Inlägg från: Anonym (Singelpappan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Singelpappan)

Ärliga nätdejtingstråden!

Igår var en riktigt märklig dag - blev plötsligt kontaktad av mängder av kvinnor på samma kväll? Så intensivt och frekvent har det inte varit tidigare. Smickrande absolut, men samtidigt lite jobbigt också... de flesta av dem verkade faktiskt ha en del att erbjuda och var trevliga, utav vad man fick reda på i de första mailen fram och tillbaka. Samtidigt med detta mailande satt jag och chattade med en blivande dejt, nu till helgen, samt en gammal dejt som lite oväntat hörde av sig. Till råga på det så började jag även sent sms:a med en kvinna som var väldigt kvick med att ge mig sitt nr. Låter kanske jättekul med all den uppmärksamheten, men jag kände mig faktiskt lite pressad igår... vad är det för uppfattning och bild de kvinnorna har av mig egentligen? Antar att jag lyckats rätt bra med både presentationen och presbilden, men kanske att de tror mer om mig än jag kan leva upp till? Har ju klart märkt att frekvensen av besök och kontakter ökat sedan jag bytte presentationsbilden, att det kunde göra så mycket? Samtidigt som det då känns lite ytligt också... ? =/

Mailade, chattade och sms:ade med 8-9 olika kvinnor igår - o det känns verkligen inte som jag, föredrar definitivt att koncentrera mig på en åt gången. Ikväll ska jag försöka vara lite mer återhållssam och avvakta och se vad dejten till helgen kan ge. Lustigt nog så är majoriteten av kvinnorna som kontaktar mig några år äldre än mig nuförtiden, jag som ser så barnslig ut? Haha, ute efter lammkött kanske?

Mer seriöst - hur gör ni när ni sållar bland vilka ni väljer att ha kontakt med? Har ni kontakt med flera samtidigt  - tycker ni inte det är svårt/segt att bolla fram och tillbaka med olika? Dejtar någon av er t ex flera samtidigt kanske? Där går dock min gräns tror jag, skulle ha alldeles för dåligt samvete av att dejta flera samtidigt, kännas lite oärligt faktiskt.

En av de mer udda kontakterna var från en kvinna som bor rätt långt bort från mig, som angivit "behöver inte arbeta" i sin profil på Hp. =) Tydligen hade det något med hästar att göra, men vi har inte gått in närmare på det, men tolkar det som att pengar inte är något hon oroar sig för precis... jag är dock en vanlig kille med svensson-inkomst - men det kanske finns ekonomiskt oberoende kvinnor som är intresserade av sådana också? =) Hon skrev i sista mailet att hon tänkte återkomma med nr imorgon (läs idag), så vi får se. Vet inte vad jag tycker, eller om jag bara är smickrad och nyfiken på vad som kan komma? Haha =)

• Anonym (Singelpappan)
    Anonym (??) skrev 2012-08-21 10:26:03 följande:

Att skriva med flera samtidigt är ju en sak, att _dejta_ flera samtidigt är en annan. Tycker jag. I så fall anser jag att alla ska vara införstådda med att man dubbel-/trippeldejtar. Är också typen som föredrar att "lägga alla ägg i en korg" och fokusera helt på den person som intresserar mig. Å andra sidan är jag ju ingen luttrad nätdejtare och jag är inte heller den som springer iväg på dejt efter två-tre meddelanden. Det är kanske annorlunda då - dejterna blir inte lika "seriösa".

Ang kvinnan som inte behövde arbeta..om det har med hästar att göra så är det ju mer en livsstil än en hobby. Kanske uppfattar hon det inte som att hon jobbar när hon är med dem..och att hon därför anser att hon inte behöver arbeta.. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att hon är ekonomiska oberoende menar jag :)

Lycka till med allt och alla! 

Speciellt luttrad är jag väl inte direkt, lite därför jag frågar hur ni andra gör. Har dejtat 4 kvinnor så här långt, vilket väl inte är så mycket eller?

Nä, inte säkert att hon är helt ekonomiskt oberoende, men fick känslan av att pengar liksom inte var av bekymmer så att säga. =) Gick inte in på det så när, känns lite b, ocharmigt att fråga mer om om hon inte själv för det på tal så här tidigt.

Nä, dejta flera samtidigt är inte min grej, har inte riktigt tid för det heller känner jag, kan ju bara i princip dejta varannan helg på sin höjd och då får kvalitet gå för kvantitet. Men jag lär snart få avbryta kontakten med några av de jag hör av mig till just nu, känns lite trist innan man ens träffats, men ärligast och bäst så för båda. Finns ju ingen som vill känna sig som stand-by direkt.
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (sara) skrev 2012-08-23 23:59:48 följande:
    Hej!

