Inlägg från: Anonym (Unikum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Unikum)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (MP HP VW) skrev 2012-06-27 18:11:07 följande:

Du kan aldrig inbilla mig att du endast har krav på personligheten du söker en partner.... och struntar i resten.

Flera av dem jag träffade hade en trevlig personlighet, mer eller mindre men var ändå ingen jag kunde tänka mig att ha ett förhållande med. Det är rätt mycket som ska stämma. Jag vill känna en attration till personen och den känner jag rätt snabbt om det är rätt, jag vill känna pirret i magen och tyärr kände jag inte det för någon. Förutom den jag hade sex med naturligtvis.

Ingen här eller på vårt runda klot kan säga att utseendet inte har någon betydelse för val av partner, eller vänner heller för den delen. Finns inte rätt kemi så finns den inte, hur gärna man än vill att den ska finnas.    

Det jag menade att du verkade sakna någon form av attraherande personlighet, men att du alltid kanske hittar någon som inte har krav på det...
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (b) skrev 2012-07-06 10:02:03 följande:
    Fast jag gillar inte att få långa brev när de inte ens vet om jag är intresserad. Tycker man börjar lite lätt... jag skulle aldrig skriva ett långt innan man vet om intresse fanns. Tycker inte man kan ta det för givet och sen kräva något tillbaka för att man fått ett långt brev man inte bett om och ska känna sig "skyldig" att svara. Bara ett tips att skriva lite kort i början.
    Skriver ofta ganska långt på en gång..ofta med utgångspunkt i den jag skriver tills presentation.. Ngn reflektion som går genom huvudet när man läser den.. Ganska lättsamt, ofta en aningen tillskruvat. Begär inget svar, men skriver jag mer än 'Hej, du ser snygg ut' så har ju den andra ngn chans att avgöra om det kan vara intressant att svara..

Är det ngt jag blir trött på så är det gnälliga 'män' som beklagar sig... Se hon här som fick flirtar och brev innan hon ens hade vare sig bild eller presenation. Vad gick de på? Kön och ålder... Obestämd Det är bara att acceptera som kille att det är ett jädrans 'tryck' från killar, även mupparna. Det är därför svårt att komma fram genom 'bruset'. Har man sen ingen bild...tja då får man nog skylla sig själv. Har själv en ganska otydlig bild, men släpper gärna snabbt in folk i mitt privata galleri.. (vill bara inte inte att man skall kunna surfa runt bland dem). Att få mindre svar är då ett pris jag får 'betala' för att ha en lite otydlig bild.. 
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (uppgiven...) skrev 2012-07-11 16:00:32 följande:
    Intressant tråd, det här......jag har nätdejtat av och till under åren. Är 43 och har ett barn som flyttat hemifrån. Akademiker, rätt normala intressen, rest mycket, bott utomlands, ser helt ok ut.
    Jag fascineras också av de här som skriver : hur är läget idag? Eller "jag är vrålbakis idag, och du?" Jag undrar VEM svarar på sådant?? Vad är det för nivå? Är fn på Match.
    Men den stora frågan är, som jag brukar diskutera med mina nätdejtande vänninor är: VARFÖR är man med överhuvudtaget om man, som jag i flera fall, bytt foton, mailat fram och tillbaka om att träffas, kanske sms:at och sen bara - poff! Slutar höra av sig.... dyker det upp så många nya intressanta hela tiden, det verkar inte så att döma av tråden....???? Jag tror att MÅNGA bara surfar runt som tidsfördriv, och det är ok, men säg det då.
    Jag är där för att träffa någon.  
    Sedan verkar tyvärr många vara oärliga, vad det gäller ålder, längd, vikt. Denna omgång, har varit med ca 2 - 3 månader har jag varit på EN dejt. Vi mailade ngra ggr, pratade i telefon varje dag i en vecka och bestämde att träffas. Han hade skickat ett par foton, såg helt ok ut, var jätterolig och trevlig. Skrev att han var 1,82 och skämtade bl.a om sin chef som var 1,68 och pinsamt kort enligt honom......
    När han kliver ur bilen är det en ca 168 lång (kort)  kille (jag är 165 och var lite längre än honom om jag sträckte på mig) samt hade en seriös "rondör" var rätt överviktig helt enkelt. Framkom också att han var nykter alkoholist.......
    Inget stämde med det han skrivit i sin profil. När man pratar i telefon kanske man inte ber dem bekräfta; ÄR du verkligen 1,82? Jag är svag för långa män, det spelar egentligen ingen roll - MEN att han var så oärlig. Hur tror man det ska hålla? Inleder man en seriös relation kommer ju allt fram, och vad mer har amn dolt?
    JAg ser också ett par män jag känner som ligger inne med profiler som skriver upp sig själv kraftigt samt har dragit bort några år..patetiskt.... 
    Jag saknar mer raka rör och lite mindre snack och mer verkstad, helt enkelt...
    Haha, jo jag har förstått att en del 'killar' kör med sånt.. (har ett par tjejkompisar som har profiler på dejtingsajter). Jag har alltid undrat vad de säger när man väl träffas. Hur förklarar man tex i ditt exempel att man är 15 cm kortare och väger 30 kg mer? Även om man är världens trevligaste när man väl träffas, vad säger det om en person om man 'lurar' sig till en dejt. Utseende är inte allt, men tycker man själv tex att det är viktigt med träning och att hålla sig i form, så föredrar man nog en person som är just i form.. . Har väl irl råkat ut för att tjejer ibland varit 'otydliga' om sin ålder och att en ngt äldre ålder kryper fram senare. Tycker det är lite mindre irriterande så länge de känns i 'rätt ålder' för mig (oberoende den faktiska siffran). Antar att på dejtingsajter är det nog vanligare då folk 'sållar' hårdare efter ålder jämfört med om man redan träffats och tycker att någon verkar intressant.. Verkar nog och ser själv ganska 'ung' ut och har många yngre vänner, hittar sällan mycket gemensamt hos kvinnor i exakt min ålder och de verkar sällan finna mig intressant heller. Fast en sak har jag ganska nyligen lärt mig, man vet aldrig var blixten kan slå ned när det gäller vem man blir intresserad av/får känslor för. Den kvinna jag hittils haft mest känslor för i mitt liv var varken till sätt, stil eller utseende lik något jag varit intresserad av förut. Ingen av mina vänner misstänkte något fast vi umgicks en del och jag pratade om henne, då de tyckte hon var för olik 'min typ'..  
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-11 16:11:47 följande:

