Inlägg från: Anonym (Singelpappan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Singelpappan)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (HP) skrev 2012-08-29 12:38:42 följande:
    Jag vet inte faktiskt. I lördags ställde han in för att nåt hade hänt "i familjen" som han inte orkade prata om. Sen hörde han ändå av sig på kvällen och frågade om jag kunde sova där?!
    Igår var han "för trött" men ville boka om till imorgon.
    Alltså, jag vet inte om det är okej faktiskt.
    Jag sa rakt ut igår att det är bättre att han säger att han inte vill, men det hävdar han att han gör.
    Men jag tror inte att jag vill.
    Jag har precis kapat med en strulig jävel och har ingen lust att börja om med en annan.     

Som många redan säger... strulpelle-varning, tyvärr! Glöm och gå vidare, hade jag gjort iaf. Numera känns livet för kort för att hålla på och vela, strula etc. Tålamod kan vara en dygd, men i många fall, och som i detta fallet, tror jag inte det är vägen att gå.

Hade jag varit intresserad OCH satans trött, så hade jag lämnat det till dig att avgöra om du vill ses eller inte, då vet du ju iaf premisserna, inte sant?
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (HP) skrev 2012-08-29 13:38:48 följande:
    Jag håller med. Så hade jag själv gjort.
    Nej han är ute ur bilden. Finns andra. Glad 
    Bra, bättre lycka framöver nu då! =)
  • Anonym (Singelpappan)

En liten update - hade ju träff igår med dejten jag träffade över helgen som var. Sammanfattningsvis - käk, film och sex. =) Hon stannade över natten, och det finns ju värre sätt att avsluta och börja en dag på. Är ju faktiskt sådant här man saknar mest med att vara singel (eller i ett förhållande på väg utför...).

Fick sms om att hon ville "boka ny tid" så snart som möjligt... och lär nog träffa henne igen! Dock för tidigt att säga om det blir riktigt allvar än, så väl känner jag ju henne inte egentligen ännu. Kan inte säga att jag vet exakt vad hon vill heller.

Dilemmat är bara hur jag ska göra med de andra kvinnorna jag har kontakt med? De vet ju som sagt att jag träffade någon i helgen och att jag inte vet vart det ser ut att leda till ännu, men hur gör jag nu? Träffa eller inte träffa de andra två, som jag faktiskt klickat riktigt bra med över mail, chat etc? De vill gärna träffas snart, som typ nästa vecka... hm. Någon som varit i liknande situation och vill delge sina erfarenheter, tips, råd etc?

• Anonym (Singelpappan)
    Anonym (HP) skrev 2012-08-30 10:33:40 följande:
    Vad roligt!
    Det där är svårt tycker jag. Det schyssta är ju att säga till de vad som hänt. Så får du se vad som händer med den här tjejen. Går det inte bra kan du ju se om det går att ta upp kontakten igen med de andra. Eller så får du börja om. 

Tack! =)

De vet ju som sagt redan att jag träffat någon. Det som var oväntat då var ju att de nästan la i en växel till då istället! Känslan är att jag ändå vill träffa dem, om inte annat bara för att kunna lägga det bakom mig, inte behöva undra vad jag faktiskt ev. ratar utan att träffats irl! Lurigt det här... men fortsätter det att "eskalera" med nuvarande dejten så får jag ju helt klart kapa dem ändå, känns inte schysst annars.
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (b) skrev 2012-08-31 13:50:44 följande:

Ok nu har jag gett min date en andra chans ...när vi möttes upp och jag såg honom kände jag inget speciellt alls. Tycker inte han är så snygg men inre kvaliteér kan ju överväga. Han bjöd mig på middag och vi har lätt för att prata så det var trevligt.Tänkte till och från under daten om jag ska fortsätta träffa honom eller inte. Sen gick vi till en pub och jag tog två glas vin... han är mysig på något sätt men... ja iaf så skjutsa han mig hem( han drack inget) och jag tänkte jag måste ju testa och se hur det känns att pussas med honom. Och oj! det kunde han.. eller vi var väldigt samspelta iaf. Men nu funderar jag på, betyder det då att vi har kemi, eller är jag bara för svag för just kyssar. Snacka om att överanalysera

Han sa: då betyder det att du vill träffas igen?  kände att jag inte hade så mycket val än att säga ja, annars hade han kanske känt sig utnyttjad detta är inte likt mig kan jag säga. Sen skrev han att han hade jättetrevligt och gillar mig jättemycket och hoppas att jag känner likadant för honom.

