Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Just ja, jag kanske ska meddela er mitt beslut i dilemmat. Jag hade tre tänkbara alternativ: att vänta med att prata vidare med kille2 till efter dejten på torsdag, att öka intensiteten av mailadet med kille2 men inte bestämma nått om dejt före torsdagsdejten eller att prata vidare men dra ner ytterligare lite på tempot för att undvika att ämnet dejt kommer upp före torsdag. Att bestämma dejt med kille2 redan före dejt med kille1 var alltså aldrig ett alternativ för mig. Det blev att dra ner lite på tempot. Vi skriver nu ca ett meddelande var per dag, men kan säga att han hela tiden växer i mina ögon. Kille1 däremot drog ner rätt ordentligt på sina meddelanden, både till antal och innehåll, efter att vi bestämt fikadejt... sånt har jag lite svårt att förstå...

Fick förresten ett enastående erbjudande från eDarling nyss. Rubriken på mailet var "Premium plus behöver inte vara dyrt..." och det helt oemotståndliga erbjudandet var "tre månder för ENDAST 329kr/mån"... betalar nån så mycket??

• Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-29 16:50:18 följande:
    Jag bryr mig nog inte så mycket om vad andra tycker om en evt. blivande flickvän

Däremot bryr jag mig om vad jag tycker, och ja, utseende är en del av det, varför inte bara erkänna det ?
    ... och, jag faller inte för modeltjejer, liggande på spegeln, duckfaces går helt bort - klarar inte tanken på en tjej (i min ålder) som tror hon blir attraktiv med ett sådant   Och det är klart, om hon ser ut som om hon har levt ett tungt 30-årigt liv och nu är rehabiliterad heroinist, så drar jag öronen åt mig

Jag kanske är ovanligt kinkig ? Å andra sidan tror jag inte det - jag har nog sett de flesta av tjejerna här i tråden och allihopa är attraktiva Och ingen av dom är lik någon av dom andra på minsta sätt. Så kan man alltid argumentera att det är bara attraktiva tjejer som visar sin bild förstås. 

Det är väl bra att du erkänner att utseendet är en del av det, det är det nog för alla. Men olika mycket! Jag var mest nyfiken på om de som inte har profilbild inte har det för att de inte har utseendet för sig (i de flestas ögon). Man kan ju skilja på "attraherar inte mig utseendemässigt" och "är snygg". (Usch, det här låter jätteytligt)
    Mig har du inte sett Flört 
  • Anonym (33-åring)
    modesto skrev 2013-01-29 17:01:21 följande:
    Jag fattar verkligen inte varför man ska vara på betalsidor när det finns gratis sidor. Tror inte en sekund på att betalsidor är bättre. Jag skulle aldrig betala 1 krona, det kan vara en ursäkt att ta mer i framtiden och bli aldrig av med dem.

Den enda anledning jag ser till att vara på betalsidor är när utbudet på gratissidorna "är slut", dvs man försökt sig på de som känns intressanta. Så är det i mitt fall. Nu har jag gått med på match (betalar) samt parship (fick "betalmedlemskap" gratis) och har därmed utökat utbudet.
  • Anonym (33-åring)

Låter inte användarnamnet "mammaspojke999" väldigt lockande? Drömmer

• Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-29 17:31:55 följande:
    Vad händer när han möter pappasflicka666 ?

Oskyldig 

Ärligt, hur tänker folk ? 

Det undrar jag med. Och saken blev inte bättre av att han var en bra bit över 44!
  • Anonym (33-åring)

Nu är jag inne på det där med barn igen... Jag vet inte om jag vill ha några barn. På Match kan man skriva i vad man själv vill (jag har satt kanske) och vad man vill att partnerna ska vilja (jag har satt både nej och kanske). Om en kille svarar ja på vad han vill och att tjejen ska tycka ja eller kanske, bör jag då prata med dem eller utesluta dem?

• Anonym (33-åring)
    Anonym (Lotta) skrev 2013-01-31 09:55:02 följande:
    Jag har börjat kolla runt lite på HP,  och stöter på ett problem som jag haft irl också. Hur sjutton avvisar man någon snyggt?

Jag menar, om någon skriver ett ambitiöst mail, och jag på en gång känner att jag inte kommer få ett intresse. Det känns fel att inte svara alls.

hur gör ni andra?

Som sagt, väldebatterat ämne här i tråden, synd att det inte finns vettiga sökfunktioner på det här stället.

Jag upplever att det är fler som blir "glada" över att få ett (avvisande) svar än som blir sura av det. Får ofta svar på mina "avvisningar" där de tackar för det ärliga svaret, men (som vi också diskuterat) så finns det ju också dom ska försöker övertala mig om att jag har fel.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-31 14:06:10 följande:
    Hur gör ni med de som ni avvisat som svarar att ni kan väl snacka som kompisar? 
    Gick med på det med en kille men herrejävlar vad han skriver. Det är liksom 20 frågor, jag hinner svara på en så kommer fem till. Känns inte som om jag får ut något av detta och jag förstår inte riktigt vad han får ut av det heller? Är han trög och tror att  han har en chans fastän jag sa nej klart och tydligt, eller vad är detta?

Fråga honom vad han får ut av det =)
  • Anonym (33-åring)
    singel pappa83 skrev 2013-01-31 13:54:48 följande:
    Funderar på om man ska ta bort att jag har barn på hp, 3je tjejen nu som inte velat ses pga d, känns som ja måste få visa mig sj först innan ja introduserar min son, eller vem vet d kanske bara blir en dejt :P  men känns lättare utan barn iaf... tråkigt men sant,  

D värsta va ändå en tjej som va 40 som inte ville träffa någon med egna barn för hon ville va först, kunde inte hålla mig å skrev att om hon nu redan e 40 utan barn så får hon nog skynda sig ;) elakt ? kanske men orkade inte dalta mer!  

När det kommer fram att någon ljuger i sin profil, då blir jag väldit hård i min bedömning kan jag säga.
  • Anonym (33-åring)
    singel pappa83 skrev 2013-01-31 14:45:17 följande:

Klart det är en stor sak, men tjejer som bara skriver vill inte träffa en kille som har barn innan, känns bara så ytligt. ingen av dom ja dejtar ser ut som elize ryd i amaranth eller en fräsh lindsy lohan men inte säger jag nej till en dejt bara för att tjejen inte ser ut som en drömtjej!

Sen menade ja inte att dölja det ,utan bara inte skriva ut d! sen OM hon frågar eller d kommer upp så kommer ja ju inte dölja d, 

På vilket sätt är det ytligt att vilja träffa någon som inte har barn?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!