Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-01-24 19:48:48 följande:
    Hmm...Cool

Det är -18 grader i Stockholm idag - vita pyjamasbyxor, barfota och med oknuten gi alltså ? 

Det är åtminstone kaxigt om än lite korkat Jag kanske skulle ta en sån bild och lägga upp,
    vad säger ni tjejer, skulle det fungera ? (om jag de-haired bröstet alltså ...)
    Haha, helt ärligt. Nej.
  • Anonym (rainbow)
    ander25k skrev 2013-01-24 20:15:05 följande:
    Om man ska ta med sina intressen och hur jag är som person , så får jag verkligen inga napp Glad

Här finns en Norrlänning på strövtåg i Östergötland , mång facetterad , trevlig , social , spännande och bejakande , lugn som vi alla Norrlänningar är , men ändå pigg på nya äventyr , flyttade hit från Norrland för 10 år , sen , och trivs ypperligt med närheten till alla stora städer och evenemang .

Tar gärna promenader, då gärna med kameran till hands.

Hålla mig i trim med promenader och gym ( 3-5 pass vecka ) samt tänker på vad jag stoppar i mig.

Loppisar , foto , och en massa andra saker lockar mig .

Innehållsligt är det inget fel, men språkpolis som jag är så är finns det möjlighet för lite finputsning.

Här finns en norrlänning på strövtåg i Östergötland. Mångfacetterad, trevlig, social, spännande och bejakande. Lugn som vi alla Norrlänningar är, men ändå pigg på nya äventyr. Flyttade hit från Norrland för 10 år sedan, och trivs ypperligt med närheten till alla stora städer och evenemang.

Tar gärna promenader, då helst med kameran till hands. Håller mig i trim med promenader och gym (3-5 pass/vecka) samt tänker på vad jag stoppar i mig. 

Loppisar, foto och en massa andra saker lockar mig.

Så skulle jag skriva, då missbrukas inga kommatecken.
    Det enda som saknas sedan är en snygg avrundning så bör du vara good to go! 

• Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2013-01-24 20:54:49 följande:

Haha...nu menade jag kanske inte hela outfiten utan kanske en hoodtröja som insinuerar att du är världsmästare i judo = håller dig i trim, mjuk & vig när det vankas vertikaldans och kan skydda henne mot stora stygga monster

Själv hade jag kommit undan med outfiten du nämnde...Rainbow skulle falla som en fura
    Haha. Nooooooooo Tungan ute
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-24 21:35:10 följande:
    Jag funderar på en sak. När ni börjar maila med någon, hur ofta skriver ni då?
    Om jag blir intresserad av någon tycker jag att det är trevligt att skicka meddelanden fram och tillbaka under kvällen men vissa skickar en gång och sen får man vänta ett dygn till nästa.Drömmer De kanske inte är så intresserade då? Eller upptagna kanske?
    Jag föredrar att ha en konversation, men tycker att det är helt ok att invänta svar tills dagen efter om det handlar om lite mer innehållsrika brev, och förutsatt att personen inte är inloggad precis hela kvällen. 

men jag är inte helt konsekvent. Vissa mail väntar jag ett par dagar med att svara. men då är jag oftast inte särskilt intresserad heller, tycker att de kan jobba lite hårdare för att få mig att vilja svara oftare :P 
  • Anonym (rainbow)
    Psykbryt skrev 2013-01-24 21:58:49 följande:
    Nä, nu får det bära eller brista... vad säger ni om denna?
    Är den bara konstig eller kan den tilltala någon som uppskattar satir och ironi?
    Förvirrad man i sina sämsta år! Helt ärligt visst är det inget speciellt med att vara 37... Jag står med huvudet långt ner i jorden och sprattlar med benen i luften. På fötterna sitter det oftast träbonnar eller gummistövlar.

Jag är för jämlikhet och ser inte något hinder alls i att du som är kvinna tar initiativ och skriver till mig, istället för att vänta på att jag ska skriva till dig.

