• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Xmag skrev 2012-10-24 08:25:37 följande:
    Oj, nu blev jag missförstådd igen =) Jag menade med min jämförelse om skambud på blocket att det är lättare att säga saker via mail och i skydd av datorn som man aldrig skulle våga säga till personen direkt i ansiktet. Ett exempel på det är just de skambud man kan få på blocket, dessa skulle få våga ge om de ens ringde. Lite samma på en dejting site, det är lätt att fråga om sex i skydd av datorn men man kanske inte är lika kaxig i face-to-face. Det var så jag tänkte! Ingen tanke om att vissa skulle vara mindre värda. Jag har haft långvariga relationer som börjat med sex och det är en lika bra grund som något gemensamt intresse. Någonstans måste det ju börja. =)
    Nu var det ju tyvärr inte så för FC som även fick de önskade erbjudandena även face-to-face.
    Haha, stackars dig!
    Livrädd för en ny exekutionspluton???

Jag tolkade dig rätt första gången men bra förtydligande, tidigt, innan det blåser till storm  

I övrigt tror jag det ligger något i det du säger, via datorn blåser många upp sig men få skulle ställa samma fråga irl.
    Jag får också förslag om snabba träffar och har absolut inte tolkat in sexinvit i det...hehe, kanske borde nappa oftare :p

LMFS, tyvärr eller som tur är har du rätt. Ytterst få kvinnor skulle uttrycka sig på det sättet ens om det verkligen bara var sex de ville ha. Jag är kluven, å ena sidan skäms jag för att vi män är såna neanderthalare....å andra sidan är jag inte sån, vilket gör att jag får en enorm konkurrensfördel. Haha  
  • Papito
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-24 09:04:00 följande:
    Herregud, om du bara visste.... Jag brukade oftast fräsa att jag inte hade lust att vara någons runkobjekt (ursäkta språket) och då försvann de.

Papito: Nej kvinnor uttrycker sig inte så ens om de bara vill ha sex. Men män är otroligt basala ibland och förstår inte att det krävs lite mer för de flesta kvinnor för att ha sex med någon. 
    Därav min stora skepticism till supersnabba dejter.  
    Men nu är inte jag som dessa män...

LMFS, du hänger mer här nu när du gift dig än vad du gjorde som singel..haha. 
  • Papito
    Anonym (Tabula) skrev 2012-10-23 21:13:07 följande:

Haha (b), jag tänkte att vi kanske kunde dela på honom? Jag orkar ändå inte med att vara 100 % närvarande med någon annan jämt och ständigt. Har vi inte redan tidigare pratat om detta förresten?? Jag och någon i tråden skulle dela någon, men det var längesen nu, minns inte...

Jag tror som du! Vi möter människor för att lära oss. Jag har träffat så många "änglar" nu, folk som dykt upp ett tag och sedan försvunnit men den lilla tid de var där lärde de mig massor om livet och mig själv. Intresting!

För att backa några inlägg: Jag kan inte FÖRSTÅ varför jag har så svårt att träffa någon, samtidigt som jag förstår det mycket väl. Jag är inte det minsta öppen för att träffa någon, alldeles för blyg när det kommer till kärleken men ganska tuff annars, inbjuder mao inte till någon sensualism direkt.. Och så trivs jag ganska bra med ensamhet vilket gör att jag inte alls jagar på som de andra jag känner som jämt har någon. Men det där med ödet blev en sån tankeställare när flera av mina framförallt killkompisar som har skilt sig de senaste året redan har träffat en ny, en är t om omgift? Och här går jag, år efter år och blir aldrig (lyckligt) kär. Märkligt! Visst, de klarar inte av ensamheten och jagar som besatta, men ändå?!  

Papito, nu får du komma ner så får vi ha en *dricka vin och prata livet" helg alla tre på Jönssonlandet    
    Den där helgen låter faktiskt riktigt trevlig och lockande, oavsett "relationsstatus"  på träffen
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-10-23 21:22:36 följande:
    Fast vänta nu... det känns inte rättvist att Papito ska ha det så bra och "vandra runt". Vi skulle behöva lite fler karlar från Skåne så det blir jämnare fördelning var är ni?
    Stopp stopp stopp!!!

För det första var det Tabulas idé att jag skulle på turné, hon såg potentialen i mig, att jag tycker skånska är charmigt  (på kvinnor, männen låter som gröt) ...och tog upp kampen med dig.

Sen var det Tabula som sa att hon inte orkar eller vill ha en man till 100%, varpå du höll med och ni föreslog att ni kunde dela på mig...utan att fråga stackars lilla mig, utnyttjad av två temperamentsfulla skånska damer, ni förstår hur traumatiskt det här är för mig Skrattande.

Och nu plötsligt ska ni ha dit fler män...öhhh??? No way, Jose!

Ni kanske är generösa men jag vill minsann inte dela med mig Det är en sak att dela upp er i revir med Xmag, Nirvana och grabbarna men har jag väl träffat någon vill jag inte dela med mig, nej tack!

Dessutom, vad är rättvisa?
    För mig är det inte att alla får samma sak, för mig är det att alla får det de behöver.

