Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-22 21:47:05 följande:
    Ok då två dejter på två veckor, Opcode får dispens han får godkänt bara han haft en kort trevlig konversation med en tjej på stan (fast det kanske är svårare?) Tabula, Alexiandra och ni andra kräsna vad säger ni? Snällochglad kan tillgodoräkna sig sin "nätgubbe" och Papito verkar inte behöva pepp ....

Tror jag har en på gång nu...
  • Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 18:37:51 följande:
    Det är nog lika varierande på killsidan, sen är det också lite skillnad på kvantitet och kvalité, jag vet inte om det egentligen är bättre att dejta en varje vecka under flera år än att dejta ett fåtal under samma tid, det är ju bara en person man vill komma åt och jag får känslan av att dom som lyckas få till många dejter letar lite på fel ställe ibland. Men allt beror ju på vilka krav osv man har och oavsett vilket så är det bara att önska lycka till.

Men ärligt skulle det vara lite kul att se hur statistiken såg ut på nätdejting alltså hur många som lyckas hitta en partner utav antalet registrerade, jag har en känsla av att det inte är ett dubbel siffrigt tal.

Hur menar du med att man letar på fel stlle om man lyckas på till många dejter? 

Angående utmaningen: Jag har fått tacka nej till en föreslagen dejt, eftersom dagen inte passade för mig. Får se om han nappar på att ses nästa vecka istället. 
  • Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 19:40:24 följande:
    Jadå, får det vara någon inom service yrket? ;)

Klart det får (tycker jag), men det ska ju inte handla om det yrkesinriktade. Dvs du kan prata om gårdagskvällen med tjejen på ICA, men inte fråga om tröjan du provar på Jack&Jones sitter bra. Och så bör det ju vara mer än en mening
  • Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 20:40:19 följande:
     Det var så jag syftade på, om det var tillåtet att små prata lite på det sättet, nu är kanske inte ICA perfekt när man har 17 personer bakom sig men jag får se vad jag hittar på ;) Det känns ändå lite dumt att dyka på en slumpvis tjej och försöka forcera fram en konversation. 
    Du får välja tid att handla rätt, när det inte är så mycket folk. Jag småpratar ofta med "snyggingarna på Hemköp" (dvs de killarna som är i ungefär rätt ålder). Det blir mycket trevligare att handla då =)
  • Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 21:06:05 följande:
    Jag små pratar bara med personer på affärer där jag är "stamkund" men du har helt klart rätt att det är trevligare då, så det kanske vore idé att försöka ta till en bredare nivå :P

Det är ju "ofarligare" att flörta lite i butiker man aldrig kommer besöka igen (som när man handlar i en annan stad), man kommer ju inte behöva skämmas nästa gång man kommer om det råkar bli fel.
  • Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 21:34:01 följande:
    Det är nog sant, fast samtidigt är det synd om det skulle gå bra- då är det ju en jobbig distans ;)

Opcode skrev 2012-07-23 21:34:01 följande:
    Det är nog sant, fast samtidigt är det synd om det skulle gå bra- då är det ju en jobbig distans ;)

Jag sa flörta lite, inte flörta, gå vidare, dejta och gå hem ihop =) Det är inte farligt att vara lite flörtig mot sina medmänniskor. Försök var lite mer avslappnad, testa olika saker och se hur tjejer reagerar, så blir du bättre och bättre på det, för att sen vara expert när du väl träffar någon som faktiskt passar dig.
  • Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 22:55:12 följande:
    Fast först måste man lära sig att inte ta allt personligt. Men det är nog en bra plan annars, det är synd att man ska behöva öva på något som man förhoppningsvis bara borde behöva göra en gång :P

Nja, jag skulle nog säga precis tvärt om. Det är (bland annat) så du lär dig att inte ta allt personligt. Varför ska man bara behöva flörta med nån en gång? Tycker jag låter som ett tråkigt liv!
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-23 23:09:49 följande:

Nja, jag skulle nog säga precis tvärt om. Det är (bland annat) så du lär dig att inte ta allt personligt. Varför ska man bara behöva flörta med nån en gång? Tycker jag låter som ett tråkigt liv!

Felformulerat, flörta med en person, förstås =D
  • Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 23:27:22 följande:
    Haha, det är iofs inget krav utan det optimala =) 

Nu blev det nog lite feltänkt tror jag...
  • Anonym (33-åring)
    Opcode skrev 2012-07-23 23:36:58 följande:
    Missuppfattade jag?

Hmm, det var nog jag som läste snett. Sorry. Och god natt!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!