Jag skulle kunna beskriva mig hur noggrant som helst, men det kvittar ju egentligen... Det är ju inte alls säkert att du upplever mig på samma sätt som jag föreställer mig att jag är.

Personkemi är det viktigaste - alla andra "praktiska" bekymmer går att lösa om man bara kan konsten att kommunicera med varandra.

Tror på kärleken - både av typen "första ögonkastet" och av typen "livslång" - det ena utesluter inte det andra. Jag är av den monogama typen och vill inte träffa en polygamist. 
    Tycker att den var jättebra. 
  • Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-24 22:24:56 följande:
    Lämnar ett avtryck att jag är inne och läser och kan lugna er med att jag fortfarande sköter mig ;)
    Dock har jag och barnen åkt på influensan och det suger just nu att vara ensamstående så det där jag skrev tidigare om att jag inte vill ha pojkvän på barnveckorna tar jag tillbaka nu!
    Stackare! Krya på er! {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Anonym (rainbow)

Ok, kloka människor. Jag har ett litet problem.

Dejt imorgon med den där killen jag bara pratat lite med, som ville ha dejt direkt. ni vet, han som jag tyckte verkade lite stressad av sig. I varje fall så har jag ju lärt mig av Tusse och gjorde en liten sökning på hans nummer, som var jobbtelefonen. med en liten ändring av stavningen i hand efternamn (tänk Vikberg;Wikberg fast ett annat efternamn) så får jag upp BB-bilder. Och är nästan helt hundra på att det är han. Men det står inte något om barn i profilen och är självklart inget han nämnt heller. För mig är det dessutom inte aktuellt att dejta någon med barn och än mindre om de dessutom mörkar barnet!

Försöker han vara otrogen? Ska jag ställa in? Ska jag säga varför? Ska jag gå dit, spela med och spara utskällningen till senare? Hur svårt kan det vara att vara ärlig och hur kan man tro att det inte är viktigt?!

• Anonym (rainbow)
    Angelven skrev 2013-01-25 17:00:35 följande:

Fast om planen är att flytta ihop efter ett tag, då vill jag nog att man trivs bättre tillsammans än att man vet att det fungerar 2-3 dagar per månad typ under ett år. Eller är jag för rädd av mig nu? Det är ju en skock barn på bägge sidor också.
    Inte optimalt men du säger ju att du inte hittar det du letar efter i närheten heller, så 2-3 ggr/mån är väl bättre än inget, i synnerhet om ni verkligen gillar varandra och det skulle gå att lösa bättre efter ett år? Testa vet jag!
  • Anonym (rainbow)

Han har ett ovanligt namn, ingen fb. Skriven på samma adress som tjejen på bb-bilden (han är med på bild). De kan ju vara nyseparerade men ändå så fult!! Och barn är något jag alltid sagt nej till men skulle jag göra undantag är det då inte för någon som låtsas som om att de inte finns. Vet ej hur jag skulle fråga utan att det framgår att jag snokat. Men allvarligt, vad är oddsen att två lika killar, samma ålder & inte helt vanligt namn skulle finnas i en ganska liten stad?! Har svårt att tro att det är syskonbarn, hur skulle det gå ihop? Det är ju han och en tjej och en bebis i tidningsannonsen. Visst, jag har också ett ovanligt efternamn och googlar man mig finns fler med samma för+efternamn i samma ålder, med bb-bilder, vi är släkt. Så inte omöjligt men jag synar ändå. Frågan är vad jag gör nu?!

• Anonym (rainbow)
    Tusse85 skrev 2013-01-25 19:27:18 följande:
    Tjejen finns inte på fb då? Kan ju stå singel där...
    Tjejen finns på facebook (hon har ett ännu ovanligare namn haha) men allt är hemligt så kan inte mer än se att hon finns där. Och hans bror verkar vara kompis med många kompisar till mitt ex. Hängde ni med där? :-P
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!