• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Men ibland krävs ett tränat öga för att upptäcka potentialen i rucklet... Och plocka fram pärlan

• Papito
    Anonym (33-åring) skrev 2012-11-03 10:15:55 följande:
    Nej, nu känns det inte seriöst längre, men han gjorde fram till den här veckan. Och... som "alla andra" här, jag dejtar ju egentligen inte

Haha, bra tänkt. Det där var bara en litenbonus
  • Papito
    Xmag skrev 2012-11-03 10:51:15 följande:
    Du får väl jämföra dig med en BMW då som inte är någon uppsminkad variant av nån tråkbil 

Att jag valde Lexus före BMW är naturligt. Toyota är visserligen tråkig men står för kvalitet, trygghet & stabilitet. Du vet vad du får. Tar du bort tråkig så har jag såna egenskaper. Sen tror och hoppas jag som sagt att jag inte uppfattas som tråkig och gubbig utan lite charmig med bra humor och lite go i mig. Samtidigt är jag ingen festprisse som röjer hela helgerna...alltså en upphottad Toyota

BMW är möjligen en roligare bil...men full av brister
  • Papito

Långfrukost avklarad, köket städat...en kopp té och lite kontorsarbete nu...barnen kollar på barnprogram...

...Bolibompasex.....någon?

Haha, hade passat nu faktiskt...  

• Papito
    Xmag skrev 2012-11-03 10:53:49 följande:
    Jag råkade kolla en mailadress jag inte använder så ofta och där var massa mail från match. Jag hade glömt att jag en gång i tiden la upp en kvinnlig profil med minimal text (se nedan) för att kolla hur de manliga profilerna såg ut och vad de skrev. Lite konkurrentanalys alltså. Och en stor del nyfikenhet.... :) nu såg jag att "hon" fått 338 besök och 10 personer har lagt till henne som favorit. Intressant!

Här är profiltexten för den som är nyfiken: Glad och utåtriktad
    Vill träffa någon trevlig kille som gillar att ha kul. Välvårdad är du så klart och har bra ekonomi. Överraska mig!
    Övriga uppgifter; född 1977, blond, slank och har barn som bor hemma. En som jag uppfattade från min tid på match en rätt typisk profil. Ingen bild.
    Intressant!
    Hur länge har den legat uppe och hur länge har du försummat den?

Haha, tror inte ens de jag flirtat med lagt till mig som favorit  
  • Papito
    modesto skrev 2012-11-03 12:14:04 följande:
    Det var mitt svar på det du skrev om internetdating. Man skriver och skriver, sen rinner det ut i sanden. Det rinner kanske inte ut i sanden en gång eller två och då kan det bli något intressant av det. När det gäller relationer, är det inte samma mönster som med resten av saker? Man vill ha något och kämpar för det, det kräver tid, ansträngning och tålamod. Till slut får man det, är glad ett tag, efter en tid tar man det för givet, sen tröttnar man och skaffar sig en annan dröm.
    Absolut!
    Frågan är hur man löser problemet..haha, tänk om man kom på lösningen. 
  • Papito
    modesto skrev 2012-11-03 12:36:20 följande:

Det finns väl ingen lösning, det är universums lagar, de existerar vare sig du vill eller inte. Man får njuta medan man kan och sen gå vidare eller acceptera tristessen. När det gäller ”eviga kärleken” det bästa lösningen för mig är att inte bo ihop. Man delar bara trevliga stunder tillsammans och går inte på nerver med rutinerna. Jag känner en sjöman som var gift i 30 år. Allt funkade bra tills han slutade resa och bosatte sig på riktigt hemma. Hela relationen rasade direkt. Före varje gång han kom hem var det som en ny ”honey moon”, när han var hemma jämt blev det grå vardag. Men de flesta människor som t ex förr i tiden stannade tillsammans inte för att de var så hemskt kära utan att det var bekvämare att överleva i en parrelation. Man orkar kanske inte leta vidare om känslor är slut och accepterar/tål de mesta. Arrangerade äktenskap brukar också fungera bra, hela livet. Man lyssnar inte så noga på hur man känner, är man fortfarande kär eller inte, utan man accepterar från början att man ska leva med den personen resten av livet. Oavsett vad som händer eller vad man känner stannar man kvar. Sen blir det som ”stockholms syndrom”, man börjar älska till slut för att det är psykiskt enklare att stå ut då.

Tyvärr har du rätt i mycket av det du säger. Men det är ju lite så, antingen får man våga chansa och kämpa emot det så mycket man kan eller så får man vara ensam av rädsla för att bli ensam..

Men med åren gör man förhoppningsvis bättre och mer genomtänkta val och ökar på chansen att ha det bra tillsammans. Sen beror det lite på var man sätter ribban. Alla relationer har svackor  och gråare perioder men man kan också ta sig  igenom sånt om man anstränger sig.
    Om man inser att det inte alltid är rosa fluffiga moln, oavsett om man är ensam eller i en relation..så ökar chansen för att det håller. Sen, att det håller..en relation kanske inte innebär att man alltid går runt med ett leende på läpparna...men det ska gå att hitta leendet ganska lätt och ofta. 
  • Papito
    Xmag skrev 2012-11-03 12:49:44 följande:
    Nån månad (under tre månader). Tror inte många av besöken kommer från den senaste månaden eftersom hon varit offline så länge. Då hamnar man långt ned i sökningarna. Det lustiga är att det i princip räcker med att skriva; jag är kvinna, slank och i fertil ålder så hugger männen...Är vi så lättlurade? Tänk om jag skrivit "Kåt, glad och tacksam" som profiltext. Tänk vad populär hon blivit...
    Haha, ja...verkar inte bättre!

Men det är många kvinnor som varken har bild eller text..antar att det funkar bara det står att man är kvinna.
    Diskuterade just det fenomenet med en madame, att det är så himla mycket lättare för tjejer att ligga (om det nu är så eftersträvansvärt att BARA ligga) men hon trodde inte riktigt det var så.
    Hon är smart och finurlig men i den frågan har hon fel..haha  
  • Papito
    Xmag skrev 2012-11-03 12:52:01 följande:
    Hm, lustigt att så många ensamstående relationsexperter (även jag) sitter här och skriver. Är det inte lite som att ta råd av en luspank börsmäklare?
    Haha..jag anser mig inte vara expert..det är väl mer att man har tankar och åsikter och lägger fram dem. Modesto tänker lite annorlunda jämfört med mig men jag tänker på det hon säger och inser att hon har många poänger. Det är väl ett sätt att utveckla sina tankar.
    Tror att det är rätt vanligt när man varit i långa förhållanden som skitit sig, man funderar en del på hur man haft det, hur man vill ha det och såna saker.

Men visst...det kanske är som du säger, jag sitter ju här av en anledning..haha!

Fr.o.m nu ska jag strunta i teorierna och vara lösaktig!

• Papito
    Xmag skrev 2012-11-03 12:52:01 följande:
    Hm, lustigt att så många ensamstående relationsexperter (även jag) sitter här och skriver. Är det inte lite som att ta råd av en luspank börsmäklare?
    Eller så är vi just det...och väljer därför att inte leva i relationer som tar mer energi än de ger..

Är så illa tvungen att tänka så..haha. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!