Anonym (Misse) skrev 2013-09-22 14:45:23 följande:
Jo, men samtidigt, om man inte hade några som helst krav mer än ett bultande hjärta intill sig så skulle inte dejtingsiterna behövas alls, då skulle man bara kunna gå ut och rycka tag i första bästa.
Det du kallar kravlista kan också grundas på livserfarenhet.
Det som gjorde att den förra relationen kraschade vill man såklart undvika och det man tycker om och trivs med vill man ju ha mer av.
Jag tycker absolut att man ska ha krav, men för den delen behöver dom ju inte vara orimliga.
Men jag tror ändå att det behövs mer , sånt som inte framgår av en hastigt ihopslängd presentation.
Hur nåns röst låter.....
Hur den personen behandlar andra....
Hur väl den personen trivs med sig själv
osv...
Jo ,du har så rätt i det du skriver
men ,
en alltför lång/stor kravlista skrämmer/sållar nog bort många som har ett hjärta av guld .
från att kanske se sig som en första kontakt (dom tycker inte att dom kvalar in)
Hon/han vill han någon som ska vara mellan 30-35år , (men jag var 40år så skit i det )
Han/hon vill att någon ska ha en fast anställning , (men det har inte jag men hankar mig fram ändå)
Hon /han vill att någon inte ska ha skulder , (men det har jag , så jag får hoppa det )
Han/hon vill ha någon som är snygg , (men det är nog inte jag , så jag är nog chanslös)
Hon/han vill ha någon som inte är mesig , (jag upplevs nog som mesig , jag är ju alldeles för snäll)
Han/hon vill ha någon som är vältränad ,(glöm den , jag är nog lite överviktig)
Hon/han vill att någon ska ha en viss längd ,(ja ,ja nu ser jag ut så här , sök vidare)
Förstår du vad jag menar , min lista här har nog sållat bort väldigt många kandidater som
säkert har väldigt många andra goda egenskaper som man skulle älska att få uppleva med nån .
Eftersom den listan här ovan är skriven så är det nog väldigt många som inte ens
ger det en första chans
. För en sån loser som jag kvalar ju ändå inte in på dessa krav .
Beror nu lite på vad man söker också ,
men är man ute efter att träffa någon att ha nåt seriöst med (vad som nu menas med seriöst ?)
så ska man nog försöka träffa helt normala människor med alla deras fel o brister .
För livet har ju ett utgångsdatum (så att säga)
för att nu hinna uppleva lite njutning i livet så bör man nog i vissa fall rappa på lite och
sänka lite på kraven och framförallt ta sig ut o träffas irl .
Så sluta med att vänta på din dröm?
?
?
?
??? vad det nu är
.
Jag lovar er att den perfekta partnern finns inte, glöm honom/henne(tro mig)
en dag är allt det för sent.