• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (b) skrev 2012-10-25 20:38:49 följande:

de nada Kyss
    Åh, bruden glänser!
  • Papito
    FredrikAndersson skrev 2012-10-25 20:39:41 följande:
    Bara rent undersökningsmässigt... Men om man antar man skulle iväg på dejt.
    Vad känns lämpligast?

1. En fika på något kafé?
    2. En middag på en restaurang?
    3. Gå och se en biofilm sedan gå och äta (antingen 1 eller 2) efter?
    4. ????
    Alla är olika. Personligen undviker jag gärna restauranger, dels blir det gärna lite stelt och dels är det kasst ifall dejten går kasst. Man kan varken förflytta sig för att få ny energi eller avsluta lättsamt.

Bio är ju kul men det går inte att prata och det är väl en ganska väsentlig del första dejten. Blir ofta att man inte kan koncentrera sig å¨filmen för man sitter bara och funderar på vad hon tycker..och huruvida man ska lägga handen på hennes lår eller ta hennes hand...haha.

Fika är kanske lite mellanmjölk men samtidigt väldigt bra och effektivt, åtminstone på en första dejt. Det går att sitta länge, det går att prata, det går att förflytta sig och det går att avsluta smidigt.
    En gång skulle jag ta en öl med en tjej men när jag kom fram hade hon packat en picknickkorg med ett par öl och lite gott + en filt...sen gick vi till Slottsskogen (stooooooort grönområde mitt i Gbg) och hade banne mig en kanondejt...blev givetvis ett par....sen att hon visade sig vara psycho och jag fick avsluta det hela ett par månader senare..det är en annan femma, haha

Jag skulle nog välja fika av dem alternativen men gärna något helt annat också..kommer dock inte på vad just nu, ska klura lite.
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-10-25 20:44:56 följande:
    Jag röstar för fikan! lite lättsammare. Kan ju bli väldigt stel att sitta och äta på restaurang och försöka koncentrera sig på maten också
    Bio känns meningslöst för då pratar man inte och du lär inte känna tjejen.

förslag nr 4 kan ju bli mest intressant kanske nej men jag föreslår en promenad eller bowla!   
    Great minds think alike...
  • Papito
    FredrikAndersson skrev 2012-10-25 20:40:35 följande:
    Papito, håller med, det är första gången som svider mest. Jag brukar max försöka 1 gång :-P
    Näää, en gång är ingen gång..är det en kanonpingla får man bara koppla på lite mer charm, lite ihärdig får man vara

Tänker man så är det ju skitsvårt, man får inte vara så lättstött, mer tänka att tjejen inte känner dig och inte vad hon nobbar

OBS! Är hon väldigt tydlig får man givetvis ge upp, inga stalkers tack! 
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-25 20:42:43 följande:
    Så en känslig man minsann. 
    Ytterligare en av mina fantastiska egenskaper...men du vill ju ha kalla, hårda och komplicerade män..
  • Papito
    FredrikAndersson skrev 2012-10-25 20:48:52 följande:
    Förslag 4 är min bubblare

Okej jag försöker bara forma mig en uppfattning om vad som känns rimligt jag har faktiskt bara varit på en dejt någonsin... Och det blev en heldag med både fika, lite sightseeing, handlande och avslutades med att vi gick hem till henne och lagade mat. Så jag är ärligttalat lite osäker på vad som är "normal" i den aspekten, där av frågan.

Det jag menar är liksom om man ska tolka det som ett misslyckande om man "bara" fikar tills båda är nöjda. Eller om man ska anta att man drar vidare om allt fungerar.
    Låter som en kanondejt! Verkligen!

Men du, om vi nu ska vara allvarliga. Har du bara varit på en riktig dejt förstår jag att du är osäker, det är alla. Försök att inte tänka på henne som ditt livs kärlek, se det mer som att du ska ha en trevlig stund, så får det bli som det blir. Vet att det är lättare sagt än gjort men försök iaf. Har du inga jättehöga förväntningar är du inte lika nervös och blir inte lika besviken.
    Är du osäker på själva dejten kan du försöka hålla den hyfsat kort, oavsett hur du känner, max en timme. Sen går du hem och hinner smälta tankar och intryck i lugn och ro.

Tycker inte alls att det är ett misslyckande om man inte går vidare, båda kan behöva fundera lite eller att man avslutar på topp när det finns mersmak.

Jag har t.o.m varit med om att bestämma att bara träffas i 40 minuter, max. Det var iofs i början av nätdejtingen historia men ändå.

• Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-25 20:57:57 följande:
    Ja du är en mångfacetterad man Glad men dock har du helt fel i vad jag vill ha. 
    Konstigt...man får ju gissa sig fram, Fröken Endast-en-mening-åt-gången

Du kör på den tysta, mystiska främlingen-stilen...haha
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-25 20:57:57 följande:
    Ja du är en mångfacetterad man Glad men dock har du helt fel i vad jag vill ha. 
    Clintan i feminin version
  • Papito
    FredrikAndersson skrev 2012-10-25 21:00:41 följande:
    Samtidigt jag själv är inte sådan som stöter innan jag känner att jag har ett grep om hurdan personen är, om hon då reagerar på ett avstötande sätt så vet man ju att man aldrig varit i intressesfären. Dvs jag har typ aldrig stött på någon första gången jag stött ihop med människan. Det är ju som att köpa hemliga lådan i någon prylkatalog, man vet ju att typ 95% av innehållet är skit.
    Nej nej nej!!!
    Fritte för fan!!!

Du måste sluta tänka så negativt! Den energin sprider sig som bara den och det märker hon!
    Om du redan innan du stöter tänker att 95% är skit så säger det sig självt att det är kört.

Tänk kassörskan som vi pratat om.

Jag har tidigare berättat att jag hittills aldrig haft svårt med tjejer, det är inte för att jag är någon Schenkenberg, långt ifrån...är inte ens en Mellberg (stackars dig LMFS) och han är ändå ful
    Men det handlar så himla mycket om inställning. Jag är en bra man, jag är en glad skit...sen har jag miljoner brister men vem har inte det?
    Ser jag någon som ser intressant ut och det är i ett sammanhang där det går för sig, då snackar jag lite med henne, skojar lite, känner av. Även om det är första gången jag träffar henne kan jag lägga in en stöt, blir jag nobbad, so what, jag var ju inte störtförälskad. Hon verkade charmig och jag försökte, inte mer med det, inga hard feelings.
    Längst bort i lokalen står det säkert någon annan som är minst lika charmig..haha.

Detta är givetvis i såna sammanhang...men du är ung, våga vinn! 
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-10-25 21:23:53 följande:
    Åh det där trixet ska jag sno från din psychotjej! ta med en picknickorg med öl, vin, en filt och lite gott.. så mysigt det lät!
    Schysst, dumpa mig med tricks som JAG lärt dig....moral, någon???
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!