skaune, så...

Hur går det för er? Som tjej kan man ju välja och vraka, det är uppenbart. Ångrar i och för sig inte gårdagens date, det var en typisk bekräftelsekick och ego-boost. Folk är ändå oftast trevliga, men det går inte att styra sin lust på det rationella sätt man skulle velat...tyvärr. För han var en BRA man.
    Nej, det är inte så för alla tjejer. Jag får kanske ett mail i veckan, om jag är aktiv och har tur. Skulle gärna byta med dig
  • Anonym
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-26 09:12:13 följande:
    Men har du provat HP som jag sa, det var en stor omsattning...20 dateforslag bara i helgen. Om det ar manga forslag du vill ha.
    Ja, det är HP jag är på också
  • Anonym

Nu blir det en kille mindre på Hp i alla fall. Får bara dåligt självförtroende av att hänga där. Speciellt när man tar mod till sig och skriver ett trevligt och genomtänkt mail (som inte ens är flörtigt) till någon tjej och inte får minsta respons tillbaka. Kanske har jag bara haft otur, men 5 personer i rad får fan räcka. Nej, nu ger jag som sagt upp skiten!

• Anonym
    Anonym (snart ny taktik) skrev 2012-03-28 01:43:15 följande:
    Kan det vara så att det är en faktor med större betydelse än man trott? En förklaring till varför så många mail från killar går obesvarade? Tjejer har ju fördelen att kunna plocka russinen ur kakan när det kommer till nätdejting och därför borde deras förstahandsval ha störst möjlighet att avancera. Finns ju en föreställning om att det är killen som måste vara drivande och ta initiativ, men att skicka ett mail kräver ju inte så mycket om man jämför med att kontakta en okänd person på krogen, vilket gör det lättare för tjejer.

Vilka slutsatser kan man dra av det? Kanske att killar borde skriva färre mail och lägga större vikt vid presentation och profilbilder. Intressant! Fortsätt posta!
    Ja, eller att maila även tjejer som inte är snygga.
  • Anonym
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-30 14:20:55 följande:
    Inga, so far.

Jag är lite i limbo just nu. Malmöiten skriver romaner till mig, men ingen andra dejt. Har fått så många olika förslag att jag inte riktigt har koll längre orkar knappt gå in på sidan längre.
    gud, vad jag önskar att jag hade det problemet :P
  • Anonym
    Anonym (Lina) skrev 2012-04-16 00:36:34 följande:
    Perfekt tycker jag, skulle inte plocka bort någonting!

Jag undrar, ni andra tjejer här, skriver ni aldrig några rader till killarna? Är ni bara passiva?
    jag skriver till en massa, men får väldigt sällan svar.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!