Ärliga nätdejtingstråden!
FrökenKanSjälv skrev 2013-07-25 13:21:42 följande:
Carpe diem ftw, Jag är kvinna och har ungefär samma erfarenhet som du av nätdejting. De jag har skrivit till har inte svarat. Och de som jag har fått meddelanden från som jag svarat på har slutat svara. Var på tre dejter på två år så det hjälper inte att vara kvinna heller.
Det här med att man går in på någons sida och sedan inte skriver beror för mig på att mannen har något slags "krav" som jag inte stämmer in på. Tex att kvinnan ska vara sportig eller gilla segling eller vara musikalisk. Knappast någon idé att skriva då.
Du pratar om att du har manliga intressen, det har jag också men det gör bara att jag hamnar i kompisfacket istället för att ses som potentiell partner. Har du provat danskurser? Där brukar det vara underskott på män och man har chansen att komma lite nära varandra.
Fast jag vet inte om jag håller helt med. Jag kan gå in på drömtjej profil och sedan inte skriva om jag ser att jag inte är vad hin söker. I det fallet beror det på hennes krav, inte mina. Men, jag har fått höra att jag är lite för försiktig.