Ja iaf är jag mer förvirrad nu än någonsin!  tankar på detta?

Svårt, svårt... men ändå läge att ses åtminstonen en gång till för att se om "växer" så att säga? Är ju själv i en liknande situation, även om vi gått längre än kyssar redan... kommer själv att fortsätta träffa min dejt då jag faktiskt trivs väldigt bra i hennes sällskap, inte bara för sexets skull. Vi har skrattat och haft kul ihop när vi setts, så då är det värt att se vad det kan bli av det tycker jag ändå. Är inte "wow:ad"... och det är väl det enda som gör att jag tvekat lite egentligen. Skulle vilja bli just "wow:ad" åtminstone en gång i livet. Men det kanske inte är så jag fungerar helt enkelt? Och kanske inte du heller då?

Så träffa honom och se vad det kan bli av det. Möjligen sänka hans förväntningar om han ställer frågan till sin spets, om vad du känner eller vill med honom.

• Anonym (Singelpappan)

He he, ok. Nu fick jag några rejäla slevar igår. Och det är bara bra, jag ville ha ärliga åsikter och det fick jag!

Men jag skulle vilja klargöra lite så det inte framstår som jag är ute på en slit-o-släng-turné, för så är det verkligen inte!

Jag har aldrig och kommer aldrig att dejta flera samtidigt. Skulle inte känna mig bekväm med det, som otrohet ung. Däremot är jag helt klart ovan i situationen att "kunna välja", även om det inte riktigt är så. Har ju som sagt inte träffat de andra två kvinnorna jag haft kontakt med samtidigt som denna tjej jag träffat några ggr nu. Men jag har definitivt varit/är intresserad av att träffa dem för att få veta om där finns riktigt kemi även irl!

Som någon sa, ärlighet får inte var en ursäkt att vara dum i huvudet, och det håller jag helt med om. Jag är ärlig så långt jag känner att det finns anledning just nu, inte ute efter att såra någon genom att beskriva exakt hur jag haft eller har kontakt med någon. Jag är en snäll och genuin kille, även om det kanske framstått som annat här, vad vet jag? =)

Iaf... jag har nu umgåtts med samma tjej som jag träffade nu för exakt en vecka sedan inte mindre än 5 av de 7 dagar som passerat sedan dess. Och vi har haft väldigt kul och mysigt ihop så jag ser ingen som helst anledning att inte fortsätta träffa henne för att se vart det leder. Så ni behöver inte vara oroliga, jag kommer inte att träffa någon av de andra två kvinnorna så länge vi träffas på detta viset. Förmodligen kommer jag inte ha kontakt med dem heller som det är, allt har ju tidigare varit en upptrappning mot att träffas och ska vi inte träffas finns det nog ingen större idé för någon av oss att hålla fast vid kontakten.

Nu kommer dock ett gäng dagar med barnen, tillfälle för lite reflektion om inte annat! =)

• Anonym (Singelpappan)
    Anonym (b) skrev 2012-08-31 14:15:31 följande:
    Anonym(singelpappan) tro jag ska göra som du säger men det är just det jag har blivit "wow:ad" som du säger två gånger förut i mitt liv. Och det är klart det man egentligen vill ha... å andra sidan så höll det ju inte, jag blev nog mest förtrollad av den starka passionen, kemin och deras yttre. Kom såklart fram senare att det inre inte var lika fint och djupt. Ska man verkligen inte kunna få allt? verkar inte riktigt så...

Nä, man kanske är lite för kräsen? Men det borde gå att få både och, eller är det så omöjligt? =) Och när ska man annars kosta på sig att vara kräsen? Men ett gott inre utan tvekan prio ett i alla lägen, så först det, sen den "speciella kemin". Kanske kemin behöver lite extra tid ibland dock? Som Foreverlove sa.
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (b) skrev 2012-09-02 10:08:33 följande:
    Anonym(men) hmm du har ju rätt... han känner sig redan kär i mig säger han och jag kan inte säga det tillbaka och det vill jag ju. Kanske bara dumt att träffas en gång till? vad hade du gjort? på något konstigt sätt vill jag ändå träffa honom, skumt...

