Inlägg från: Anonym (Ute igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ute igen)

Ärliga nätdejtingstråden!

Sen finns det en urgammal regel som jag knappt törs skriva för den är lite anti feministisk och det är att snygga tjejer gillar att höra att dom är smarta och mindre snygga tjejer gillar att höra att dom är snygga Personligen bryr jag mig inte heller så mycket om utseende utan går stenhårt på person, också ointresserad av träning ... bara orka ut i jogging spåret tillsammans upplever att det mest är ett sätt att "skryta" om att man är vältränad

• Anonym (Ute igen)

Man kan maila varandra direkt här på FL vet ej hur .. Inboxa?

• Anonym (Ute igen)

Ha, ha då får vi ju inte veta hur det går kan det inte logga in någon supertrevlig karl i 40+ åldern på tråden, han skulle ju hamna i värsta hetluften ....

• Anonym (Ute igen)
    DanM skrev 2012-04-18 22:52:25 följande:
    Jasså, en 26(snart 27) åring är för ungt? :P

Jepp för ung, sorry ... och så gillade jag ju inte det där med träningsintresse
  • Anonym (Ute igen)

Jag tror dejtingsidor är lite som "hemnet" folk är ute och kollar lite utifall att ... jag menar inte att de är otrogna lycksökare, men man har ju ofta ett liv med fokus på mycket annat, jobb, kompisar, barn, fritidsintressen och ibland när man har lite tråkigt eller vill göra ett ryck så kollar man om det hänt något. Jag har mina dejt sidor kopplade till en slask adress eftersom jag inte vill att det syns på jobbmailen. Så det är nog en kombo av lyckad tajming och bra presentation/'meddelande som gör om man får svar eller inte... Sen kan jag tänka mig att det är ännu mer så om man yngre, man raggar på krogen och internet parallellt. Jag blir också irriterad av att bli raggad på av typer som verkar chansa på allt som rör sig, en kille på HP som såg ut som ett galet muskelberg och var tio år yngre inte en enda sak hade vi gemensamt, och jag hade lagt in "seriöst förhållande" Mailade mig tre gånger .. tror inte ens bilden var på honom själv ... klart man inte svarar

• Anonym (Ute igen)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-04-20 10:31:10 följande:
    1. Vi är ju många tjejer här som säger att vi ofta skriver första meddelandet. I mitt fall, bland de konversationer som blir mer än tre-fyra meddelanden är det jag som inleder typ hälften av gångerna. Det är grymt många som är in på min profil också utan att skriva något till mig. Och om någon tilltalar mig vänligt, så svarar jag. Det gör jag både på HP och på alla andra ställen i livet. Så är jag uppfostrad att man gör. 2. Kan nog tycka att det är lite omoget att tro att alla kvinnor tänker lika och att man kan förstå hur någon man inte känner tänker :P 

Tack för stöd det här var en rolig tråd och DanM verkade först vara lite söt och blyg, som behövde stöd, men när det ur artar i stereotypt tänkande kring kvinnor och hur dom "tänker" samt snack om att det bara är killar som tar kontakt ... trots att de flesta tjejer här i mail efter mail skriver om hur dom själva tar kontakt, då tycker jag att det blir otroligt tråkigt... nåväl lycka till Tabula och ni andra!
  • Anonym (Ute igen)

Sluta mobba oss särskrivare vi är smarta bara lite dyslexi light kraven ökar nog med åren? När man var yngre så spelade det hela inte så stor roll det var mysigt att vara förälskad, man visste inte var man skulle bo eller bli. Nu när man har barn och allt är det ju massa krav som tillkommer främst på bostadsort men även annat och som någon skrev det tar en del energi med relationer.....

• Anonym (Ute igen)

Nä, jag har skrämt iväg mitt nätragg med tjat om mitt jobb han var ändå prententiös

• Anonym (Ute igen)
    orpon skrev 2012-06-03 09:49:34 följande:
    Men observera att jag menar det som en stark komplimang! De flesta kvinnor är våp och inget att ha.... Dig är det ju ruter i!!

Oj oj det är alltså en stark komplimang att inte vara som andra kvinnor, som överlag är våp? ska Alexiandra bli smickrad nu?
  • Anonym (Ute igen)

Gränsen mellan cirkel och elips är nog ganska väl definierad matematiskt . Nä ska inte sura över svepande generella beskrivningar av kvinnor eller mäns egenskaper. Det kanske är oundvikligt i sådana här trådar ....

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!