Jag finns registrerad på Happy Pancake och nu är det snart dags för min första date. Dock är jag väldigt orolig över att jag har valt helt fel bilder och att mannen jag ska träffa ska känna sig lurad av mig. Bilderna är inte gamla, och en av dem är en helkroppsbild, men jag har ju ändå valt de bilder som är till min fördel (alltså ingen med dubbelhaka, bekymmersrynkor, osv). Tycker att det är så svårt att veta vilken nivå jag ska lägga mig på, eftersom jag inte vet exakt hur stor/rynkig/ful jag verkligen är. Vill ju inte skrämma bort någon, samtidigt vill jag ju inte vara en av dem som luras... 

Haha, "alla" väljer väl bilder som är, åtminstone lite, till ens fördel? Inkl. yours truly! Fast jag förstår vad du menar. Fick en jäkla skjuts i trafiken på min profil sen jag bytte bild förra veckan. Kul och smickrande, men undrar samtidigt vad de tror de ser? Det är ju jag, men blicken osv jag har på bilden har man ju inte konstant precis! Hehe...

Men jag har innan alla mina dejter sett till att få se mer av den jag ska träffa, och hon har fått se mig. Ett tips är att bli vänner på Fb, skicka lite livebilder via  t ex whatsapp mm. Då blir ju bilden av den andra personen mer ärlig och sammansatt, även motsatt då. Finns väl ingen som köper grisen i säcken så att säga, så lika bra att köra med öppna kort!   

Annars har jag dejt imorgon kväll, lite speciell eftersom hon råkar bo väldigt nära och promenar hit på några minuter typ. Lite käk och gott att dricka har jag lovat att bjuda på, sen får vi se vad det blir av det hela. =) 
  • Anonym (Singelpappan)

2 timmar max för en första dejt? Den instruktionen har jag missa totalt... haha! =)

Hade som jag tidigare nämnt dejtdags i fredags. Den "dejten" tog slut imorse när jag gick till jobbet och hon gick hem...

Vet inte exakt vad, men något måste jag onekligen göra rätt när 4 utav 5 dejter (de enda riktiga dejter jag haft i mitt liv helt ärligt) har stannat kvar i minst en natt och dag till? Nä... ni som kör era korta halvtimmes fikadejter får skylla er själva! Bjud på god mat och vin, samt vara ett trevligt och avslappnat sällskap under kvällen, där har ni uppenbarligen framgångsreceptet! =)

Skämt å sido, framgång kan ju mätas på olika sätt. Blev uppenbarligen ingen livslång kärlek med de andra dejterna... Hur det blir med kvinnan jag dejtade nu helgen vet jag inte ännu. Skillnaden med denna jämfört med de andra är ju att hon faktiskt råkar bo i samma stad, och det är ju faktiskt ett ganska stort plus inför ev. fortsättning.

Fast ju mer jag läser om alla andras dejtliv osv, är jag fullständigt onormal i era öron? Nu är det ju inte så att jag har en 24/7 sexorgie med mina dejter, bara för att klargöra, utan det är ett helt "normalt umgänge". Denna helgen var väldigt soft, ett antal filmer i soffan, t o m tittat på fotboll ihop, köpt hem hämtmat ett par gånger och bara varit liksom. Har alltid haft barnfritt de helger jag haft dejter så jag har i regel inget annat inbokat till de helgerna än just själva dejten, så förutsättningarna för en långhelt ihop har alltid funnits där, även om det verkligen inte är beräknat så, viktigt att påpeka, även om ingen av er säkert tror på mig nu när jag säger det.. haha! =)

• Anonym (Singelpappan)
    Papito skrev 2012-08-28 00:11:22 följande:

Sluta nu, killen är desperat! Klara varningstecken...snart kokar han kaniner. Om han är så på när du får space...hur blir det när han släpper loss..?

Nä, han kan nog inte få chicks och grabbar tag i det han kan nu.

Kom håg var du hörde det först!

