Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det här är nog den sämsta typ av konversationer jag vet:

Han: Hejsan. Kollade din sida & blev nyfiken på dig & tycker det vore kul att få träffa dig över en middag eller vad du tycker vore trevligt

Jag: Kanske det, om vi tycker att vi verkar matcha varandra när vi skrivit ett tag här.

Han: Självklart kan vi prata härinne ett tag först. Fråga gärna om du vill veta nåt om mig    

Han börjar med ett standardmail, men jag är ändå "snäll" och svarar, öppnar upp för att han ska skriva mer. Det står nästan inget i hans profil så jag har inte på nått sätt fastnad för nått hos honom, utan det är han som vill ha kontakt. Ändå är han tydligen inte det minsta intresserad av att berätta nått, fråga nått, föra en konversation. VARFÖR?? Jag får sån lust att svara "Nej, jag har inget speciellt jag vill veta om dig", men så taskig är jag inte.  

• Anonym (33-åring)
    Isnogood skrev 2013-01-26 16:35:18 följande:
    Förstår precis hur du menar

Samma här (ja, bortsätt på att det gäller män för mig då..) 
    -Jag kan INTE tänka mig hur unga män som helst, har fått flera (jo, jag vet, även jag själv e chockad över detta) "småkillar" som nästintill bedyrat sin kärlek till mig, o velat ha date o förklarat hur mogna de är för sin ålder osv osv osv... Men, NEJ, jag kan inte, VILL inte. Känns bara så fel, och då kan det omöjligt vara rätt.  

Att de bedyrar sin kärlek till någon de inte alls känner visar väl att de inte är speciellt mogna. Tycker jag. Själv tycker jag att det börjar bli jobbigt när killen är 3 år yngre eller 5 år äldre än jag är...
  • Anonym (33-åring)

Nu har jag en ny Match-fråga. Det där med flörtar... är det bara ett sätt att få sin profil att visas på min sida, eller finns det nått meddelande i flörtarna som jag ännu inte har hittat? Kan man stänga av så att det inte går att skicka flörtar till mig?

• Anonym (33-åring)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-26 18:55:16 följande:
    Jag gick på dejten. han säger fortfarande inget om vare sig barn eller tidigare/nuvarande relationer. Berättade dock en sak som bekräftade att det var honom jag sett på bilden i tidningen, så det är defintivit samma person. 

Skitskumt läge. Jag tycker uppriktigt att han är jättetrevlig, men fattar verkligen inte hur man kan utesluta en sådan detalj. han vill träffas igen och jag funderar på om jag bara ska vänta ut honom och se hur länge det dröjer innan han faktiskt tar upp detta, eller om jag ska fördriva min tid på något mer meningsfullt sätt. 

Var det en ny annons? Dvs är barnet fortfarande litet?
  • Anonym (33-åring)
    ulfsas skrev 2013-01-26 20:04:29 följande:
    En flört är väl en anmodan till att du skall visa lite intresse och skriva ett lite hej tillbaka och så är isen bruten.

Vet inte om den går att stänga av. 

Varför ska jag göra jobbet när de inte orkar om det är de som är intresserade?
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-26 23:04:05 följande:
    Okej, hemma efter trevlig familjemiddag ;-.)

11 har läst sina mail
    6 har besökt min profil
    0 har svarat

Dvs ingen ändring mot hur det fungerar med bra genomtänkta personliga mail  

Då återstår att testa det som så många andra killar verkar köra med, korta eller halvkorta meddelanden som inte är speciellt personliga. "Hej du verkar trevlig. Jag gillar att ... Har du haft en bra dag?".
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-26 23:13:38 följande:
    Vette fan.

Typ 1 svar per vecka med kanske 10-talet genomtänkta mail  och kanske 100 genomletade profiler ? Skall bli intressant och se om jag bara får ett svar, då är det bättre

Fast nu vart det lite intressant - ny tjej, mitt område, söt - och så kan jag inte mail'a för att jag är blockerad från mail pga massmailande

Finns tydligen nackdelar  

Bättre att vänta lite. De första dagrna på en sajt är risken stor att många andra skrier till henne, då försvinner du kanske i mängden.
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-26 23:25:50 följande:
    Får bli morgondagens projekt när blockeringen släpper

Fungerar det ?

"Hej (33-åring) (titta, det är personligt till dig nu! ) Du verkar trevlig - jag gillar att prata med roliga människor i diverse forum, Har du haft en bra dag ?"

Tungan uteSolig 

Blir super! (fast skrippa "diverse") Kom ihåg nu att inte skicka för många. Hur var det, 29 st funkade?
  • Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-26 23:44:32 följande:
    Jupp, 29 är gränsen - men man kan tydligen inte svara på mail då, när man blivit blockerad av HP

(Sorry Tusse, kan inte mail'a , men du har tillgång till de privata nu ifall det inte framgick) 

Följer detta med spänning. För om du får fler svar genom detta, då får jag förståelse för varför killarna gör som de gör.

Var tvungen att kolla, jag ler inte på de profilbilder jag har nu. Men avslappnat ser det ut.

Har suttit halva eftermiddagen och tyckt att det är tråkigt att "mina" killar tar så lång tid på sig när de svarar. Nu fick jag ett svar efter en timme och genast börjar jag fundera på om jag ska låta bli att svara ett tag eller om det är bättre att svara direkt.... svårt det här! (Jag har inte läst, bara sett att det kommit ett meddelande, från en av topp3.)   
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-27 11:39:58 följande:
    Jag har en del som inte heller tagit ett nej. Typ en som jag skrev var för gammal, men senare ändrade jag min sökning och då ingick hans ålder i sökkriterierna. Då tog det typ en kvart innan han skrev och frågade om han hade en chans nu då. 

Jag kör övertydligt då. "Är tyvärr fortfarande inte intresserad. Önskar dig lycka till men du får leta vidare" och sedan blir det inga fler svar från mig.  

Fast det är väl inte på något sätt övertydligt. Inte heller så konstigt att han skrev igen när du ändrade om det enda du hade motiverat med var att han var för gammal. Däremot tycker jag att det var ett ärligt och bra svar från dig.

Men ja, det finns verkligen de som inte tar att man säger nej tack. Har två stycken nu som håller på att försöka övertyga mig om att 40 resp 55 mil är nästan runt knuten. De har till slut fått frågan om hur ett dejtande skulle gå till, det var förstås heller inget problem tyckte båda två. Då frågade jag "Jaha, så då har du inget emot att komma hit sådär 3-4 gånger för en entimmesfika?". Har inte fått nått svar på det ännu, så förhoppningsvis har de gett upp.

Idag fick jag dock ett exempel på motsatsen också: En man som tydligt skrev att han visste att han var för gammal men ändå ville berätta att han tyckte att min presentation var väldigt bra skriven och stack ut bland alla andra. Nu har vi växlat 4-5 meddelanden, alla i mycket trevlig ton och utan minsta vink om att jag borde ändra mig. Trevlig start på dagen! 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!