Inlägg från: Anonym (Ute igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ute igen)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (33-åring) skrev 2012-07-22 20:39:15 följande:
    Liiite mer tid får du nog ge oss, jag ska "dejta" mina kompisar 6 av 7 nämnda dagar.

Fast du får gärna anta min utmaning ändå, kul att peppa varandra lite, hur lång tid vill du ha?
  • Anonym (Ute igen)

Ok då två dejter på två veckor, Opcode får dispens han får godkänt bara han haft en kort trevlig konversation med en tjej på stan (fast det kanske är svårare?) Tabula, Alexiandra och ni andra kräsna vad säger ni? Snällochglad kan tillgodoräkna sig sin "nätgubbe" och Papito verkar inte behöva pepp ....

• Anonym (Ute igen)

Att jobba hårt är ingen garanti för framgång men träffytan för turen blir så mycket större

• Anonym (Ute igen)

Kollade precis min sajt jobbar lite mot dejt nr 2 ... Men är det stor risk att de ställer in?

• Anonym (Ute igen)
    Anonym skrev 2012-07-23 18:33:19 följande:
    Papito, jag är kvinna. Jag har på tre år fått till två dejter. Nej, jag får inte drösvis med inbjudningar och mail. Det är väldigt få som blir intresserade av mig. Jag blir såå trött och ledsen om att höra hur jag som kvinna bara kan välja och vraka. För många kvinnor ÄR det inte så...

Håller med dig helt tror det kan vara tufft för tjejer också, har du provat att byta sajt och presentation under dina tre år? Jag är själv på en ganska dryg sajt, och har det mentalt tufft med att lägga ut bild på mig själv, känns så himla utsatt. Nu har jag i alla fall lagt ut en lite halv otydlig
  • Anonym (Ute igen)
    Opcode skrev 2012-07-23 19:32:47 följande:
    Nej jag letar som sagt inte, jag vill nog helst vara själv för tillfället- det har gett mig ganska mycket insikt och styrka hittils. Och ärligt så känner jag mig inte redo, men om jag trots allt skulle stöta på någon så kanske sådant kan ändras snabbt. Men jag vet inte jag var nog mer desperat tidigare efter mitt förhållande tog slut. 
    Endast det bästa gott nog.

Tycker det låter bra men prata med en tjej på stan får du fixa..
  • Anonym (Ute igen)
    Opcode skrev 2012-07-23 23:22:28 följande:
    Kanske, jag är nöjd om jag träffar på rätt direkt :) 
    Endast det bästa gott nog.

Ha, ha du har så låga krav du ...
  • Anonym (Ute igen)

Hm nu har jag i alla fall hittat en söt ... kanske dejt nr två?

• Anonym (Ute igen)

En av killarna jag försöker maila med just nu (jag tog kontakt) svarar otroligt enstavigt och slutar varje mail med "vem är du?" vad ska man svara på det ....

• Anonym (Ute igen)
    Papito skrev 2012-07-25 11:45:09 följande:
    Skriver inte mer helt enkelt.

Jo jag vet, ibland blir man bara sugen på att dräpa till med nått, men jag ska inte ... jag tackar nog bara för mig
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-25 14:05:16 följande:
    "Det var det jag hoppades att du skulle vilja ta reda på genom att snacka med mig ". Om du vill prata vidare förstås.

Nja jag dumpade, kanske lite grinig i värmen....
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym skrev 2012-07-27 21:11:20 följande:
    Glömde säga att han hann meddela att han tyckte abort var mord och att han inte tyckte om hundar! Som sagt, dejt nummer två när helvetet är iskallt

Ha ha, har du någon snärtig replik för att avböja dejt nummer två då?
  • Anonym (Ute igen)

Uää nu har jag en dejt på gång med en kille som är lite yngre och (tror jag) snyggare än mig. Känns väldigt ovant, men visst borde jag gå?

• Anonym (Ute igen)
    Anonym (men) skrev 2012-07-30 00:11:26 följande:
    Jaha,måste man dejta folk som är fulare än sig själv?:)

Ja det är regeln....
  • Anonym (Ute igen)
    Opcode skrev 2012-08-01 22:50:00 följande:
    Jaha när man minst anade och utan att ta något initiativ alls så blev jag inbjuden på baddejt :P
    It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.

Oj ta fram speedo badbraxorna
  • Anonym (Ute igen)

Fast där med bilder tror jag att det är en skillnad mellan kvinna/man. Om jag kollar på bilderna en kille har, så tänker jag nog mer vilken typ av bilder han har valt. T.ex bar överkropp på segelbåt, eller påpälsad på alp semester, bortklippta ex, sådant går bort. Sen tänker jag töntigt nog på killens klädstil, för mig säger det mycket om personen, inte hur man är såklart, men vad man är. I övrigt behöver killen inte vara så värst snygg. För tjejer tror jag att grundfördomarna säger att en kvinna inte skulle lägga ut annat än sin "bästa" bild dvs är man inte ens snygg på sin presentations bild så måste man se riktigt skatig ut i verkligheten. Självklart ska bilden inte totalljuga eller vara tio år gammal för någon. Killarna i den här tråden får väl avslöja vilken typ av bilder som får dom att börja maila, så kanske vi blir av med fördomar!

• Anonym (Ute igen)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-08-26 16:12:46 följande:
    Vad menar du dom ska säga? "Hej! Kan du hjälpa mig konvertera den här signalen från tidsdomän till frekvensdomän med laplace?"
    Spreading and transporting information is my duty.

Fast det var väl ungefär det du körde med när du skickade dina koder som de skulle lösa?
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-08-28 22:54:22 följande:
    Jag har råkat ut för lite bes vär; Träffade på en kille ute i helgen som det tände till med lite, men det visade sig att han har strulat med en vän till mig. Hon blev inte alls så glad och tycker att jag ska hålla mig borta eftersom han är "hennes"  kompis,  tror hon har lite känslor kvar för honom. Hon har ett nytt förhållande, så jag tycker hon är lite väl krävande där. Både killen och jag anser att vi är vuxna fria individer som gör som vi vill men jag orkar ändå inte behva stå till svas så jag har backat lite.  Vad kräver du av en vän? Jag hade, även om jag kanske varit lite småkär i killen ha sagt att go ahead för tusan, jag har mitt på det torra och unnar dig all lycka. Sitt känskoliv får man själv ta ansvar för? Man kan väl inte ha ensamrätt på människor i  vänskapskretsen i en eviget bara för att man någon gång har strulat?

Verkligen, du får prata lite mer med din kompis om det hela, man kan inte tjuvhålla på en bra kille inför en singelvän som letat länge. Kanske hade tyckt annorlunda om ni varit i tjugoårs åldern. Men ni är vuxna, då får man skärpa sig och kontrollera lite svartsjuka och glädjas för en väns skull. Kul att du har en flört!
  • Anonym (Ute igen)
    Papito skrev 2012-08-28 23:15:25 följande:
    Håller med (men), du får definiera strulat. Allt handlar om hur mycket och hur seriöst det varit. Som grundregel rör jag inte kompisaras ex, finns alldeles för många fiskar i havet för att snurra till det med såna saker. Men samtidigt  kan det finnas undantag som bekräftar regeln, du får kolla upp mer.

Nej ärligt talat finns det inte så mycket fiskar när man är 40+, dessutom har du nog inte läst Tabulas krav spec.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!