Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Psykbryt skrev 2013-01-28 14:02:42 följande:
    Kom att fundera på en sak. Vissa kör ju med dolda bilder som de väljer vem som får se - och jag fattar att vissa vill vara lite anonyma, men de som har både presentationsbild och synliga foton och dessutom ett par dolda..?

Är det foton som visar lite "extra mycket hud" de har där, eller hur tänker de där egentligen?
    Mina är i alla fall fullt påklädda, men jag känner bara att får jag välja så har jag ett urval kring vem jag visar bilderna för. 
  • Anonym (rainbow)

Jag skulle inte bry mig ifall killen låste upp bilden, men håller han den för sig själv så får han vända sig någon annanstans. Att han visar bilden är såklart ingen garanti heller, jag ska ju åtminstone gilla det jag ser även om det inte behöver slå blixtar eller så :)

• Anonym (rainbow)
    Benone skrev 2013-01-28 23:46:19 följande:
    jag förstår hur du menar men för mig är det ju att de skriver till mig och har en miljon olika ursäkter till varför de inte har en enda publik bild vilket jag tycker är på olika villkor då eftersom jag har bilder som alla kan se.
    Beror väl på hur man ser på det. Du har ju lika stor möjlighet som de har att välja att dölja dina, och en del ursäkter tycker i alla fall jag är legitima. Jag har tidigare tvekat kring huruvida jag skulle ha bilder pga att jag inom mitt yrkesområde är lite halvoffentlig och det händer att jag figurerar i media (yrkesspecifik media förvisso, men ändå).

Huvudsaken är ju att personen jag skriver till visar mig hur han ser ut, och inte att han visar alla andra på sidan. Varför är det viktigt att alla andra kan se?
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-29 14:34:43 följande:
    Nja, vet inte om han blev mer intresserad för han hör ju aldrig av sig först..dock är de mycket mer frågor när vi väl hörs....

Men precis, det sätt jag körde med förra gången tänker jag inte göra igen. OM vi ses igen blir det äkta från min sida och inga krav :)
    Men sen vet jag ju inte heller om han dejtar någon, men han är inne dagligen på HP och han skrev ju "gärna annan kväll" så jag får anta att han inte dejtar någon just nu...
    Vill inte vara Debbie Downer här men är det verkligen äkta från din sida att inte ställa krav? För mig låter det i alla fall som en uppoffring, du vill ju egentligen ställa krav på honom?

Jag tycker att om han frågar om andra dejter så säg att du inte dejtar någon annan nu. Och om han frågar varför, säg "för att jag vill inte" - och kolla reaktionen. Tror att om du vill se om det finns potential för något seriöst så måste du visa honom att du skulle kunna vara en seriös flickvän. 
  • Anonym (rainbow)
    Beya skrev 2013-01-30 16:10:32 följande:
    Blir såå trött har skrivit väldigt tydligt i min profil att jag inte vill ha fler barn. Så mejlade jag med en nu som skrev till mig, trots att han inte hade bildFörvånad men jag krävde det efter ett tag såklart han frågade en del om mitt barn nu så jag tog tillfället i akt att fråga hur han ser på barnfrågan, om han vill ha osv. Ja det ville han absolut, minst två st! men vad f-n har du inte läst min profiltext! det verkade dock så eftersom han tog upp lite andra saker jag skrivit där. Nu var jag inte särskilt intresserad men ändå det här är ju så typiskt!
    Av ren nyfikenhet, hur har du skrivit det "tydligt"? och hur gör ni andra, f.f.a. de som inte har barn? Om man väljer "inga" istället för "inga, men vill ha", ska man tolka det som att de är okompromissbara på den punkten?
  • Anonym (rainbow)

Hur gör ni med de som ni avvisat som svarar att ni kan väl snacka som kompisar? 
    Gick med på det med en kille men herrejävlar vad han skriver. Det är liksom 20 frågor, jag hinner svara på en så kommer fem till. Känns inte som om jag får ut något av detta och jag förstår inte riktigt vad han får ut av det heller? Är han trög och tror att  han har en chans fastän jag sa nej klart och tydligt, eller vad är detta?

• Anonym (rainbow)
    singel pappa83 skrev 2013-01-31 13:54:48 följande:
    Funderar på om man ska ta bort att jag har barn på hp, 3je tjejen nu som inte velat ses pga d, känns som ja måste få visa mig sj först innan ja introduserar min son, eller vem vet d kanske bara blir en dejt :P  men känns lättare utan barn iaf... tråkigt men sant,  

D värsta va ändå en tjej som va 40 som inte ville träffa någon med egna barn för hon ville va först, kunde inte hålla mig å skrev att om hon nu redan e 40 utan barn så får hon nog skynda sig ;) elakt ? kanske men orkade inte dalta mer!  
    Tja, du kan ju läsa tillbaka i tråden, jag råkade ju ut för en kille som inte berättade om sitt barn och jag var ordentligt lack, kände mig lurad och att han nog skulle ha nämnt det som borde vara viktigast i hans liv före han bokade in en dejt med mig. Han nämnde det inte heller på själva dejten. Tyckte han var trevlig men fanns inte på kartan att träffa honom för en andra dejt, vill man inte träffa någon med barn så vill man inte. Eller tror du att man ändrar sig bara så där? Det är en ganska stor grej, tycker att det är konstigt att du inte verkar tycka det?!
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-31 11:27:03 följande:
    Hmm, erbjuden en dejt ikväll kl 23, gå eller inte gå är frågan..... :S Det är han som inte är helt min typ egentligen...
    Jag skulle inte gå på en första dejt kl 23. Film eller inte, att han tycker att det är en bra idé signalerar vad han är ute efter tycker jag. Föreslå en annan dag, dagstid? Ses efter 23 kan man göra om det är någon man dejtat ett par gånger och kanske inlett en relation med, så tänker jag i alla fall. 
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-31 14:17:07 följande:

Säg att du inte söker vänner på sidan, att du söker kärlek och att du tycker det är bättre att båda går vidare i sitt sökande.
    Bra tips! har du något tips på hur jag avrundar med han som nu blivit lite jobbig? För där var jag för mesig och sa "visst, det kan vi väl?"
  • Anonym (rainbow)

Bra, ska nog jobba lite på formuleringen så att den är mer "jag", men det där leder mig definitivt in på rätt spår! Tack

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!