Det där är väl varningssignaler om något? Att den ena parten känner för mycket för tidigt jämfört med den andra? Råkat ut för det under sommaren nu, och det slutade med att jag fick lägga ner det, trots att det var trevligt så länge det varade. Men ville inte riskera att såra henne mer än nödvändigt. Det blir obalans i förhållandet om den ena känner så mycket mer än den andra, och jag tror det blir svårt att jämna ut den obalansen... blir inte bra helt enkelt! Det vore dock en helt annan femma om du också känt samma sak, då går det lika fort fram för båda!

Svårt som fan är det dock, man träffar många fina, snälla och väldigt goda människor, men finns inte det där lilla extra... vad gör man!? Nåja, det ska ju finnas någon till alla sägs det...  
  • Anonym (Singelpappan)
    Foreverlove skrev 2012-09-02 01:07:21 följande:
    Ha ha.. Den här tråden har urartat till;Satan vilka heta, många dejter jag har .. Dvs vilken ashet person jag är.
    Och oj vad jag har killar/tjejer hängande över mig..
    Vem bryr sig?
    Är det inte sånt man kan vädra med vänner/väninnor ?

Jag dejtar inte men tycker att intresset är minimalt att höra på dagboksvis hur min dejt var och om vi hade sex osv.

Jag har inget intresse av att bli populär men tycker många (absolut inte alla!) är ganska ytliga..av känslan jag får när jag läser.

Den första att hacka på mitt inlägg känner sig träffad ..så förväntar mig inga hack.. :)

Håller nog inte med dig här... vad ska skrivas i tråden annars? Du får ursäkta, men du låter lite bitter faktiskt? =) Inget illa menat dock. Själv tycker jag dock det är rätt underhållande att läsa om hur det går för andra, vad de tänker, stöter på för människor och allt där kring nätdejtandet. Inte minst för att man kan dra egna lärdomar som relativ nybörjare i gemet! =)

Hur och vad skulle det skrivas om annars här?  
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (HP) skrev 2012-09-02 13:35:32 följande:
    Jag håller med singelpappan gällade foreverlove´s inlägg. Tråden är ju till för just det här.
    Jag ser klara fördelar med att INTE diskutera det med mina vänner, för de ser ofta saker på liknande sätt som jag, och det kan vara otroligt skönt att höra någon utomståendes åsikt ibland. Vända lite på saker.

Just nu fattar jag inte mycket av det som hände i fredags med killen från förr, A. Vi hördes via lite mess igår, sen skickade jag ett mess vid 18-tiden, bara att han skulle ha en trevlig kväll och gärna fick höra av sig om han ville. Sen dess har jag inte hört ett ljud. Nada.
    Om han är så intresserad som han hävdade i fredags borde han väl inte bara låta bli att höra av sig vidare?
    Jag har precis tagit mig ifrån en kille som använde mig som nån slags egoboost, han hörde av sig mitt i natten och ville ha bekräftelse (utan att träffas alltså) och när jag förklarat hur bra jag tyckte om honom sket han fullkomligt i mig. Så det ringer bekanta klockor här tyvärr.
    Nu hör jag inte av mig mer till A.
    Men vad ska jag göra om han hör av sig? Överreagerar jag?        

Kan iofs finnas mängder med helt ok anledningar till att han inte hörde av sig, typ har barn hemma hos sig denna helgen eller iväg på annat? Men det är ju du som vet mest om situationen, så din magkänsla är nog den som bör styra, inte sant?

Personligen hade jag aldrig låtit bli att höra av mig om jag verkligen är intresserad! Då ser man till att ta sig tid till att svara. Kanske inte alltid går direkt, men efter ett halvt dygn? Klart det går om man vill!

Hör han av sig igen, fråga då rakt ut varför han inte svarade på ditt sms. Att det borde varit rätt naturligt om han verkligen är så intresserad som han sagt sig vara, eller hur? Säg att hans beteende ger väldigt dubbla signaler och att du fått nog av sådant beteende sedan tidigare erfarenheter.      
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!