Konversationer i verkliga livet börjar oftast med en enkel fras, varför ska det vara annorlunda på nätet? 
    Slösar tid gör man ju bara om man enbart läser och skiter i att svara för att mailet var kort.

Lögnhalsar finns överallt i livet, men dom har förmodligen lättare på nätet.
    Hmm, kommer inte ihåg den exakta siffran..men när man träffas och kommunicerar är över 90% icke verbal, dvs VAD du säger. Resten är kroppspråk, utseende, stil och hur du säger det. Den delen försvinner ju i skriven form, varför man behöver läsa betydligt mer av vad ngn skriver för att bilda sig en uppfattning.
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-11 20:15:05 följande:
    Jag har förövrigt skrivit en ganska snäsig presentation och ändrat "söker" till "vänskap" för jag hoppas färre ska uppfatta det som "jag vill knulla med dig".

Fast iaf på sajten där jag finns, HP, så har jag fått kommentaren att just 'vänskap' uppfattas som att man söker ett KK...
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-11 21:24:59 följande:
    Det är sant att inte utseende är allt, Utseende i den bemärkelse att det inte har någon betydelse om alla tycker man är skitsnygg. Men det har iallafall i mina ögon betydelse i det faktum att jag visuellt måste vara attraherad av honan också, men visserligen så tycker jag kanske 80% av alla honor är attraktiva på ett sätt eller annat, det är många som har komplex av olika saker men jag ser ofta skönheten på ett annat sätt än många andra.
    Det ironiska är att jag uppenbarligen själv inte är så vacker, för det är typ ingen som skriver till mig först, och väldigt få som svarar om jag skriver... Jag ser förövrigt ut så här om någon undrar (Visserligen svartvitt och taget med kameran i datorn...)
    Jag själv upplever inte detta som fruktansvärt fult men andra gör det tydligen :(

Visst kikar jag mycket på fotot hos den jag skriver med. Kan inte säga att utseende är oviktigt, men tittar nog mer på hur man presenterar sig. Ler man, har man lagt upp en bild som verkar förmedla glädje och humor tex. De som lagt upp en bild där man ser så bra ut som möjligt, ännu värre lite 'cool' är jag aldrig intresserad av. Leende (även ögonen), kanske lite knasig bild som bjuder på sig själv, då hittar det rätt hos mig.  

Btw, använd aldrig webkameran om du inte har köpt en riktigt bra. Ingen ser bra ut på bilden i webkameran..  
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-11 22:00:43 följande:
    Nej det är sant, jag har denna som profilbild iofs, men oavsett vilket jag ser ut som jag gör- uppenbarligen faller det inte många kvinnor i smaken. Och eftersom jag inte får chansen att visa mitt inre (även om det kanske inte faller dom i smaken hellre) så är det kanske en liten hopplös situation på ett sätt. Men jag försöker ändå ett tag till iallafall..

