Ärliga nätdejtingstråden!
Nu messar jag med en tjej som verkar väldigt trevlig på HP...
Nu messar jag med en tjej som verkar väldigt trevlig på HP...
Är jag väldigt tråkig om jag vill gå tillbaka till ekonomidiskussionen? Tycker det är väldigt intressant att höra hur andra tänker om det. Själv kan jag nämna att jag har ordnad ekonomi, men mer brukar jag inte vilja säga. Sen om man är något lite smart så kan man ju lista ut att jag inte lever på existensminimum med hjälp av sånt jag kryssat i på min profil och om nån frågar om till exempel boende, jobb eller resande så svarar jag såklart ärligt. Så om man vill kan man ju få en ungefärlig uppfattning om min ekonomiska situation. Men jag skulle aldrig få för mig att skryta (om det nu finns nått att skryta om) eller att ställa speciellt ingående frågor om andras ekonomi. Efter att ha träffats kan jag ställa frågor som ger mig en uppfattning om hur personen ser på lån/krediter, om det är en spara eller slösa, om man bryr sig om sina räkningar osv, men mer än så är jag inte intresserad av förrän det eventuellt blir seriöst. Hur gör ni andra? Hur reagerar ni om någon inte vill svara på frågor om ekonomin?
Man sorterar för hårt på nätet, och inbillar sig att det finns ngn slags 'rätt' träffbild.
Om man träffar en person irl som är charmig och intressant, men sen visar sig vara ngr år äldre än man trodde (eller hade tänkt sig). Den personen kommer forfarande att kännas aktuell en bit upp i åldrarna än om man på nätet har exakt ålder innan man träffat / brevväxlat med personen...
Det är baksidan av opersonlig dejting..