Nu sansar vi oss lite och följer Tabulas ursprungliga plan CoolSkrattandeSkålTungan ute 
  • Papito
    ulfsas skrev 2012-10-24 09:30:22 följande:
    Sexsnack har jag aldrig försökt med, verkar lite väl desperat men det där med att ses tidigt är jag lite mer inne på.

Har haft ett antal kontakter där både via mejl/sms/dejtsajtschatt och telefon där det av olika anledningar inte gick att ses så fort. Efter en tids trevligt ''pratande'' så kommer då dejten, Kan säga att det hade varit bättre med en träff på tidigt stadium så att vi sluppit en massa chattande då förutsättningar för en andra dejt iaf från min sida inte fanns.
    Chattandet/telefonandet hade väl byggt upp förväntningarna och så blev det noll som resultat. Slöseri med bådas tid att inte ses snabbare. Kanske inte ses samma dag men inom en vecka kanske.

Det där med sex i allmänhet. Sådana olika nivåer som jag och xet låg på vill jag heller inte ha igen. Hon åt medicin som dämpade hennes libido. Inte bra. Om en ny tjej inte är lika (någorlunda) intresserad som vad jag är så är ju helor inte det något att bygga upp ett förhållande på. Skulle nog avbryta det med på ett tidigt stadium. Samma där alltså, något att reda ut tidigt. 
    Ja, jag tror att i de allra flesta fallen kan det vara bra att ses relativt snart (iaf inom två-tre veckor kanske?). Som du säger byggs luftslott upp och även om de flesta vet att det är skillnad och att det är kemin som gäller när man träffas, kan man känna att man slösat bort sin tid.

Samtidigt kanske det är bra som filter, så att man inte dejtar sönder sig. Det blir ändå som ett litet ekorrhjul och man ska in och kolla om man fått mail hela tiden och kan knappt kolla på en film eller göra saker på kvällarna för att det ska svaras på miljoner mail. Tror att man lätt hamnar i den spiralen. På det sättet kan det vara ett positivt filter att man "slösar" tid på luftslott...blir en ofrivillig broms. 
  • Papito

Äntligen kan jag bidra med mer än lite On Topic från real life, trots att jag inte dejtar, haha.
    Apropå smink och inställning till livet.

Japp, var precis i affären och handlade. Osminkad, orakad, okammad, mysbyxor  med ena strumpan uppdragen efter cykelturen och träningshood..alltså inte direkt tillgjord..haha.

Nu vet jag inte säkert, men undrar undrar om inte den alldeles för unga men trots allt söta kassörskan inte log lite väl länge mot mig. Vet inte om vi kom så långt som en flirt men hon tittade minsann inte så på killen bakom...som var betydligt hippare och närmare i ålder... Cool

• Papito
    Anonym (b) skrev 2012-10-24 10:54:40 följande:
    Oj vad du ska låta oskyldig nu då hmm så du ska alltså få träffa flera kvinnor här i Skåne, och jag ska bara sitta och vänta tills det är min tur när du ska dyka upp. Jag försökte nog bara vara lite tuff(och barnslig, ska du träffa flera så ska jag ) oj då fler av mina dåliga sidor börja komma fram här nu , jag har ju sagt det många gånger förr, jag delar absolut inte med mig
    men en vinkväll kan ju inte vara helt fel med två trevliga människor

Aha nu förstår jag.. karlarna ser redan på bilderna av mig att det nog inte ens är lönt att fråga något om någon storlek, hahah. Har inte så mycket att komma med där

Det är ALLTID kvinnan som väljer man...oavsett vad mannen vill är det ALLTID kvinnan som har sista ordet om det blir en relation eller inte...så vi får ta den där helgen och sen har du och Tabula rådslag...eller, näääää. När ni väl börjar babbla kommer ni att ta fram mina (iofs extremt få) negativa sidor och jag blir utan madame.

Ni får helt enkelt slå tärning på söndagskvällen...
  • Papito
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-24 11:20:38 följande:
    Oh, den bilden av dig fick ju min puls att gå upp iaf... 

Nu när du är paxad hittar vi många plus på varandra...haha. 
  • Papito
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-24 11:15:12 följande:
    Helt ärligt tolkar jag det som nån som är desperat och hoppas på att få ligga på första dejten, och när jag inte kan går han vidare och söker. 
    För så fantastiskt bråttom kan man inte ha att en person inte kan få veckan ut på sig innan man måste ses. 
    Väldigt desperat!
    Det är en sak om man kanske har bra med tid just den veckan och frågar om den andre kan men kan inte den andre känns det väldigt desperat och enspårigt att lägga ner. Å andra sidan lika bra att få reda på det direkt. Så kan ni ju också tänka tjejer, att killarna sållar ju själva åt er, besparar er tid och kraft. 
  • Papito
    ulfsas skrev 2012-10-24 11:21:19 följande:
    Missad chansGråter
    haha, missade du "...alldeles för unga.."?

Jag är trots allt 38 och hon var väl 20 och några få. Hon hade fått det bättre med innekillen bakom mig..men hon hon litade väl på sin kvinnliga intuition och noterade vem som var mannen av oss...  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!