Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Clownensglädje skrev 2013-08-29 15:09:15 följande:
    Som sagt....det är fortfarande dåligt med granna kvinnor här...
    Hmmm....

och det där är ju helt rätt attityd att få se lite bilder på dom.

.... kan bara säga att du har fel

Men ut med dig i verkligeheten där alla de sköna  flockas runt dig som vårkåta  rådjur runt rosenknoppen Vad gör det här, skaffa dig ett liv
  • Angelven
    Isnogood skrev 2013-08-29 15:41:48 följande:
    JAAaaaa.... ÄNTLIGEN fredaaaaaag i morgon! Skål

O jag har en date Drömmer 
    Härligt.

Hmmm... det var inte jag ? Kan inte minnas att vi bokat - hur vågar du !

(Lycka till, hoppas det blir himla roligt!) 
  • Angelven
    Isnogood skrev 2013-08-29 20:33:51 följande:

Meh, du har ju inte bjudit ut mig "blänger surt"

Så, ja var ju tvungen o ta till det näst bästa

Tack      
    Hmmm...

Kan beror på att jag hade intrycket av lite avstånd i boendeort iofs

... och att jag skall på dejt tre med samma tjej om en dag eller två  
  • Angelven
    MrC skrev 2013-09-15 21:28:53 följande:
    Jag var på dejt idag, vilket jävla bottenskrap.
    Hon såg okej ut, 33 år, läkare, inga barn, bor mitt i stan. Men hon hade sambo. Hon bor med en man på 70 år, som hon älskar. Men han vill inte ha barn, så hon var ute efter en man för att göra henne gravid och helst för delat föräldraskap. GLÖM DET!
    Tack och hej.

Fan kunde hon inte säga det före?
    Nåja, maten var god :)
    Holy moses on a cow .... 

Hmm.... jag dejtade en läkartjej i den åldern två gånger i somras - kanske samma Vi hann inte så långt som att diskutera så

Det där är nog bland det knäppare jag hört - imponerad
  • Angelven
    Papito skrev 2013-09-23 18:52:12 följande:
    Jag menar inte att jag har problem med prioriteringar, syftade på ett antal kvinnor som är barnlösa, vill ha barn men vägrar ställa om sitt liv, har iofs inte träffat på så många såna
    Jag har dejtat en del av dom - det brukar fungera 1,2 kanske 3 dejter....

Sedan inser de att de måste bestämma sig - förhållande och kanske barn på sikt - eller kompisar, ravepartyresa i florida och sedan bananplantagevandring på borneo ...

... och så är inte barn så viktiga. Jag har stort sett gett upp alla tjejer som inte har barn - de vill inte växa upp (jaja, innan ni bränner mig på bål, så ja, jag vet att det finns undantag - eller, det påstås att de skall existera
  • Angelven
    Papito skrev 2013-12-06 15:23:12 följande:
    Var finns alla Göteborgsdamerna då?

Dom är ju upptagna med "Sven" 😊
  • Angelven
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-09 07:12:26 följande:
    Jag är inte bitter, men realist.

Jag har varit på ungefär 20 dejter och vet precis vilka tjejer som svarar. Men det tog mig 2-3 månader av aktivt arbete att lära mig vad som fungerar på dejtingsidor.

Krogen är 3 gånger så enkel.

Så kör man betalsidorna så är 2-3 månader ungefär tusen spänn per sida.
    Hmm...

Vi har nog helt olika erfarenheter

Gillade mötesplatsen, bra om man vill ha en betalsida, trevliga tjejer, går att filtrera enkelt, bra funktioner och stort urval. Jag är inte där just nu eftersom jag tycker att Happypancake är hur bra som helst - inte så mycket där just nu heller, behövs inte eftersom det var _såpass_ bra där

20 dejter !??! Tror du får filtrera lite innan du går på dejt kanske och inte hoppa på första bästa, kanske sålla rätt hårt innan du ens tar kontakt Nog för att jag varit på en hel del dejter också, men en hel del har lett vidare också, ett tag - sedan har det ofta visat sig inte fungera i längden.

