Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-06 18:26:51 följande:
Att vi inte känner varandra alls skulle jag inte påstå att det varit. Vi har ändå haft kontakt ett tag innan träff, blivit vänner på Fb osv, så känns som vi båda haft rätt bra koll på att det är en någorlunda vettig människa vi ska träffa! =)
En stor anledning till att det blivt sådana dejter som lett till övernattning beror mycket på att de rest en bit för att träffa mig och då har det bara blivit så. Inget förutbestämt som sagt och hade det inte alls klickat så hade vi varit överens om att tacka för sig så ärligt och bra som möjligt. Jag framstår som väldigt snäll och harmlös, precis som jag faktiskt är, så de har inte varit oroliga att träffa mig på min "hemmaplan".
Hade det varit en träff med någon som bor i samma stad så hade jag nog också kunnat tänka mig kortare typ av träff första gången, men även då skulle jag vara öppen för middagsdejt om det är en tjej jag tror det skulle kunna klicka med. Tycker det känns som ett betydligt trevligare alternativ än att bara ev. skriva av någon direkt utan att egentligen fått tid att lära känna varandra åtminstone aningen mer än vad man gör på en halvtimmes fika! =) Men det beror som sagt på situationen och hur säker jag skulle känna mig på att den jag träffar faktiskt skulle kunna vara en potentiell framtida partner.
Intressant, själv orkar jag inte med så långa dejter men det kan ju bero på att jag inte har träffat en enda människa som verkligen har intresserat mig och det har jag känt på mig redan innan vi har dejtat. Knäppt att man ens slösar tid på en träff då kan man ju tycka. Har aldrig varit det minsta nyfiken eller peppad inför en dejt kom jag på nu, fel attityd man har då kanske... ;)
Men, det har inte klaffat med någon för dig ändå? Med tanke på att det har blivit några stycken och fler to come menar jag.
Finast skrev 2012-08-06 23:51:05 följande:
Härlig tråd
Har nu läst heeela tråden och både skrattat och suckat.
Iaf...
Jag var på dejt förra veckan. Vi tog en promenad i Hagaparken och han var Jäättemysig! Blev både pussar och lite mys på en bänk
Just nu är han i Spanien och spelar golf, kommer hem om två veckor. Känns som en eeeevighet!
Lyllos dig, jag vill också längta ;)