-
Det bli bara jobbiga dagar, varför inte bara höra av dig imorgon så kanske du vet sen. Då kan du antingen slappna av eller gå vidare.Anonym (Singeltjejen) skrev 2012-10-09 23:01:48 följande:Ja, jag tror jag väntar några dagar och hör jag inget av honom så skickar jag ett mess... Är väl lika bra att skita i alla osynliga regler om att killen ska höra av sig osv. Jag är verkligen trött på att vara singel, samtidigt är jag en känslomänniska som vet hur jobbigt det är att bli bränd. Känslorna åker berg-och-dalbana..
-
Nä, ni var ju på dejt idag..helt normalt att kolla läget.
Men känn efter vad du vill och känner själv. -
JM Modesto?Johnny Mnemonic skrev 2012-10-10 01:32:34 följande:Iofs så skojade nog Papito främst och rabblade bara upp lite namn, nej jag är inte speciellt seriös egentligen. Eller seriös kanske jag är men inte speciellt aktiv. Jag vet faktiskt inte vad jag vill om jag ska vara ärlig, hela grejen är bara en sådan katt råtta lek att man önskar att man kunde känna större lust för något annat. Jag personligen har aldrig letat efter evig kärlek, iallafall inte i bemärkelsen som många verkar definera det som- jag skulle nog kalla det evig förälskelse. Däremot tror jag att evig kärlek i det avseendet att man trivs bra ihop och är "bästa vänner" finns, personligen har jag inte alls något behov eller någon direkt lust av att vara förälskad, men god samhörighet och att viljan, motivation finns. Men faktum är att med nätdejting trodde man att man vidgade horizonten, utökade spannet och sannolikheten att hitta någon likasinnad men ironiskt känns det snarare tvärtom. Innan var man lyckligt ovetande om hur ensam man verkar vara med det målet. Nu känns det mer eller mindre meningslöst och jag fattar inte riktigt heller, jag kan skicka (nu är dock ett halvårsedan jag skickade något mail senast) mail, får typ aldrig några svar. Och får jag svar så har ytterst få konversationer varit mer än typ 3 radare som varit väldigt sakliga och med en avslutande underton. Har kanske på 100 mail till olika personer haft 3 konversationer som varit längre än 3 mail fram och tillbaka, slutar alltid med att jag skicka det sista (jag har dessutom en ganska progressivstil, börjar kanske med ett 3-5 raders mail, nästa 5-10, 10-20, 20-30) så det är alltid när man skrivit absolut mest det stannar också... Och jag vet inte antingen så ser man fördjävlig ut eller så är man förbannat ointressant och tråkig.
Det märkliga är bara att är jag ute på riktigt så har jag inga som helst problem att hålla konversationer med tjejer, har aldrig svårt att få någon direkt kontakt. Ingen har någon direkt avslutande ton utan snarare är det tvärtom att jag känner jag måste försöka komma ifrån för att hinna umgås med kompisar eller så. Däremot är jag helt klart urkass på att gå längre än så- tar inga som helst ytterligare initiativ eller så så det fungerar inte heller.
Så kontentan är att jag vet inte egentligen vad jag riktigt är eller inte är...
Ni verkar ha en del gemensamt.
Obs! Jag säger det med glimten i ögat, lite på skoj.
-
Vet inte hur mycket du följt tråden men det där verkar vara ett ganska stort problem. Borde finnas en sida där bara såna som svarar är med, med garantin om att man inte ska behöva bli påhoppad eller stalkad om man tackar nej vänligt men bestämt.Tavelkrok skrev 2012-10-10 13:17:23 följande:Måste spy ur mig lite galla. Alltså hur i helvete tar man kontakt med er kvinnor på dejtingsidor för att ens få ett svar tillbaka? Jag har varit aktiv på ett par olika ställen i två år. Har bild, en i mitt tycke, hyfsad presentation. Har iofs testat några olika men ingen skillnad. Jag har skrivit mail som varit korta, långa, humoristiska, seriösa och varianter av dessa, men de genererar fan inte ens att nån bemödar sig med att kolla in profilen...
Jag har sett samma människor i två år häcka på sajterna så uppenbarligen duger ingen. Eller är det så att alla tänker att "äh, jag får inget svar ändå så jag skriver inte"? Där har jag hamnat nu. Jag har tagit slut på idéer hur man bör skriva och skriver därför inte alls.
Nån mer än jag som känner igen detta eller är faktum att man är så jävla ful att man ryker i första gallringen? Kan ju inte ni veta såklart men måste man se ut som Clooney eller Pitt? Sitter alla och väntar på att nåt bättre ska dyka upp?