Att det inte fungerat har oftast varit för att bägge parter behöver veta vad det är dom egentligen är ute efter och hur det skall åstadkommas rent praktiskt. Tror det är extremt viktigt att fundera igenom det själv, fundera igenom hur verkligheten bortom rosa skimmer skall fungera - särbos, varannan vecka sambos, flytt för dig eller mig, distans, et cetera...

Som för mig - singelpappa, barn på nästan heltid och inte flyttbar - hur har jag tänkt att ett förhållande skall fungera, och när jag dessutom oftast träffar på kvinnor i exakt samma situation ? Hur skall man ens kunna träffas om det är 1-2 ggr per två veckor ?

Stoppade in en länk två-tre sidor bak, fruktansvärt bra amerikansk artikel om nätdejting, rekommenderas!

Annars, är man bara sugen på att testa lite - tinder (app) - inte så många där men rätt roligt, fungerar nog bättre om man är 30minus, än för mig 40plus, verkar populärare i den åldern. Bra koncept, gratis. Badoo vurmar en del för, enkelt för tjejer, behöver inte betala något för de får så många kontakter ändå För killar, lite tuffare, och jag får erkänna att jag begriper inte charmen med det

Krogen ? Nah, det suger, jag kan ju "bara" filtrera på utseende innan jag tar kontakt - går inte att undvika alla desparata 40plus kvinnor som måste ha barn NU! IKVÄLL! Eller 25-åringar som tror jag tänker bjuda på drinkar för att få hoppas få omkull dom...
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2014-01-09 10:39:08 följande:
    Jag nätdejtar inte heller längre, har ju pojkvän sedan en tid tillbaka men skrev här once upon a time

Jag tycker att Angelvens länk är bra, men  jag tycker inte att man ska lägga upp exceptionellt bra foton på sig själva. Givetvis ska det inte vara osmakliga bilder men om man väljer superretuscherade bilder där man väger -10 kg och var 5 år yngre så blir det lätt en besvikelse när man väl ses.
    Det är ju helt klart så att man skall inte lägga upp falska bilder - jag tycker inte heller det var det artikeln sade.

Snarare säger den : ta några nya, genomtänkta och snygga porträttbilder på dig själv som presentation och lägg sedan till ett gäng bilder (aktuella) som visar det budskap du vill förmedla.

Annars håller jag med dig
  • Angelven
    ulfsas skrev 2014-01-12 01:37:33 följande:

Det där med fogden är, om det inte är ett skämt, rätt allvarligt. Hur har man hamnat där? Hur tänker man sig en väg ut. Jag skulle inte starta om med en kvinna som var på obestånd. Har träffat två sådana. Vackra tjejer men där jag blir bankomaten. De var inte uträknande eller så men eftersom de inte hade så mycket så blev det faktum om man skulle ut på något. Jag tröttnade så det blev inget mer. Hur har du själv tänkt dig en framtid om inte du har ordning på din ekonomi. Skuldfällan på TV har väl alla sett. Vem vill hamna där? En fråga i all välmening bara. Inget påhopp är avsett.
    Beklagar Dilog,

jag kan nog bara hålla med ulfsas - och jag har själv varit i sitsen att vara den med usel ekonomi. Det tog över ett år att få ordning på och blev mycket värre ett halvår in. Men nu är det fantastiskt när allt är löst Du får göra en plan på att ta dig ur det först, de flesta tjejer kommer att springa skrikande åt andra hållet...

Hur är det man säger normalt att man skall hantera det - minska utgifterna, snacka med dina långivare, snacka med banken, snacka med kronofogden om det hamnat där, gör upp en planering och följ den - det blir några tuffa år Och det finns ingen enkel lösning, det är hårt arbete som gäller.

Lycka till!!!

Och ja, jag har också varit i Ulfsas sits med mig som plånbok, det gör jag inte heller om. Ordnad någorlunda jämnbördig ekonomi är ett MUST annars springer jag
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!