Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Sofia) skrev 2013-04-30 18:35:37 följande:
    Ja precis, det är ju så man ska tänka :) Du har inte heller haft så bra erfarenheter av nätdejting eller?

Så tråkigt att det är så, och hyfsat irriterande också! Måste man verkligen vara medlem på en dejtingsida om man ändå inte vill ha något seriöst, finns det inte bättre ställen för det? Tycker jag i alla fall :p

Men ska i alla fall inte skriva till killen, han verkade ganska oseriös nu när jag tänker tillbaka på dejten. Är bara att gå vidare!

Finns ju inte riktigt några sidor för "jag har sjaskigt självförtroende och skulle behöva att någon såg mig och sade att jag var vacker fast han får inte komma för nära för då springer jag för jag vill egentligen bara bli bekräftad"

Sedan har vi alla som bara vill ha någon att träffa, ligga runt med och som kanske låtsas ett tag att det är ett förhållande - och så märker man att det bara är en själv som driver det, att det inte finns en ömsesidighet.

... och så har ett litet gott fåtal som skriver, pratar , delar med sig, ringer och faktiskt vill något - de finns där, tro mig! Sedan kanske det inte alltid klickar ändå - men det är väldigt härligt att träffa dessa oavsett.
  • Angelven
    Beya skrev 2013-05-11 19:26:06 följande:

Dejtingexperterna säger att man ska ge det minst två ggr... men jag är inte lika säker. Har aldrig varit med om att det har "vänt".
    Böjd att hålla med Beya

Alla gånger det fungerat för mig har vi hånglat och pussats innan första dejten varit över. De gånger det inte har hänt har det inte blivit en andra dejt. Enkelt faktiskt - antingen klickar det och man kan inte hålla tassarna i styr eller så klickar det inte och det blir inte så. 
  • Angelven
    Flinxy skrev 2013-05-11 23:09:28 följande:
    Länge sedan jag var här nu. Det har varit lugnt på min dejtingfront av diverse anledningar. Men idag gav jag mig ut i hetluften igen med en dejt.
    Hade bara haft sporadisk kontakt innan och telefonnummer bytte vi strax innan dejten idag, som var hans initiativ att vi skulle träffas.
    Flöt på bra och dom vanligt babblar jag på alldeles för mkt och knappt låter den andre tala, blir så då jag är nervös.
    Men efter en 3 timmars dejt blev det de vanliga avslutet. En kram och orden som aldrig betyder något, dvs hoppas vi ses igen.
    Nu är det 3 timmar sen vi sa hejdå och jag har skickat ett sms för att ge signalen att han har bollen. 40 min sen och inget svar. Ska vi gissa på att det betyder att ett " tack men nej tack" formuleras på ett fint sätt och skickas imorgon?
    Typ.

Tyvärr. Tror faktiskt på det numera - om det inte känns som om man egentligen helst ville återuppta dejten, från bägge sidor, då är det nog rätt kört. Själv skulle jag svara direkt (eller vara först) om jag är intresserad. Eller nåja - om jag verkligen är intresserad då har du nog märkt det redan på dejten - jag brukar inte fundera igenom det utan känns det rätt, då visar jag det. 
  • Angelven
    fatdaddy skrev 2013-05-12 19:16:50 följande:
    Jag är feg Skrattande Vet att det låter fånigt. Men jag tycker jämt jag ska ta första steget och det slutar alltid med att man bli dissad osv. HON borde kunna skriva tycker jag. Hon är äldre haha Solig
    Äh - skriv vetja!

Så, du blir dissad - kommer månen att ramla ner och solen sluta lysa ? Det är ingen stor grej och du röjer undan en fundering.
  • Angelven
    Angelven skrev 2013-05-12 19:39:12 följande:
    Äh - skriv vetja!

Så, du blir dissad - kommer månen att ramla ner och solen sluta lysa ? Det är ingen stor grej och du röjer undan en fundering.
    Tror jag skall byta nick...

"Teflongås"  
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-05-14 21:56:48 följande:
    Hmm.... undrar om man kanske ska göra comeback i den här tråden, det var ett tag sen jag läste/skrev här. Många nya? Många gamla kvar?
    Gammal och gammal - varit här ett litet tag men inte jättelänge
  • Angelven
    jomma skrev 2013-05-18 21:00:50 följande:
    Hmmm, läste detta om att börja konversationen med slicka fitta?! Jag som precis bestämt mig för att börja nätdejta.

Blir lite avskräckt...

Vilken nätdejting är bäst ni som provat?

Jag tycker det verkar dyrt och tänkte prova ett företag om det är något för mig.

Happypancake är gratis och väldigt bra. Det blir inte mycket bättre på en betalsite. Jag har iofs varit betalande medlem på mötesplatsen och hittade en flickvän. Vi var tillsammans 9 månader. Men, jag har varit på minst lika bra dejter via happypancake. Börja där.
  • Angelven
    Planta skrev 2013-05-18 21:15:29 följande:
    Är du säker, finns säkert en och annan.. eh.. annorlunda kuf där ute.

Nah - nog för att det händer att någon man kikat på min profil men skamliga förslag, även från kvinnorna, det råder det brist på
  • Angelven
    Anonym (Man) skrev 2013-05-19 09:53:27 följande:
    Gud, vilken låg nivå det är i tråden...
    Bidra då, höj nivån.

Tråden skapas av de som skriver i den - inte de som sitter  bredvid och tittar på spektaklet... 
  • Angelven

Håller med ander25k och dilog - om det inte känns rätt, då är det nog inte rätt. Sedan kan det kanske ta lite tid - fast varje gång det träffat rätt har vi bägge inte kunnat hålla tassarna i styr redan på första dejten ...

De som jag träffat flera gånger och det utvecklats till lite mera (inte mycket) än en kram, har det inte blivit en fortsättning med.

Så, åtminstone min erfarenhet är att antingen är det tokrätt första dejten eller så är det inte rätt. 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!