Ett tag var den här tråden som en zombie, levande död, alla som skrev någorlunda regelbundet hade lagt ner dejtandet
Personligen har jag inte varit så aktiv på dejtingsidan men är ganska besviken. Jämfört med för ca tio år sedan, då jag också nätdejtade en del, är min uppfattning att det blivit otroligt mycket ytligare. Då, på den tiden hade de flesta inte ens kort och det kanske inte är det bästa men samtidigt var det lättare att få vettiga samtal med folk...och man kunde ändå maila över kort om personen verkade intressant.
Just det med kort säger jag inget om, jag brukar också föredra att se kort innan dejt (även om jag inte har några problem med blinddates heller) men jag är förvånad över hur ytligt det är. Jag tyckte att det här var ett perfekt komplement till krogen men idag känns det som att det är samma sak i olika forum. Är också lite ställd över att så många dejtar många åt gången, över att vi gjort människor och relationer till förbrukningsvaror..men det skrev jag ett inlägg om för ett tag sedan, behöver inte babbla om det igen
Så, jag kan inte säga mer än att jag beklagar att det går trögt för dig. Förr eller senare släpper det, men visst förstår jag att det är tröstlöst i perioder.
En tanke till förresten!
Om man ska se den här tråden som representativ (ingen aning om det funkar rent statistiskt, JM, gör en uträkning, du gillar ju såna analyser) verkar det som att många egentligen redan har någon pågående halvrelation och därför kanske de kan kosta på sig att inte svara om det inte är WOW direkt. Alternativt att de inte riktigt vågar släppa taget om halvrelationen eller bara kollar utbudet..men det är inget jag analyserat eller funderat mycket kring, tanken pluppade upp nu när jag skrev. -
Lom, låt tjejen vara...nu när det äntligen rullar på fint för henne behöver du inte sätta griller i huvudet på henneAnonym (Lom) skrev 2012-10-10 14:55:57 följande:Rolig story, men vi som träffat dig vet ju hur snygg du egentligen är.
Du får fejsa att du var en vecka sen, som det fina talesättet säger...hm, minns inte hur det går men du vet det där med att släppa henne fri och om det är äkta återkommer hon -
Tavelkrok, om du får med dig JM kan jag ha en studiecirkel med er...men det är bara för att få kontakt och flirta med damerna
Nästa steg verkar jag behöva jobba lite på
Ni ser, ödmjuk OCH självinsikt...fantastiskt! -
Sant JM men NÅGOT får ni ju lösa själva!
Jag kan ge en pengarna-tillbaka-garanti på att ni får napp...om det med napp menas att ni får svar på era mail. Därefter får var och en hitta sin stil, haha!
Nä, jag tycker inte du behöver hjälp JM, du har tagit dig rejält....men som Modesto sa, du måste bara hitta din nivå...och vi andra vet att det är kvinnor något äldre än du, du ska bara acceptera det nu också -
Hm, snällt av dig (b) ....inser att jag framstår som Magnus Härenstam i Tuppen (hoppas jag slipper tjäran på slutet)...men till mitt försvar får jag säga att när jag är i en relation ser jag knappt åt andra, då är jag grymt lojal och trogen, just so you know!Anonym (b) skrev 2012-10-10 08:55:28 följande:
Ha förtröstan, jag skulle eventuellt kunna tänka mig att barmhärtiga mig över dig För det har du ju sagt att du kunde göra för mig, så inte ska jag vara sämre jag men då är det slut på dina "Don Juan"-fasoner om du nu hade fixat det
Anonym(singeltjejen) Jag tror faktiskt att han kan vara intresserad ändå...han kanske ville kolla om du varit inne? jag har själv gjort likadant efter att ha varit på en date. Men det är jättesvårt det där för det kändes faktiskt lite fel samtidigt som de säger att man inte ska lägga alla ägg i samma korg jag gillar egentligen inte det där men det är ju lite så det fungerar där ute i djungeln. Rätt konstigt för det hade ju inte varit ok att göra IRL, iaf inte enligt mig.
-
Tavelkrok
Du säger att du bor på landet men är flyttbar. Framgår det tydligt i din presentation?
Många kollar inte ens på andra orter och är du 48 kan man lätt anta att du inte vill flytta på dig. Bars en tanke!
Modesto, vad snäll du är som erbjuder dig att hjälpa Tavelkrok med korten. Alltid intressant att höra dina tankar.
Tavelkrok, du kanske ska låta Modesto hjälpa dig att piffa till dig lite, med stilen och såna saker. Hon verkar modern och ha lite koll. Din personliga uppiffare helt enkelt. Inte för att du verkar nedgången utan för att det kan vara svårt att bryta gamla mönster och bra att få nya ögon som ser andra saker. -
Vet ni en sak jag gillar med tråden?
Alla är välkomna och vi är himla bra på att peppa varandra faktiskt!
Bra jobbat alla!