Inlägg från: Anonym (Ute igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ute igen)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (c) skrev 2012-07-07 23:54:41 följande:
    E, du skriver att ni vill träffas efter några veckor, men här snackar vi dagar! De här killarna har mailat mig flera gånger o nu när jag tar mod till mig o svara o visa bild o allt vill de ses i nästa vecka! Jag får panik! Det är för snabbt, de skriver vad de heter o deras tel nr osv men jag känner dem ju inte. Får onda aningar...alla 3 är ganska snygga med bra jobb utbildning osv, men nån gnista är det inte mellan oss för vi känner ju inte varann jag vet inte om jag är naiv men vill kunna känna "det" även på mail, nån som fattar?

Jag fattar vad du menar, det finns ju killar som man har roligt med via mail, eller känner att man har mycket gemensamt med redan innan man ses .... Jag har ingen bild och gillar inte killar som tjatar om det, de får helt enkelt gå på personlighet... Man väljer ju själv hur man vill ha det, vänta med att skicka bild om du inte känner att det stämmer i mail konversationen ...
  • Anonym (Ute igen)

Eftersom Stockholm är så stort så är det självklart ett stort utbud.. Om man träffar idioter eller ej tror jag beror på val av sajt. Hp är ju en form av "slask" sajt eftersom den är gratis, man får helt enkelt sålla mycket där. En gratis sajt är helt enkelt som att gå disco på mallis medans en betal sajt är som en privat fest hemma hos en vän...

• Anonym (Ute igen)
    Flashbulb skrev 2012-07-08 14:44:07 följande:
    blir så trött på denna ytlighet. Skrev 3 mail till 3 tjejer, bara rent allmänt utifrån deras presentation men inget svar. förstår inte varför jag utsätter mig för skiten egentligen. Önskar att någon kunde lägga märke till mig. En liten flört, en liten blick, bara något.

Som sagt svarar inte alltid, oftast beror det på yttre saker, mycket på jobbet, att det är min vecka med barnen, eller att jag helt enkelt inte kommer på något smart och trevligt svar... I det fall det beror på killen är det känslan av att ha fått ett "standard mail" dvs någon som skickar till alla. Eller så är det någon som helt har missat mina preferenser att jag inte vill träffa någon som bor i Malmö, eller är 15 år yngre ...
  • Anonym (Ute igen)
    Opcode skrev 2012-07-08 22:28:55 följande:
    Fast det är ganska irrelevant, dom kvinnor som inte förstår bättre och vill spendera sina liv på att leta kan få göra det. Som sagt man kanske kan dejtchatterna som ett chatt program med hög svårighetsgrad att få till en konversation, personligen så tänker jag bara testa det över semestern. Sen avregistrerar jag för gott oavsett vilket resultat det kan ge, det finns visserligen många som ser bra ut men att hitta sådana som inte är i direkt motsats till hur jag själv är mot andra är uppenbarligen svårt.  Många skriver dom är snygga, glada, roliga och gillar träffa nya människor osv, men man behöver inte vara raketforskare för att förstå att det finns en och annan anledning till att dom är singlar eller förlorat ett förhållande.  Vissa verkar så rädda för att försöka igen såvida inte allt känns helt hundradirekt att dom verkar kastabort sina liv på det. Det finns bara en person man kan lita på i livet och det är en själv.  
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.

Nej men med det resonemanget är ju inte du värd att dejta heller? Eller varför är du singel om du är glad, snygg och rolig. Varför har du "inte lyckats" hålla ihop en relation ....(förlåt blir bara så utled på man/kvinna generaliseringar) Som sagt är man ute på de stora budget sajterna får man nog räkna med att jobba hårt och att många är där för "nöjes" skull.....
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (c) skrev 2012-07-08 22:35:06 följande:
    Usch då att bara få 5 svar på så många mail... Jag svarar långt ifrån alla, men det beror på att jag är så trött på " hej vad gör du en dag som denna"? Suck, seriöst liksom, vem fan orkar svara på det...är ungefär samma som när man går förbi ett gäng killar där nån ropar " öh hej vart är du på väg tjejen"! Tönt tänker jag då o ignorerar, samma sak gäller mail. Jag vill ha en presentation, veta nåt väsentligt om killen o gärna se att han är kapabel att skriva mer än 1 mening, samt att han är läskunnig o alltså bara svarar om han matchar den ålder jag söker. För tro det eller ej, jag vill inte träffa nån som är. 15 år yngre eller 15 år äldre än mig, faktiskt. Sen fattar jag inte vitsen med dom som skriver o bor 50 mil ifrån mig, jag har barn o är inte flyttbar o när jag skriver det så får man till svar att vi kan ju prata o ha kul...hmm nä prata o ha kul har jag med mina vänner, jag söker en kille att träffa...suck. Ja jag är nog en ytlig bitterfitta men då får det va så, vill inte nöja mig med nån mailkompis, vill ha en dejt!

