Anonym (HP) skrev 2012-09-02 13:35:32 följande:
Jag håller med singelpappan gällade foreverlove´s inlägg. Tråden är ju till för just det här.
Jag ser klara fördelar med att INTE diskutera det med mina vänner, för de ser ofta saker på liknande sätt som jag, och det kan vara otroligt skönt att höra någon utomståendes åsikt ibland. Vända lite på saker.
Just nu fattar jag inte mycket av det som hände i fredags med killen från förr, A. Vi hördes via lite mess igår, sen skickade jag ett mess vid 18-tiden, bara att han skulle ha en trevlig kväll och gärna fick höra av sig om han ville. Sen dess har jag inte hört ett ljud. Nada.
Om han är så intresserad som han hävdade i fredags borde han väl inte bara låta bli att höra av sig vidare?
Jag har precis tagit mig ifrån en kille som använde mig som nån slags egoboost, han hörde av sig mitt i natten och ville ha bekräftelse (utan att träffas alltså) och när jag förklarat hur bra jag tyckte om honom sket han fullkomligt i mig. Så det ringer bekanta klockor här tyvärr.
Nu hör jag inte av mig mer till A.
Men vad ska jag göra om han hör av sig? Överreagerar jag?
Kan iofs finnas mängder med helt ok anledningar till att han inte hörde av sig, typ har barn hemma hos sig denna helgen eller iväg på annat? Men det är ju du som vet mest om situationen, så din magkänsla är nog den som bör styra, inte sant?
Personligen hade jag aldrig låtit bli att höra av mig om jag verkligen är intresserad! Då ser man till att ta sig tid till att svara. Kanske inte alltid går direkt, men efter ett halvt dygn? Klart det går om man vill!
Hör han av sig igen, fråga då rakt ut varför han inte svarade på ditt sms. Att det borde varit rätt naturligt om han verkligen är så intresserad som han sagt sig vara, eller hur? Säg att hans beteende ger väldigt dubbla signaler och att du fått nog av sådant beteende sedan tidigare erfarenheter.