Inlägg från: xSpinell |Visa alla inlägg
  • xSpinell

Ärliga nätdejtingstråden!

Isnogood skrev 2013-09-19 18:08:24 följande:
    "Skrattar"

Joo då "Nickar"

Problemet är väl innehållet i en del av dem, o när de e så på så att det låter som om de e beredda o ringa prästfaan på en gång Spöke
    -Ja vill nog ha lite mer tid på mig att lära känna nån innan det ska gå så långt     
    Tack ...

Då vet jag ..lite på ett ungefär vad dom skriver

Jag har aldrig fått mejl från män , men det var kul att höra vad iallafall vissa skriver .
    Då rekomenderar du inte att man  ska börja en konversation med ett giftermål och barn då .KräksUschh
  • xSpinell
    Isnogood ursäkta om du fick vänta med min kommentar/svar .

Jag brukar träna på torsdakväll (måste hålla kroppen i ordning)
    Men hur jag än gör så går jag inte upp i vikt , Jag äter , tränar , sover framför TVn , kör bil hela dagarna
    Kanske beror det på att jag jobbar ca:50tim/veckan  ObestämdHmm ??

Jag har nog aldrig använt ((jag skulle vilja köra ner mitt ansikte mellan dina ben i natt)som en
    raggningsreplik någon gång Förvånad,den känns som att den inte ligger riktigt rätt i stunden
    (om jag säger så)
    Isnogood skrev 2013-09-19 18:46:29 följande:
    Vaffaan gör jag för FEL..?
    Jag är inte flörtig...
    Jag har inga lättklädda bilder....
    Jag "lockar" inte....

Jag fattar inte            

Du har alldeles rätt , jag fattar inte heller det här Obestämdhmm???
    Vad menar du med det du skrivit här ?

Annars är jag tacksam för era råd tjejer/kvinnor , jag har nu inte hunnit ut på nån dejtingsajt
    ännu men det blir väll .
    Jag tycker det funkar rätt så hyfsat här på FL , med att få lite kontakter Drömmer 
  • xSpinell
    Anonym (glasberget) skrev 2013-09-21 04:32:42 följande:
    Jo, det skulle vara roligt. Själv får jag inte det, så det vet jag inte
    Du får gärna inboxa mig om du vill ,  så ska jag skriva en rad kanske två eller tre .Drömmer

Inte för att jag vet om du är man eller kvinna , men det är väll trevligt med lite nya bekantskaper .Glad
    Jag kan ju av naturliga skäl inte ta kontakt med dig .Obestämd (Anonym....?)

så skriv gärna .....
  • xSpinell
    Anonym (Misse) skrev 2013-09-22 13:18:28 följande:
    Jag vet inte vad jag tycker om nätdejting egentligen.
    Man tittar på bilder av människor som söker kärleken, sida upp och sida ner bläddrar man och avgör om personen duger/får en chans till/passerar genom filtret, samtidigt som man ogärna behandlas så själv.

Den känns lite cyniskt ..jag gillar inte känslan jag får.

Samtidigt så är det ju så många fler nyanser som avgör om intresse uppstår, hur folk uttrycker sig, humor, intelligens, sånt som inte framgår av några bilder och en kort presentation.
    Ja allt kommer ju inte fram på några få fotografier  (sorry)

Men det är ju lite självförvållat att inte få några mejl , då man som vissa
    har en kravlista på närmare en kilometer lång .
    Personen ska vara si eller så får inte ha det måste vara det  och ???????  ja , inte ens framtiden vet

Men det funkar ju inte när våra liv präglar oss till det vi blivit i dag.
    Historien skriver blad efter blad med allt vi varit med om . (går inte att göra så mycket åt)
  • xSpinell
    Anonym (Misse) skrev 2013-09-22 14:45:23 följande:
    Jo, men samtidigt, om man inte hade några som helst krav mer än ett bultande hjärta intill sig så skulle inte dejtingsiterna behövas alls, då skulle man bara kunna gå ut och rycka tag i första bästa.

Det du kallar kravlista kan också grundas på livserfarenhet.
    Det som gjorde att den förra relationen kraschade vill man såklart undvika och det man tycker om och trivs med vill man ju ha mer av.

Jag tycker absolut att man ska ha krav, men för den delen behöver dom ju inte vara orimliga.

Men jag tror ändå att det behövs mer , sånt som inte framgår av en hastigt ihopslängd presentation.