Hmmm, fast den där attityden lyser lätt igenom på det man skriver...inte det mest lockande. En tjej som skrev till mig hade lite samma attityd man kunde läsa mellan raderna. Trots uppmaning att istället fokusera på annat så levde det kvar i det hon skrev. Kände ju då inte direkt för att lära känna henne mer. Bra utseende eller inte, men gillar tjejer som är framåt och aktiva...och som tar de förutsättningar man har i livet och gör det bästa av det (vilket ju är allt man kan). Det är bara att acceptera att man sällan får svar på dejtingsidor. Skriver inte så ofta, men har egentligen bara fått svar av ett par tjejer där jag känt att det funnits något. En träffade jag och blev vän med irl (men kände inget mer), en annan skriver jag löpande med på internet (men vi har inte träffats, och vet inte om det blir så inom snar framtid. Vi har liksom hittat varandra i vår nuvarande 'vänskapsform'). Sen har jag växlat några korta växlingar med ett par tjejer där det hela självdött eller avslutats av ngn av oss ganska snart.. (man märker ju om konversationen flyter eller om det blir styltat). En av dem i denna tråd... Ju mer vikt man lägger vid det, desto sämre går det. Ju lättsammare man tar det, desto bättre...
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-11 21:48:24 följande:
    Detta är en liten improvisation jag gjorde för ett tag sedan... 
    Men egentligen är det mer av mitt sätt att spela av mig hur jag känner mig inombords... och jag förstår inte varför ingen kan uppskatta det :/

" target="_blank">

"> 
    Tja vad är det och hur länkar du till detta när du skriver? Om du vill visa en melodi (och vad du sysslar med) så gör hellre ett litet bildspel till. Mer effektfult än det där tråkiga..

Små bildspel animationer till låtar kan ofta lyfta dem på ett bra sätt, ofta bättre än den 'officiella videon'.

Ex

">

(Spelades mkt efter att jag träffat en kvinna (dock ej på nätet), men det blev inte vi trots bådas känslor).

">

(Samma kvinna)  

• Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-11 23:28:06 följande:
    Det är det jag blir lite ledsen över, jag vill gärna träffa en eller flera goda vänner nät dejtandet.Självklart vill jag helst träffa min stora kärlek men eftersom jag uppenbarligen inte är attraktiv nog så förväntar jag mig inte det, men jag skulle så gärna träffa någon med lika hög sex drift som mig osv :]
    Vad blir du ledsen över?

Du spånar in på att du inte är attraktiv nog. Gör du det här så lyser det nog igenom i 'tonläget' i dina brev. Du är inte ensam, kika bara lite i tråden så ser man en del inlägg där samma fokus (eller bitterhet, men menar då inte dig) lyser igenom.

Tänk dig själv, om du träffar ngn irl och dennes dåliga självförtroende (eller det du uppfattar som detta) lyser igenom i hur den pratar, verkar det mer eller mindre lockande än ngn som är glad och skrattig? 

Btw, skriv INTE ngt om din stora sexdrift!!!!    
  • Anonym (Unikum)
    Opcode skrev 2012-07-12 09:37:24 följande:
    Haha nej det är klart jag inte skriver något olämpligt och om konversationen går väl så blir man ju genuint glad också.

Man behöver inte skriva ngt 'olämpligt'..ibland kan vissa attityder anas mellan raderna. Tycker ofta det brukar stämma när jag skriver med kvinnor på HP. Jag vet ju inte hur du är 'online' förutom här, men med det du skriver här som utgångspunkt så..

Samtidigt är det ju som jag skrev ovan, ibland självdör konversationen (eller avslutas av ngn specifikt) för att ngn/båda känner att den inte flyter naturligt och spontant. Då är man troligen för olika varandra...iaf på ett nätdejtingstadie. De jag skrivit vidare med och träffat har börjat med oplanerat långa chattsessioner för att båda har så kul så tiden rinner iväg på kvällen/natten. Det är ingen som känt att de 'hållt igång' konversationen eller att man 'måste nog svara' utan plötsligt sitter man där med 20+ mail och/eller timmar bakom chatten.. Då kan man ju ganska säkert träffas.. Fast man vet aldrig när det väl blir irl. Hade en ovanstående kontakt med en tjej som verkade 'klicka' på alla sätt och vis. När vi träffades verkade hon dock mer som en bra och riktigt gullig vän, så det stannade där (på mitt initiativ).
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!