Håller med, klar desperationsvarning där! Att bli så possesive, i brist på bättre uttryck, redan så med en gång, inget bra tecken... jag hade dragit öronen åt mig iaf! Såvida jag inte varit fullständigt förblindad av hennes skönhet... haha  =)

"Råkade" ut för ett skumt fenomen igår. Är ju som sagt inte någon rutinerad nätdejtare egentligen, så andra kanske varit med om samma sak, vad vet jag? Berättade ju tidigare om dejten som varade över helgen som var. Jag har ju haft kontakt med några andra, riktigt trevlig kvinnor samtidigt, men som jag inte hunnit så långt i kontakten att vi faktiskt bestämt datum för träff eller så. Som den dumärliga (?) människa jag är, så fick mitt samvete mig att berätta för dem (via mail då) att jag träffat någon i helgen som jag sannolikt kommer att träffa igen. Och nu då till det riktigt oväntade, iaf för min del - fick helt andra reaktioner än jag förväntat mig! Trodde de antingen skulle ignorera mig totalt eller åtminstone bli sura och på sin höjd skicka ett bittert "lycka till då" eller något sådant. Men icke - det blev motsatt effekt, wtf?? De var alla oerhört vänliga och önskade mig all lycka till, dessutom - en ville absolut träffas ändå, så jag inte riskerade att "välja fel"... inga problem att jag redan dejtat/dejtar någon annan så länge det inte är allvar där än alltså. Den andra ville att jag utan att tveka skulle höra av mig om det inte blev någon fortsättning så småningom med nuvarande dejt.... och den tredje - shit... hon drog på något djävulskt! Jättesnäll och lyckönskande, men menade med all önskvärt eftertryck att hon bara ska "ha" mig först innan jag bestämmer hur jag ska göra... om hon så bara ska ge mig en lunchdejt jag aldrig glömmer... haha - vad fan svarar man på sådant!?

Jag är sjukt smickrad och förmodligen planetens mest lättsmickrade efter år av "bristande uppmärksamhet" i mitt tidigare förhållande, men seriöst - vad hade ni andra gjort i min situation? Jag har varit helt ärlig med alla och förklarat att jag inte vill såra någon - så något dåligt samvete har jag inte än som det är, men känner att jag drabbats av "överflödets förbannelse" eller något och att det lätt kan gå överstyr och gå åt h-e om jag inte skärper mig.

Sorry för ego inlägg här nu, men jag behöver input känner jag!
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (b) skrev 2012-08-28 09:05:36 följande:
    Fast... ni har ju rätt synd att han inte förstår att han förstör för sig själv. Men han är nog inte en jättevan dejtare, han har varit tillsammans med samma tjej i 13år, sen har han varit singel i ett år och haft ett "förhållande" på en månad.Det är dock han som gjort slut med båda. Näe nu vet jag verkligen inte vad jag ska göra... fick ett morgonsms där det står att han tänker jättemycket på mig. Gör jag mig själv en björntjänst om jag går på middagen då tro... och Papito du känns inte så neutral

Finns en uppenbar risk att du gör dig själv en björntjänst ja. Men det mesta hänger på dina känslor kring det hela egentligen. Hur trevlig och bra tycker du han är? Finns där riktigt potential till kärlek? Är det bara en trevlig middag, men inget mer du antar det blir för dig, ja, lägg ner det då. För han kommer att tolka det på ett helt annat sätt och du får ännu sämre samvete när det väl kommer till kritan och du förmodligen känner att du måste lägga ner det hela. Låt din magkänsla avgöra här. Han har redan faliit, hårdare än du föreställer dig, och det blir bara värre av minsta lilla uppmuntran, så ge honom INTE den uppmuntran, hur oskyldg den än må vara om du inte absolut menar att ev. fullfölja hela vägen!
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (men) skrev 2012-08-28 09:19:12 följande:
    Vi skulle vara ärliga i denna tråden va?
    Och jag tycker kanske du dejtar loss hur mycket som helst och låånga dejter. Alla blir nog smickrade av det och tycker det är trevligt(oftast) även om det inte klickar massor..och så kan de iaf tänka sig en dejt till..Jag tycker det verkar lite väl. Visst,vill man bara dejta och ha lite kul. Men ska man träffa någon att leva med..såå..njae. Sedan att "alla" får samma behandling..låånga dejter och komma hem till dig..hur kul är det för den som blir tsms med dig sedan? Inget speciellt alls liksom.

Och om vi nu ska snacka att folk är för på..som i b fall. Men han var ju beredd att satsa på henne..1 person. Och så blir du smickrad när dessa tjejer skiter i att du är intresserad av någon annan och ändå vill träffas. Och nu funderar du på att ev göra det? Hur intresserad var du då egentligen av den första tjejen,när du ens funderar? Och vill man ha en partner som inte bryr sig om i fall man dejtar/har en tjej redan? :)

Såå...alla är ju olika såklart. Men du kan ju inte hacka ner på någon och sedan tycka det är ok,när ngn gör lika mot dig? Den tjejen är ju i sånt fall desperat(när hon måste stöta på dig och "ha" dig,innan du är riktigt fast med första tjejen"       
    Hmm... ligger mycket i det du säger. Jag kanske är lite farblind? Säger ju att jag inte är någon rutinerad nätdejtare! Jag är inte van vid denna typ av uppmärskamhet och hurmycket jag än gillar det, så är det samtidgt lite obekvämt...

