Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

FrökenKanSjälv skrev 2013-07-25 13:21:42 följande:
    Carpe diem ftw,

Jag är kvinna och har ungefär samma erfarenhet som du av nätdejting. De jag har skrivit till har inte svarat. Och de som jag har fått meddelanden från som jag svarat på har slutat svara. Var på tre dejter på två år så det hjälper inte att vara kvinna heller.

Det här med att man går in på någons sida och sedan inte skriver beror för mig på att mannen har något slags "krav" som jag inte stämmer in på. Tex att kvinnan ska vara sportig eller gilla segling eller vara musikalisk. Knappast någon idé att skriva då.

Du pratar om att du har manliga intressen, det har jag också men det gör bara att jag hamnar i kompisfacket istället för att ses som potentiell partner. Har du provat danskurser? Där brukar det vara underskott på män och man har chansen att komma lite nära varandra.

Fast jag vet inte om jag håller helt med. Jag kan gå in på drömtjej profil och sedan inte skriva om jag ser att jag inte är vad hin söker. I det fallet beror det på hennes krav, inte mina. Men, jag har fått höra att jag är lite för försiktig.
  • Angelven
    ander25k skrev 2013-07-28 05:18:46 följande:

Får säga att jag till viss del håller med dig, men mer åt hållet att dom flesta jag har dejtat, är inte redo för ett seriöst förhållande, utan lite för mycket öppen ryggsäck.
    När det gäller snygghet så verkar dom som dejtar mig vara snäppet vassare än mig så den biten klagar jag inte på.
    Ander25k - jag vet att du underskattar dig själv

Våga!

Annars kan jag nog hålla med dig - många verkar inte riktigt på det klara med vad de egentligen vill :

"Jag längtar efter familj med en stabil trygg man som har landat, det gör inget om du har egna barn"

... och så får man efter ett par dejter:

"Vi lever alldeles för olika liv, jag vill resa och vara spontan och du sitter med barn i villa ..."

Öh... tjena och välkommen till verkligheten du önskade ?  
  • Angelven
    spinellX skrev 2013-07-29 20:53:28 följande:
    Det kan man väll inte säga nåt annat om ,
     än att det är positivt när någon visar intresse .Cool

det kommer nog fler tillfällen som du anonym (james) får försöka att fälla ..

Hur länge har  du varit med o nätdejtat   ?
    jag själv har inte kommit längre än FL , men vem fan har bråttom
    ska väll ut o testa några dejtsajter   har du några tips .
    Happypancake - gratis.

Vissa säger att det blir bättre kvalité med betalsiter. Med det resonemanget kanske man borde vända sig till ett proffs för resten av ett förhållande också ?

Jag har provat bägge - att betala (nåja, mötesplatsen, inte särskilt dyrt) och att inte betala -  bägge har fungerat bra så jag ser inte anledningen till att använda en betalsite. Men det är klart, lite får man sålla, börja med "har ifylld profil, matchning och bild", det brukar räcka för att sålla bort lycksökerskor, otrogna och nyfikna. 
  • Angelven
    spinellX skrev 2013-07-29 21:08:33 följande:
    vad menar du då , angeleven

har ifylld profil , matchning o bild ?

det har man väll alltid ,
    hur sållar det bort lycksökare Obestämd
    För att de har ofta svårt med att ens åstadkomma en lyckad profilbeskrivning - har du inte tänkt på hur fantastisk dålig google translate är på att översätta ryska/rumänska/polska till vettig svenska ?
  • Angelven
    spinellX skrev 2013-07-30 17:09:44 följande:
    Tack för omtanken modesto ,
    jag är nog inte ute efter att träffa utlänska kvinnor/tjejer , vill nog träffa några svenska kvinnor/tjejer.
    då ska man väll inte behöva skicka biljettpengar .