Hur nåns röst låter.....
    Hur den personen behandlar andra....
    Hur väl den personen trivs med sig själv

osv...
    Jo ,du har så rätt i det du skriver men ,
    en alltför lång/stor kravlista skrämmer/sållar nog bort många som har ett hjärta av guld . Hjärta
    från att kanske se sig som en första kontakt (dom tycker inte att dom kvalar in)

Hon/han vill han någon som ska vara mellan 30-35år , (men jag var 40år så skit i det )
    Han/hon vill att någon ska ha en fast anställning , (men det har inte jag men hankar mig fram ändå)
    Hon /han vill att någon inte ska ha skulder , (men det har jag , så jag får hoppa det )
    Han/hon vill ha någon som är snygg , (men det är nog inte jag , så jag är nog chanslös)
    Hon/han vill ha någon som inte är mesig , (jag upplevs nog som mesig , jag är ju alldeles för snäll)
    Han/hon vill ha någon som är vältränad ,(glöm den , jag är nog lite överviktig)
    Hon/han vill att någon ska ha en viss längd ,(ja ,ja nu ser jag ut så här , sök vidare)

Förstår du vad jag menar , min lista här har nog sållat bort väldigt många kandidater som
    säkert har väldigt många andra goda egenskaper som man skulle älska att få uppleva med nån .
    Eftersom den listan här ovan är skriven så är det nog väldigt många som inte ens
    ger det en första chans . För en sån loser som jag kvalar ju ändå inte in på dessa krav .

Beror nu lite på vad man söker också ,
    men är man ute efter att träffa någon att ha nåt seriöst med (vad som nu menas med seriöst ?)
    så ska man nog försöka träffa helt normala människor med alla deras fel o brister .

För livet har ju ett utgångsdatum (så att säga)
    för att nu hinna uppleva lite njutning i livet så bör man nog i vissa fall rappa på lite och
    sänka lite på kraven och framförallt ta sig ut o träffas irl .
    Så sluta med att vänta på din dröm?Cool?Kyss?Baby?Solig??? vad det nu är .
    Jag lovar er att den perfekta partnern finns inte, glöm honom/henne(tro mig)en dag är allt det för sent. 

• xSpinell
    Isnogood skrev 2013-09-22 17:19:36 följande:
    Skäms

Fast, jag har ingen sån bild där...

Bara mitt ansikte... Förvånad det är DÄRFÖR de skrämmer bort de "braiga" Spöke    
    Vadå skrämmer bort ?Förvånad??
    Tror du att ditt ansikte skrämmer bort dom som är bra , varför då inte dom mindre bra ?

Jag har nu inte varit in på din presentation och tittat , men (kanske skulle ta och göra det )Obestämd
    Ingen människa kan väll se så förskräcklig ut , alla har väll en viss charm  Flört
  • xSpinell
    Papito skrev 2013-09-23 03:40:55 följande:.
    Sen har vi klassikern med kvinnor runt 40, barnlösa, VILL ha barn men vill inte behöva dra ner på resandet & utelivet...vill inte leva tråkigt familjeliv...hm...

Den här blir ju lite klurig   ObestämdHmmm  , om jag får skriva av egen erfarenhet ...

Efter att jag själv uppfostrat mina barn ensam (sedan min son var 1år och dotter 6år)
    så kan jag intyga att det inte går att kombinera allting , man måste nog prioritera ibland ,tro mig
  • xSpinell
    ulfsas skrev 2013-09-23 11:44:33 följande:
    Nätet är inte perfekt det har jag märkt. Stor skillnad när man möts IRL mot bilderna man sett exempelvis.

Krogen är sisådär tycker jag. Direkt kontakt fast inte alltid lätt att just få kontakt eller intresse med den man vill. De kanske inte är singlar, de har ragg mm

I kassakön på ICA, har aldrig provat. Vet inte om det är rätt forum för ragg.
    Skulle ni tjejer uppskatta att män tog kontakt med er på sådana ställen? Jag menar då lite allmänt ställen som inte är till för det på samma sätt som krog, pub och cafe är.

Kurs, har inte provat.

Jobb, har inte provat. Tycker att det vore vanskligt om man fick ett blankt nej- man skall ju jobba tillsammans efteråt.
    Ja , jo ..Cool
    Vardagsragga funkar , det händer nog att jag tar en chansning om jag ser någon som är
    värd det genom att hon är övertrevlig , tex ett leende , en blick eller pratar glatt ,
    på ICA , macken eller  tex hos frisören mm .
    Men resultatet är ganska lågt av naturliga själ , dom brukar vara upptagna (Gifta , Förlovade , mm)

Kvaliteten är nog högre , än om man träffar nån på krogen , där det inte blir så mycket mer en kvällen .
    När du lyckas hitta någon som är lite fri i vardagen

Kurs ??

Jobbet kan nog funka , gör väll inget om hon säger nej .
    Där brukar jag nog tänka mer om man blir ett par och det inte håller SkämsHmm
    Vill ju inte ha ett ex och träta med eller bli sårad av där .
    Ett jobb är nog värt mer än så . har nu ett mansdominerat jobb.(långtradarchaufförKaffeKaffeKaffeÄppleCool)
    Men träffar många kvinnor/tjejer ute på fältet bland kunderna (så ja , varför inte)
  • xSpinell
    Isnogood skrev 2013-09-23 16:43:35 följande:
    Dom mindre bra, är desperata och är beredda att ta vem som helst
    Men är du vem som helst då ?

Varför är inte du unik    Flört
    Jag känner mig speciell , annars har man ingen chans i det här spelet Drömmer (måste tänka positivt)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!