• Anonym (Ute igen)
    Opcode skrev 2012-07-08 23:28:24 följande:
    Du menar om jag anser att jag inte ska behöva dra hela det tunga själv utan motprestation så är jag inget värd? Då tillhör du den kategorin som jag fått uppfattningen om är störst på dejtsiter.  Jag kan inte minnas att jag skrivit jag är glad snygg och rolig, även om iallafall punkt 1 och 3 stämmer ibland, den andra punkten vet jag inte säkert.  Ja du det är en fråga jag ställt mig också, jag jobbade hårt på att få den att hålla men jag orkade inte mer tillslut och bad henne återkomma när hon bestämt sig för hur hon ville ha det, och när hon gav en liten indikation på att hon ville försöka så gick jag på det, det blev aldrig sammasak men jag hade så mycket hopp och försökte så mycket jag kunde tills hon avslöjade att hon träffade någon och stängde ute mig ur hennes liv, utnyttjad, bedragen, sårad och frustrerad. Det är anledningen till att jag inte kunde hålla ihop min relation, men det var fel att jag försökte så mycket- det var en skit relation till att börja med och därför gör jag absolut inte mer än nödvändigt nu innan jag vet att den andra personen är villig att motprestera.  Det är säkert så, jag har varit ute på allt från budget till dom i överkant dyra siterna, jag tycker tendenserna är dom samma. Jag hade iofs en bra kommunikation med en tjej på match, men jag skrev förmodligen något fel för efter min 4de roman slutade hon svara (eller glömde bort eller något)...  
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.

Syftar bara på ditt citat om att man inte behöver vara raketforskare ...det är inte nödvändigtvis så att det är någon sorts "andra sortering" som är på nätet för träffa någon, och det är flera kvinnor här som skriver om bristen på både svar och intresse från män.... Flera kvinnor här som också mailar först eftersom vi inte lever på 1800 talet. Så gör det inte till en man/kvinna fråga hela tiden. Jag tror det handlar om vilken sajt man är på, vilken profil man lägger upp, vilket bildmaterial man valt och hur man tar kontakt samt vilka man kontaktar, gäller både män och kvinnor
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (uppgiven...) skrev 2012-07-11 16:00:32 följande:
    Intressant tråd, det här......jag har nätdejtat av och till under åren. Är 43 och har ett barn som flyttat hemifrån. Akademiker, rätt normala intressen, rest mycket, bott utomlands, ser helt ok ut. Jag fascineras också av de här som skriver : hur är läget idag? Eller "jag är vrålbakis idag, och du?" Jag undrar VEM svarar på sådant?? Vad är det för nivå? Är fn på Match. Men den stora frågan är, som jag brukar diskutera med mina nätdejtande vänninor är: VARFÖR är man med överhuvudtaget om man, som jag i flera fall, bytt foton, mailat fram och tillbaka om att träffas, kanske sms:at och sen bara - poff! Slutar höra av sig.... dyker det upp så många nya intressanta hela tiden, det verkar inte så att döma av tråden....???? Jag tror att MÅNGA bara surfar runt som tidsfördriv, och det är ok, men säg det då. Jag är där för att träffa någon.   Sedan verkar tyvärr många vara oärliga, vad det gäller ålder, längd, vikt. Denna omgång, har varit med ca 2 - 3 månader har jag varit på EN dejt. Vi mailade ngra ggr, pratade i telefon varje dag i en vecka och bestämde att träffas. Han hade skickat ett par foton, såg helt ok ut, var jätterolig och trevlig. Skrev att han var 1,82 och skämtade bl.a om sin chef som var 1,68 och pinsamt kort enligt honom...... När han kliver ur bilen är det en ca 168 lång (kort)  kille (jag är 165 och var lite längre än honom om jag sträckte på mig) samt hade en seriös "rondör" var rätt överviktig helt enkelt. Framkom också att han var nykter alkoholist....... Inget stämde med det han skrivit i sin profil. När man pratar i telefon kanske man inte ber dem bekräfta; ÄR du verkligen 1,82? Jag är svag för långa män, det spelar egentligen ingen roll - MEN att han var så oärlig. Hur tror man det ska hålla? Inleder man en seriös relation kommer ju allt fram, och vad mer har amn dolt? JAg ser också ett par män jag känner som ligger inne med profiler som skriver upp sig själv kraftigt samt har dragit bort några år..patetiskt....  Jag saknar mer raka rör och lite mindre snack och mer verkstad, helt enkelt...

Jag tror som sagt att det lönar sig med sajter man betalar för, betydligt mindre aktion, men mycket seriösare, har inte varit med om att någon luras, seriösa mail ... Enstaka "vad händer" mail ... och om man ska vara ärligt så kan man rikta in sig på just "akademiker"
  • Anonym (Ute igen)

Fast det är ju lite som alla skriver, det verkar som om många har högre krav än de själva kan leverera ... tänker att det gäller mycket på nätet man sitter och drömmer om lägenheter man aldrig kommer ha råd med, men hoppas ändå att någon dag kanske stöta på den där drömlyan som ingen annan sett och så ska man få den för ett pangpris. Nätet är liksom sållandet och de stora drömmarnas moder...

• Anonym (Ute igen)
    Anonym (b) skrev 2012-07-12 19:25:03 följande:
    Bara det att då får han mitt hela namn och det är väl inte så smart ur säkerhetssynpunkt... annars så tycker jag man kan få en liten uppfattning om vem personen är. Om han har vänner osv... Det är min kära mamma som skrämmer upp mig hon är på mig mkt att inte lämna ut för mkt. 

Förr eller senare måste man ju lämna lite information om varandra, men de killar jag dejtat hitills har varit justa nog att ge mig mest info först. Jag vet inte om det är gamla fördomar om nätdejting och hur just tjejer kan råka "illa ut" Jag googlar direkt den person jag ska träffa kollar att det han skriver stämmer, bostad och yrke mm ... Men sådant kanske är lättare om man är lite äldre då förväntas man "finnas på nätet" även i annan form än FB ...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!