Är man nu som jag , o inte är så sugen på ett förhållande och flytta ihop med någon .
    Utan mer ute efter att träffa någon ibland (se min presentation)

Vilka dejtsajter rekommenderar ni i ett sådant fall ?Cool(ni som har varit med i leken ett tag)

För det måste väll finnas ganska många kvinnor/tjejer som ser ett förhållande liknande jag gör .
    (med alla krav o förpliktelser som hör därtill inte för jag har problem med krav , men trivs som singel)
    Utan kvinnor/tjejer som bara vill bli bortskämda nån helg och sedan ha vardagen för sig själv 
    Finns alla sorter överallt - igen, Happypancake är ett bra ställe att prova på utan kostnad - själv blev jag kvar där, andra har provat annat också - finns ju allt från singelspring som nämdes tidigare, citypolarna är en annan, shakemyworld om man vill göra aktiviteter, mötesplatsen för dejting (betalsite) och alla andra man ser på tv

Och för riktigt "korta romanser" utan allt för mycket att binda sig alls så finns ju Victoriamilan (Otrohetssite, kanske finns de som behöver det ). Sedan finns ju de rena sexsiterna också - har ingen aning om vad som är bra där men det lär vara stentufft som kille. 
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-07-30 22:22:40 följande:

Där har jag tittat förut, fanns ingenting i min närhet =(
    Skapa något i din närhet då istället !

Företagsamhet och initiativförmåga är attraktivt  
  • Angelven
    Anonym (Hp 2) skrev 2013-07-30 22:28:41 följande:
    Happy pancake är i min mening INTE bra. Tjejer svarar ju aldrig där.
    Jodå - inte alltid men ibland - det beror lite på hur man skriver, hur man anpassar sig till vem dom är och förstås om man har en någorlunda presentation och bra tagna bilder - be en vän ta ett gäng bra bilder på dig, det behöver inte vara proffs. Skriv från hjärtat, INTE något negativt i texten, berätta om dig själv, försök undvika plattityderna ("Jag gillar att träna och resa" ) ...

De svarar nog lika mycket som annanstans - exempelvis mötesplatsen. 
  • Angelven
    Anonym (små barns mor) skrev 2013-07-30 22:33:41 följande:
    Måste kolla med er här inne.
    Finns det killar som seriöst är intresserad av att dejta en småbarns mamma i 30års åldern?
    Får nämligen känslan av att fler barn under ett par år, skrämmer livet ur killar!?
    Klart det finns!

Inte alla killar är barnrädda, en del av oss har ju lixom egna barn.

Det kanske beror på vilka killar du tittar på ? Playerkillar som festar varje helg eller farsor som drar till parken med sina knoddar, termos och mackor ? 
  • Angelven
    Anonym (små barns mor) skrev 2013-07-30 22:44:54 följande:
    Jag letar väl inte direkt aktiv just nu då jag är relativt ny separerad.
    Nej players kan man kan man inte förvänta sig något seriöst med.
    Funderar bara lite över hur framtiden kan te sig.
    Jag har nämligen en förutfattad mening om att killar inte vill ha tjejer som har flera små barn, ett funkar men sen blir det för mkt.
    Men sen har jag hört motsatsen.
    Några tips att ta med sig på vägen?
    Varför skulle män inte vilja ha det ? Visst, pojkar, killar - det kan jag förstå - men män ?

Hmm... vara tydlig med situationen om du börjar nätdejta (varannan vecka, helgledig, heltid eller vad som nu gäller för dig). Som sagt, bra bilder - men det är nog inte lika viktigt för tjejer, men det är viktigare för dig än för andra 30-åringar utan barn om du tittar efter samma killar ... Skriv en presentation och mer än 4 rader

Sätt dig och fundera över vad du faktiskt vill och hur du skulle önska att det fungerar. Ta reda på vad du tror en man som du är attraherad av blir attraherad av hos en 30-årig småbarnsmor, du måste "sälja in dig själv"

Fundera igenom sambo/särbo/närbo eller hur du nu rent praktiskt skulle önska att förhållandet fungerade!

... och leta efter en man i samma eller liknande situation, det ökar förståelsen! Och då pratar jag inte om en småbarnsfarsa som har barnen på något lov eller så ...

Håll dig långt borta från små pojkar med attitydproblem - som "Jag vill inte ha någon annans sparade spel" (Fanns tidigare i den här tråden )  
  • Angelven
    dilog skrev 2013-07-30 23:03:50 följande:
    kommer inte ihåg var jag läste det men 70 % är män på de större svenska dejtingsajterna. Tar man sen de lite mer extrema kan det röra sig om 200 killar på en tjej. Mycket därför tjejer inte orkar med att svara när de blir bombade   av mail
    Och å andra sidan har jag pratat med söta tjejer som blev genuint överraskade - de skrev själv mail och fick inga svar - och svarade direkt på mail men fick inte så ofta.

Jag tror att det finns oerhört många fluktare och nyfikna av bägge kön. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!