Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Smeknamn?) skrev 2013-06-08 16:15:51 följande:
    Hej! Tänkte jag kunde klämma in en liten fråga här? Var medlem på HP för kanske ett och ett halvt år sedan. Skulle vilja försöka igen, och trodde väl kanske att jag var avregistrerad nu, så att jag kunde börja om som ny medlem. Men när jag försöker komma in så kommer det upp ett med. om att min e-postadress redan är upptagen?! Då kan jag ju inte vara avregistrerad el?! Men jag kommer ju varken ihåg smeknamn eller lösenordet jag hade... :( Vad ska jag göra nu? Åhhh, jag som var så laddad Rynkar på näsan
    Du är nog inte avregistrerad, bara pausad - återupta eller använd ett nytt mailkonto.

lösen och användarnamn kan de mail'a till dig - fungerade så för mig när jag tog upp det igen. 
  • Angelven
    Anonym (En till) skrev 2013-06-08 17:14:22 följande:
    Åh, här vill jag också hänga. Är på HP annars, men det är inte helt lätt!!!
    Välkommen - slå dig ner och dela med dig

Nope - HP är inte lätt men bland de bättre sajterna som finns. 
  • Angelven
    040kille skrev 2013-06-08 22:00:56 följande:
    De senaste inläggen.... de speglar rätt bra dejtingsidorna. Jag kollar in på HP så gott som dagligen. Efter två minuter har jag, med undantag kanske en gång per månad, konstaterat att där sitter samma människor som alltid är inloggade. Det går inte att prata med dem. Skriver man till dem blir man i de flesta fall direkt korkat bemött. Eller man blir inte alls bemött.

Nätdejting är i min värld något som är total slump om man träffar någon man ömsesidigt vill fortsätta träffa. I de absolut flesta fallen är det inte det. Bara att få till ett samtal som flyter på en sådan sida är nästan omöjligt. Sätt ett kommatecken fel så är kontakten spolierad. 

Clownen är rätt på det, ut och träffa folk i verkliga livet i stället. Det är mycket trevligare möten. Odla dig själv, ta vara på dem du lär känna. 
    Nu begriper jag inte alls ? Du ser samma ? Det gör inte jag - eftersom jag hela tiden aktivt använder blockering på HP för att plocka bort de som inte var intresserade eller som jag inte är intresserad av - det är hela tiden nya.

Det är som att gå in på samma krog i kvarteret varje kväll och konstatera, nope, det är bara stammisar här i kväll med ... (iofs med skillnaden att varken jag eller dom är aspackade - men det kanske finns dom som anser sig vara gudar på att ragga under de förhållandena - frågan är bara vad man vaknar till ...) 
  • Angelven
    dilog skrev 2013-06-08 23:07:55 följande:
    Jag vet inte hur era första brev ser ut. Mitt kan se ut så här och nu kvinnor är jag singel så skulle jag bli intressant är det bara tt dra iväg ett pm här ifrån. Hej x. Har kollat in dina bilder och jag gillar verkligen bild nr tre. Fantastiskt snygg tröja. Den tröjan skulle jag inte skämmas för att dejta. Ler. Hur står det till i skåne land då i sommarhättan. Gär uppe i Småland är det kalsaväder. varmt som satan när man står på vedbacken och sliter. men mödan är väl vard för vem vet vad du har att bjuda på framöver. kanske en kall pilsner på en sliskig krog eller det rakt motsatta. Hur som helst så är jag inte så pjoskig när det gäller den biten. Ölen smakar lika gott oavsett var vi träffas. Men är det en öl inblandad i träffen så har jag tältet med mig. Köra berusad gör jag ej. Och här har du nu mitt stora intresse. DVS tält. kan tälta på antingen lyxcampingar eller varför inte bara rakt ut i skogen med ingenting alls. Gärna en cykelkärra efter moppen. varför ska allt vara så kompliserat för att man ska vara borta en helg. Nä skit i det här med planering några dar och ta dagen som den kommer. Du har fria händer att svara på detta mail men låter det som att det skulle vara nått du fastnar för så traska in på min sida och läs min press. finns även några bilder på nyllet på mig så du redan från start får nån uppfattning var det är som skriver till dig. Sen har jag ju inte en susning om vad du har för önskemål med din drömdejt. Bollen ligger hos dig. Skriv eller skit i det. Med vänlig hälsning dilog i detta fall
    Vet du Dilog - tycker det låter jättebra! Kanske aningens långt - men det är min erfarenhet, att jag tenderade att skriva lite för långt i ett första brev. Bättre att skriva längre när man märker hur hon svarar på det hela.
  • Angelven
    Pycke skrev 2013-06-16 17:32:14 följande:
    Finns det någon möjlighet att lyckas på dejtingsidor som 19 åring? Jag vill hitta någon helt utanför min nuvarande umgängeskrets men det känns svårt. 
    Självklart kan du det - det borde inte vara svårare än det är för en 43-åring att lyckas - det är bara att våga och ha roligt!
  • Angelven
    ulfsas skrev 2013-06-17 13:13:41 följande:
    Vaknat på fel sida idag? En{#emotions_dlg.flower}och en Kaffe kanske lättar upp liteSolig
    +1 på den

