Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Apollo skrev 2013-01-29 22:05:51 följande:
    Visste ni att det sitter några grymma personkännare på detta forum? Det gör mig riktigt förbannad när samhället uppenbarligen bokstavligen kastar bort dessa resurser eftersom du hänger här dygnet runt och spenderar all sin tid på att prata skit och stundtals visa upp sig i någon kroppstråd.  
    Hmm, vem är det som är samtidigt "grym personkännare", "hänger här dygnet runt", "pratar skit" och dessutom visar upp sig i kroppstråd? Vad är det för kroppstråd?
    Jag minns inte att du var så arg förut.
  • modesto
    Isnogood skrev 2013-01-29 22:11:39 följande:
    "Funderar"

Vart går gränsen, för att säga vad man tycker och tänker (plus lagt en bild på sig själv i en "hur ser du ut-tråd"), innan man blir dragen över den gränsen..?

Jag undrar ärligt, för jag kände mig aningen nästan liiiite träffad, men vill absolut inte bli sedd så, då det aldrig varit min mening    
    Jag kan inte hitta en sån tråd, kan du skicka mig länken, det är visst kul att se hur folk ser ut tycker jag.
  • modesto
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-30 12:37:37 följande:
    Hahaha...fick precis mail från en 18-åring !
    i samma stad..."hej..du vill inte ha en skön stund så där bara?"

eftersom jag jobbar på stans största gymnasieskola är det rätt stor möjlighet att detta är en person som känt igen mig :)
    Jag hade liknande förslag utan de ens såg min bild och jag är 50! Det spelar liksom ingen roll för dem, de är bara kåta och vill ligga med allt.
  • modesto
    Beya skrev 2013-01-30 16:10:32 följande:
    Blir såå trött har skrivit väldigt tydligt i min profil att jag inte vill ha fler barn. Så mejlade jag med en nu som skrev till mig, trots att han inte hade bildFörvånad men jag krävde det efter ett tag såklart han frågade en del om mitt barn nu så jag tog tillfället i akt att fråga hur han ser på barnfrågan, om han vill ha osv. Ja det ville han absolut, minst två st! men vad f-n har du inte läst min profiltext! det verkade dock så eftersom han tog upp lite andra saker jag skrivit där. Nu var jag inte särskilt intresserad men ändå det här är ju så typiskt!
    Det finns många som har tunnelseende när de läser profiler, de ser bara saker de vill se och struntar i restenGlad
  • modesto
    Psykbryt skrev 2013-01-30 22:55:15 följande:
    Nä, jag tror jag lägger ner nätdejtandet för denna gången...
    vad hände? har du blivit besviken?
  • modesto

Jag skulle inte utsätta mina barn för flera bo ihop partners som får bestämma över dem och ännu värre som har egna barn och alla är tvingade att stå ut med varandra. Däremot tycker jag att det inte är någon fara om ens barn träffar mammas bekanta eller vänner, även en kortare tids vänner. Vad kan det vara för fara med det? De träffar väl olika kompisar också och olika vuxna, en del försvinner, en del stannar i deras liv.

Men bo ihop relationer kan vara traumatiska, om man byter fler än 1 partner under barnets uppväxt.

• modesto
    Anonym skrev 2013-02-01 00:09:34 följande:
    Och oftast så väljer killar snygga "jobbiga" tjejer framför mer alldagliga som kanske hade gjort dem gladare. Det är väl bara att se efter hur du tjatar om överviktiga tjejer, liksom... Både tjejer och killar går ofta efter knasiga kriterier när de söker partner.

/En som väljer snälla killar, men de är inte intresserade av henne utan av min snygga kompis istället.
    Precis, jag skulle aldrig välja någon som behandlar mig dåligt eller "rövhål" bara för att han är "rövhål". När man vill bygga en familj söker man kanske mer en trygg typ, när man vill ha äventyr väljer man hellre någon som är snyggare.
  • modesto

Jag har idag läst en historia på ett spanskt forum om en kille som blev besviken och tror att alla hans problem kommer från att han är för snäll och han bestämmer sig att vara kall nu. Han var en kompis med en tjej och ville ta det lugnt med sex och allt för att inte förstöra. Hon hittade någon annan för att vara kär i och ha sex med.

Men vilken fantastisk kommentar han fick tycker jag. Hon föredrog en annan inte för att du är för snäll, det var för att hon gillade dig som en vän men inte tillräckligt för att bli kär i.

Var inte rädd för att öppna ditt hjärta. Var inte rädd för att bli avvisad.(!!!!!!) Var inte rädd för att vara snäll mot andra. Att vara generös. Var inte rädd för att vara dig själv.

• modesto
    Afrodita1979 skrev 2013-02-01 13:10:29 följande:
    Afro is back in da house!! Cool

Har ni saknat mig??
    Var tvungen att ta en liten paus..
    Har inte alls läst i tråden och ser att jag har del att ta igen..
    Respekt för dig att du orkade ta en paus från tråden. Jag är beroende. Bestämmer varje dag att ta en paus och varken skriva eller läsa men trillar dit i alla fall
  • modesto
    singel pappa83 skrev 2013-02-01 13:12:28 följande:
    har ALDRIG kommit någon vart med att vara snäll/gentleman   dvs hålla dörrar, hålla bord, hålla väska,låna ut telefon,tändare,cigg  osv  men så fort jag inte är snäll så är d lättare att prata med tjejer då 90 % inte vill ha en kille som dom kan köra med som ni vet att ni gör ute på klubben ;)   
    Nu är det ju ute på krogen som jag menar att det är såhär, för där har ja iaf en chans, mot på dagen då jag alltid har sonen med mig å d skrämmer dom flesta :P  
    Det är trevligt att du beter dig som gentleman men knappast avgörande för att falla för dig. Sonen kan vara en viktigt element att skrämma dem som inte vill ha barn. Att vara snäll och godhjärtad i en relation är knappast en nackdel men har inte hon rätta känslor, rätt gnista för dig hjälper inte det heller. Rätt känsla är viktigast av allt, snäll är en fördel.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!