-
Det som gjorde att vi funkade väldigt bra tillsammans att vi hade gemensamma intressen och värderingar precis som i relationer utan ålderskillnad. Att ha något gemensamt, samma mål med relationen och söka samma sort relation är viktigare än ålder i min mening.Anonym (hur gör man?) skrev 2013-02-22 14:07:44 följande:fick mail från en som var äldre än jag angett i mina kriterier så han ville väl visa hur "bra" han var, Bredde på om hur många vasalopp han åkt, Vansbrosimmet you name it....jag är rätt ointresserad av den sortens prestationer men jag antar han ville bevisa att han var viril och ung för sin ålder så att säga:)
-
En till Oxe-polis? :) utveckla mer tålamod? Någon ska det gå rätt med, kanske med tid, om man har flera på gång?Kreativt kaos skrev 2013-02-22 15:57:48 följande:Oj, från ingenstans så dyker det upp ett mail på badoo från en kille jag skrev med på HP i höstas. Jag var väldigt nyfiken då men fick honom aldrig riktigt lika nyfiken och tillslut försvann han från sidan. Nu vet jag att han träffade någon men det fungerade inte.
Vi har alltså aldrig träffats utan bara mailat... men han skrev "Här är någon jag känner igen ;)" på HP så han mindes mig ju iaf ;)
Han är sååååå Tusse-stil.... så ni vet väl vad de innebär? Tårar alltså :P haha -
Kreativt kaos skrev 2013-02-22 17:09:24 följande:Modesto: Ingen polis, stjärntecken kan jag dock inte svara på ännu men har jag tur är han Lejon eller Vattumannen ;)
Han är betydligt mer på denna gång så vi får se :) dock bor han i grannkommunen men med pendeln är man där på 25 min eller bil på 35 min ;)Jag läste någonstans någon forskning att alla antar sina roller, är man aktiv eller för på blir andra parten passiv eller drar sig tillbaka istället. Det kan fungera att ha tålamod och ge dem utrymme att vara mer aktiva.
-
Min strategi brukar vara att vänta, är det hans tur att skriva så väntar jag. Det kan dra på tiden. 2 dagar är ingenting.Afrodita1979 skrev 2013-02-22 17:37:39 följande:
Fast jag e ju inte sur.. för att han avbokade.Jag förstår att det kan hända..
Jag e ju sur för att han inte hört av sig mera ju... så att skicka ett mess o kolla av läget är okr menar ni? Känns som jag e den som driver på det hela då..e han intresserad så borde han ju hört av sig efter hans avbokning kan man tycka ju Jaja... -
att någon försvinner behöver inte betyda att de dumpar, de kanske behöver mer tid att fundera. Om han "gillar" något du skriver kan det betyda att det finns ett hopp. Det är ganska ofta sådana "gränsfall" inom dejting, när någon inte vet säkert hur man själv känner.Anonym (hur gör man?) skrev 2013-02-22 18:07:51 följande:ja. jag har bestämt mig för att inte höra av mig förrän tidigast på måndag, om han inte hör av sig nåt innan. Men rätt vad det är "gillar" han nåt jag skrivit på FB och så där så jag fattar inte...
-
www.svtplay.se/t/103478/dokumentarfilm
kul dokumentär om sexliv i Japan som slutar med frågan är de annorlunda eller ligger de före i utvecklingen?
Gifta par har inte sex på flera år. En av kvinnorna berättar att hon är gift och har barn genom konstbefruktning för att han anser att sex är för tröttsamt. Män föredrar att gå till speciella ställen och onanera eller köra sällskap, kvinnans uppmärksamhet eller endast beröring. Träffa prostituerade betyder helt andra saker än i andra länder, ingen utlösning i kvinnan. Man föredrar allt annat än sex inom en relation för att det är för jobbigt och tröttsamt, man måste försöka tillfredsställa henne, hon ställer krav i hemmet, i relationen osv. Det går snabbare och bättre när man köper olika variationer av tillfredställelse; man kan välja efter egen smak då.
Allt är riktat på att göra det med minst ansträngning och mest tillfredställelse.
Skillnaden med köp av olika former av sexnjutning är kanske att det är tabu i västvärden och socialt accepterad där.
Att ha en riktig kvinna är statussymbol som märkeskläder, för dyrt, för jobbigt och onödigt.
Liksom både män och kvinnor vill men hittar inte till varandra, det är lättare göra det själv eller köpa. På ett sätt kan jag förstå det, det är svårt att hitta någon man verkligen gillar, sen gillar han inte tillbaka på samma sätt och efter en tid tar det slut i alla fall.
-
vad är AW?Kreativt kaos skrev 2013-02-25 11:08:10 följande:Gå på AW och flirta i verkligheten lite, passa på medan du är barnfri :D Men förstår om du känner dig nere, men vet du, hon var säkert inget att ha ändå det kommer en bättre!!
Men jag förstår din känsla helt, sjukt trött på dejting jag med just nu.... barnfri vecka börjar idag och noll dejter inplanerade.... sticker till gymmet nu på lunchen istället och avreagerar mig lite :P
-
Jag tycker att det är bra att du har inte hört av dig och låtit dem vara, nu kan du njuta av resultaten.Kreativt kaos skrev 2013-02-27 00:59:32 följande:Modesto behöver din hjälp... Hur ska jag vara mot oxen-killarna? :/ Nu när jag inte hört av mig så mycket så börjar min senaste oxen-kille komma tillbaka lite och lite impulsivt så kom han t.om över ikväll för båda var pigga och sociala, hångel igen.... Ska jag avvakta och låta honom jaga eller hur funkar ni? ;) samtidigt känns han ganska blyg mot mig... :/
Jag vet inte om det gäller just Oxen eller alla. Jag brukar ligga lågt, kontakta inte först, kommer någon sen (som jag gillar) är jag glad ch visar det. -
sen att någon är blyg kan det kanske betyda att de gillar dig extra mycket? Jag brukar vara extra blyg mot dem jag gillar.Kreativt kaos skrev 2013-02-27 00:58:23 följande:Modesto behöver din hjälp... Hur ska jag vara mot oxen-killarna? :/ Nu när jag inte hört av mig så mycket så börjar min senaste oxen-kille komma tillbaka lite och lite impulsivt så kom han t.om över ikväll för båda var pigga och sociala, hångel igen.... Ska jag avvakta och låta honom jaga eller hur funkar ni? ;) samtidigt känns han ganska blyg mot mig... :/
-
är det inte nervositeten som ställer till det? Jag är nervös varje gång jag träffar någon, man kan tolka det som man inte vill men jag känner mig själv, jag blir nöjd med mig själv om jag gör det ändå. Det släpper när man träffar personen. När man väl träffat personen och vet att man inte gillar honom kan man dra sig ur efter en kort tid. Det kan naturligtvis vara så att du känner redan nu att han inte är rätt för dig.Post partum skrev 2013-03-06 11:06:34 följande:Hur gör ni om ni bokat in en dejt med någon, varit taggad på den men sedan helt plötsligt ett par dagar innan känner ni nja, det här känns inte lika lockande längre? Är lite i den sitsen, killen har inte gjort något som föranlett den reaktionen utan det var mer när jag haft lite tid att fundera som jag känt att han nog inte är det jag letar efter.
Tror att han blir ledsen om jag ställer in (typ känner att det är orättvist eller att jag dömer honom) men jag vill verkligen inte...Borde jag gå på dejten och avsluta det efteråt (tror att han skulle ta det bättre) eller ska jag vara ärlig från början och hur i så fall?