Det är ju inte som om att någon annan bidrar själv så värst mycket med att driva och liva upp tråden. En tråd blir vad de som skriver aktivt och mycket gör den till och sitter man i bakgrunden och lyssnar och flikar in ett ord ibland, ja, då kanske inte tråden blir det man vill att den skall vara ?

Cool 
  • Angelven
    Pycke skrev 2013-06-19 17:33:25 följande:
    Kort romans? Någon att bli gammal och grå med passar bättre!
    Tänkte du driva honom dit alltså ?

Skämt åsido - skippa "jag tränar, reser och äter korrekt, har humor och är social"

Eller så skriver du just det, beror på hur mycket du vill falla in i fårskocken

Näh - men berätta lite om dig själv, kanske en del om vad du söker ?
    "Jag älskar karlar som vågar gå Ernst-barfota på ett furugolv med gråsprängda tinningar och ödmjukhet. Du ser mångfald och jämlikhet som självklarheter och feminism är för dig som att andas. Du ömmar för de svaga i samhället och ägnar en stor del av din fritid, som jag, åt att engagera dig ideellt i samhället"

... eller vad det nu är du lockas av

Kåt, glad och tacksam fungerar också som text - sett den ett par gånger. 
  • Angelven
    elperroloco skrev 2013-06-23 17:46:30 följande:
    Till alla som har problem med nätdejting kan jag bara säga att ni kunde ha det värre. Jag är man, strax under 40 och jag vill av olika anledningar inte ha barn. Jag vill inte bli plastpappa åt någon annans barn heller. På de sidor där jag är reggad så finns det cirka 15 kvinnor i hela Sverige som är i passande ålder och som inte heller vill ha barn. Majoriteten av de 15 kvinnorna vill inte ha barn på grund av att de vill vara fria och åka på resor till jordens alla hörn och det är inte min grej. Kvar finns det några stycken och när jag har kontaktat dem och de inte är intresserade, vad gör jag då?
    Den var ju lätt att svara på

Jag sökte på Happypancake - kvinnor 35-40 år, vill inte ha barn, alla intressen ikryssade UTOM resor, båtliv, fjällvandring, skidåkning - dvs sånt som involverar resor.

Sida upp och sida ner med träffar som är online just nu.

Registrera dig på happypancake ? 
  • Angelven
    elperroloco skrev 2013-06-23 18:14:47 följande:
    Om man dessutom ställer lite krav på att de inte ska vara arbetslösa, ha gått minst gymnasiet och inte ha extrema politiska åsikter så blir det ca 20 kvar, så visst några har tillkommit sedan jag sökte sist.

Hmm... går det att kryssa bort extrema politiska åsikter ?!?

Men jag tror jag ser problemet - många kvinnor är vänster/gröna - om du tar bort allt åt det hållet blir utbudet begränsat. Om du kapar det ner till "mitten" så var det bara två

Men, det är knappast en _extrem_ åsikt, det har HP knappt möjlighet att visa ens. 

Så, jag kan nog hålla med - skippa den delen av urvalet, det kan nog funka ändå (så länge du förstås inte själv är extremt politiskt) - det finns ju tillochmed riksdags-män och -kvinnor som  är gifta/sambos men i olika partier - det är bara en fråga om vilja
  • Angelven
    elperroloco skrev 2013-06-23 18:45:14 följande:
    Så är det naturligtvis. Tyvärr är att inte vilja ha barn ett svårt krav att sänka, visst jag kan gå med på att skaffa barn bara för att slippa leva som singel, men jag tycker inte det vore rätt speciellt för barnet ifråga.
    Fast - I've been there, done that.

Att hon har barn betyder inte att du blir plastpappa - men det kanske betyder att du måste vara en god vän med en person till. Beror lite på ålder och omständigheter förstås. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!