Fast jag har aldrig dejtat flera åt gången, och skulle jag träffa någon av dem andra jag nämnt här så har jag tydligt lagt ner dejtandet med den första. Så är det och så kommer jag fortsätta. Tror inte de skiter i att jag träffar/träffat någon, men så länge vi själva inte träffats irl och det än så länge inte är allvar med någon annan så tycker de nog att premisserna fortfarande är acceptabla. De har väl samma "dilemma" som jag egentligen, att vi faktiskt klickat riktigt bra i mail, chat etc, men att man inte kan veta förrän man setts irl också.

Fan... det är svårt det här! Jag önskar jag kunde känna med en gång vem som skulle vara rätt för mig. Jag vill verkligen träffa DEN tjejen, är inget annat än en one girl guy, tro inte annat.

Tack för input, uppskattas! =)

Och alla får inte exakt samma behandling... =) Även om det kanske låter så.
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (b) skrev 2012-08-28 09:33:44 följande:

Visst finns det potential och han är jättetrevlig. Verkar så rejäl och genuin... men det är svårt att avgöra bara på en date och lite mailväxling. Jag föll ju inte pladask men tänker att det kan börja på olika sätt. Det gör bara inte saken bättre att någon är så på med en gång innan jag vet vad jag känner. Tja man blir väl aldrig nöjd som tjej antingen hör de av sig för sällan eller för ofta.

Och jag kan säga i ditt fall, jag fungerar inte som de tjejerna. Men det är ju ett vanligt fenomen bland tjejer, vet man att flera är intresserade så måste de bevisa att de kan bräcka de tjejerna. Men det handlar ju inte om kärlek direkt...  

Ouch... jag hoppas det inte är som du säger - för att bräcka de andra! =/ Men de har visat ordentligt med intresse även innan, så jag får hoppas att det inte är så.

Problematiskt, för på är inte bra och för "av" är inte heller bra... frågan är hur mycket tid man ska lägga ner på att låta det växa fram, om det ens gör det till slut, när man nätdejtar? Allra helst vill man falla just pladask, men då jag i princip aldrig gjort det tidigare i livet, finns väl risken att jag inte gör det framöver heller! Så hur gör man då!? Gah....
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (men) skrev 2012-08-28 09:45:30 följande:
    Jag hoppade ju av nätet lite av den anledningen..obekväm uppmärksamhet. Och många är ju jättetrevliga..men jag kan ju inte bara dejta loss. Och har jag träffat någon som jag pratar och umgås med..då kan jag inte bara ta en till..en till. Man vill ju inte heller säga "kan du vänta ett tag" och sedan komma tbx,när dejten inte funkade..som ett andrahandsval. Och skulle inte vilja ha den kille iaf,som valde att vänta :S hehe,taskigt va?

Och jag vill också ha" booom"..inget "jo,men han är trevlig"..för det är kossorna också Glad

Fast jag hade nog kunnat ta någon som "väntat" på mig. Visar ju ändå prov på genuint intresse? Kanske viss skillnad om det är en man eller kvinna här? =) Men visst, tanken har slagit mig, hur är självkänslan om de tycker det är ok att vänta? Men vill inte heller att det ska vara någon löpande band princip... vill koncentrera mig på en och samma person i taget, men nu blev situationen inte så då jag råkade på några riktigt trevliga kvinnor i princip samtidigt...

Åh jag hoppas verkligen det säger boom någon gång... aldrig upplevt det riktigt, så jag är skeptisk till att jag kan fungera så, men om.... då lovar jag att gå all-in! =) Fast då blir man väl själv dumpad för att man är för på istället... haha Går det ens att göra rätt!?
  • Anonym (Singelpappan)
    Anonym (b) skrev 2012-08-28 09:54:51 följande:

Anonym(singelpappan) förlåt det är inte säkert det är så...det är klart de vill behålla dig om de upptäckt att du är ett riktigt kap och då får man kämpa lite för det. 

Det låter ju mycket bättre! Haha =) Jag är ett kap, det börjar jag faktiskt tro på numera igen. Men det innebär ju inte att jag är det för alla. Men en bra människa, iaf hygglig utseende som det verkar och normalt, stabilt liv utan onödig dramatik. Bara att hoppas man hittar "den där" det smäller till med utav bara h-e. =) Eller så växer något fram som det gjort tidigare i livet, men... nja, vill att det ska smälla för en gångs skull! =)
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!