Anonym (uppgiven...) skrev 2012-07-11 16:00:32 följande:
Intressant tråd, det här......jag har nätdejtat av och till under åren. Är 43 och har ett barn som flyttat hemifrån. Akademiker, rätt normala intressen, rest mycket, bott utomlands, ser helt ok ut.
Jag fascineras också av de här som skriver : hur är läget idag? Eller "jag är vrålbakis idag, och du?" Jag undrar VEM svarar på sådant?? Vad är det för nivå? Är fn på Match.
Men den stora frågan är, som jag brukar diskutera med mina nätdejtande vänninor är: VARFÖR är man med överhuvudtaget om man, som jag i flera fall, bytt foton, mailat fram och tillbaka om att träffas, kanske sms:at och sen bara - poff! Slutar höra av sig.... dyker det upp så många nya intressanta hela tiden, det verkar inte så att döma av tråden....???? Jag tror att MÅNGA bara surfar runt som tidsfördriv, och det är ok, men säg det då.
Jag är där för att träffa någon.
Sedan verkar tyvärr många vara oärliga, vad det gäller ålder, längd, vikt. Denna omgång, har varit med ca 2 - 3 månader har jag varit på EN dejt. Vi mailade ngra ggr, pratade i telefon varje dag i en vecka och bestämde att träffas. Han hade skickat ett par foton, såg helt ok ut, var jätterolig och trevlig. Skrev att han var 1,82 och skämtade bl.a om sin chef som var 1,68 och pinsamt kort enligt honom......
När han kliver ur bilen är det en ca 168 lång (kort) kille (jag är 165 och var lite längre än honom om jag sträckte på mig) samt hade en seriös "rondör" var rätt överviktig helt enkelt. Framkom också att han var nykter alkoholist.......
Inget stämde med det han skrivit i sin profil. När man pratar i telefon kanske man inte ber dem bekräfta; ÄR du verkligen 1,82? Jag är svag för långa män, det spelar egentligen ingen roll - MEN att han var så oärlig. Hur tror man det ska hålla? Inleder man en seriös relation kommer ju allt fram, och vad mer har amn dolt?
JAg ser också ett par män jag känner som ligger inne med profiler som skriver upp sig själv kraftigt samt har dragit bort några år..patetiskt....
Jag saknar mer raka rör och lite mindre snack och mer verkstad, helt enkelt...
Haha, jo jag har förstått att en del 'killar' kör med sånt.. (har ett par tjejkompisar som har profiler på dejtingsajter). Jag har alltid undrat vad de säger när man väl träffas. Hur förklarar man tex i ditt exempel att man är 15 cm kortare och väger 30 kg mer? Även om man är världens trevligaste när man väl träffas, vad säger det om en person om man 'lurar' sig till en dejt. Utseende är inte allt, men tycker man själv tex att det är viktigt med träning och att hålla sig i form, så föredrar man nog en person som är just i form..
. Har väl irl råkat ut för att tjejer ibland varit 'otydliga' om sin ålder och att en ngt äldre ålder kryper fram senare. Tycker det är lite mindre irriterande så länge de känns i 'rätt ålder' för mig (oberoende den faktiska siffran). Antar att på dejtingsajter är det nog vanligare då folk 'sållar' hårdare efter ålder jämfört med om man redan träffats och tycker att någon verkar intressant.. Verkar nog och ser själv ganska 'ung' ut och har många yngre vänner, hittar sällan mycket gemensamt hos kvinnor i exakt min ålder och de verkar sällan finna mig intressant heller. Fast en sak har jag ganska nyligen lärt mig, man vet aldrig var blixten kan slå ned när det gäller vem man blir intresserad av/får känslor för. Den kvinna jag hittils haft mest känslor för i mitt liv var varken till sätt, stil eller utseende lik något jag varit intresserad av förut. Ingen av mina vänner misstänkte något fast vi umgicks en del och jag pratade om henne, då de tyckte hon var för olik 'min typ'..