• Anonym

Ärliga nätdejtingstråden!

DanM skrev 2012-04-16 20:12:30 följande:
    En fråga till er tjejer. Om man håller på å skriver lite med en som verkligen verkar intressant. Och hon har hittills tagit ett tag innan hon svarat. När hon sedan dröjer än längre innan svar, mitt i ett "frågeutbyte", ska man bara vänta då eller vara lite på?
    Det tror jag beror lite på faktiskt. Vad pratade ni om/vad frågade du osv. Absolut inget i stil med vart tog du vägen, dog du mm som en del kläcker ur sig om dom får vänta lite på svar.
    Kanske skriva nåt annat på ett trevligt inte FÖR på sätt?
  • Anonym
    Anonym (33-åring) skrev 2012-04-17 21:58:48 följande:
    Nu bara måste jag fråga; varför vill man skriva till nån som inte har någon presentation alls? Har många gånger funderat på varför någon har en profil helt utan info...
    Är förvisso inte alls i nätdejtingsvängen just nu, men brukar inte lägga ut någon presentation. Varför? Tja, skulle jag gå ut på krogen och ragga så skulle jag inte "presentera" mig själv för fler än de som jag faktiskt kan tänkas ha ett intresse av. Är lite för privat av mig för att vilja hänga ut mig själv för en massa främlingar när jag inte kan påverka vem som läser. Har svarat de flesta som skrivit till mig som bott i samma del av Sverige, varit någorlunda jämngamla och verkat någorlunda vettiga.
  • Anonym
    DanM skrev 2012-04-17 21:54:07 följande:
    Fasen vad det här med det första meddealndet (som man som kille alltid får skriva) suger. Vad skriver man till en söt tjej som inte har någon pres? Eller till en som beskriver både sitt jobb och sina intressen, så man inte direkt har något smidigt att börja fråga om. Hjälp?
    "som man som kille alltid får skriva"? Jag skriver en massa första meddelanden. Tyvärr är de också väldigt ofta de sista :P
  • Anonym
    Anonym (Lina) skrev 2012-04-21 09:08:32 följande:
    Eftersom killen i det fallet var fullt funktionell, dvs. han fungerade som människa, var supertrevlig, såg bra ut, hade aldrig haft problem med att hitta tjejer, men ändå blev bortsorterad på internet...kan man dra slutsatsen att det kan bero på en viss social inlärningen i att tjejer avvaktar. Eller ni kanske ser andra anledningar?

Hans profil kunde till exempel besökas fem gånger per dag av en viss tjej, men hon skrev ändå inget. Eftersom det var fejk - han var ju inte ute efter att träffa någon - hade jag satt gränsen vid att inte svara, bara analysera frekvensen besök och eventuella flirtar osv. Men aldrig att starta något. Bara passivt betrakta flödet liksom. Det var i alla fall intressant! Kan vara bra för både killar och tjejer att veta kanske.

Men nu säger ni att killarna bara är passiva och att det tvärtom är tjejerna som får ligga i och jaga med brev? :P
    Ja, förklaringen ligger i det du säger själv. Du ser bra ut på kort. Jag ser INTE bra ut på kort och då får jag inte alls lika mkt besök och mail. Fula tjejer får inga mail.
  • Anonym
    LivingEasy skrev 2012-04-26 12:54:01 följande:
    För uppenbarligen är bilder det enda tjejer går på. Får man 50 välskrivna mail om dagen förstår jag att man bara kikar in på profilen och sen inte läser eller svarar.. Så när man har sina 5 sek in the Limelight.
    Vad ska va med i bilden ?

(jag har teorier)     
    exakt samma för killar :) jag skriver till en massa killar som inte svarar
  • Anonym
    LivingEasy skrev 2012-04-28 00:03:17 följande:
    Sen har jag en svaghet och jag vet att när en tjej har DET så är jag så kompromisbar på mina krav. Tänker inte säga vad det är för det är inte riktigt accepterat att tycka om den egenskapen hos tjejer. /ungefär som att rösta på SD, ni vet) JAG RÖSTAR INTE PÅ SD!  

Men de tjejer jag träffar som har det är alltid strulisar... :( 
    silikonbröst? :D
  • Anonym
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-15 13:58:42 följande:
    Nu är jag också på HP :)
    Man 39 år. Bor i Stockholm...

Herregud vad man får gå på date om man bara vill!
    Jag bokar fan in en varje dag om jag vill.

Vem vill gå på date med mig?
    nej, det har inte bara med vilja att göra. Jag får inte ihop en dejt varje dag bara för att jag vill.
  • Anonym
    Anonym (joo) skrev 2012-05-15 15:00:40 följande:
    Om man kan och vill,kan man ju dejta varje dag. Folk är bra galna där:P Men jag funkar inte så iaf..måste ju ha ngt som verkar spännande:)
    nej, det gäller ju att man hittar folk som vill dejta en också, och det gör inte jag.
  • Anonym
    LivingEasy skrev 2012-05-16 21:04:48 följande:
    Ha ha jag är lite könsstöttande här.... (med ordet menar jag kille som "håller på en kille).

Vi killar blir ju härdade på dejtingsiter just genom sådana upplevelser, när saker bara rinner ut i sanden och mezz och samtal slutar tvärt. Ligger man "på" för mycket som kille är man bara ute efter sex.Och de tjejer som typ inte faller som furor är bara att lämna åt sitt letande.
    Skojar du? Precis samma sak har hänt med minst fem killar jag pratat med. 
  • Anonym

och LivingEasy: Fan vad härligt det vore att ha 10-30 att bolla med. Jag får ett mail i veckan, _max_.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!