-
Jag skulle tolka det så att han inte vill träffas mer.NooneBird skrev 2013-01-17 15:50:40 följande:Skrev och tackade för en trevlig fika, frågade om resan gick bra hem. Sa att jag hoppades att vi skulle ses igen. Fick till svar; Gick bara bra... Tack själv/Kram" tolkar som att det inte blir mer där....
-
Hon ställde en direkt fråga och fick kram till svar, vaddå go get him, hur?Ernst Hugo skrev 2013-01-17 20:17:57 följande:
Du skall inte tolka så mycket utan fundera vad du vill ha själv var lite min poäng vill du ha honom så - go get him!
-
Jag tycker att det är fantastiskt hur du tänkter, att ni hade det fint osv. på ett positivt sätt. Jag tycker också att varje förhållande är berikande även om det slutade om ett tag. Jag känner en del människor som tycker synd om sig själv, att de har otur i kärlek "jämt" när deras förhållande inte blev " den eviga kärleken" efter ett antal år.Ernst Hugo skrev 2013-01-17 20:30:13 följande:
Jodå det vet hon
Lite så jag menar, då hade jag inte fått den underbara tiden vi hade och egentligen den relationen vi har genom vår dotter livet ut.
-
Hur skulle hon göra för att "go get him"?Ernst Hugo skrev 2013-01-17 20:51:19 följande:
Det svaret känns inte definitivt på långa vägar. Överhuvudtaget är sms ingen dialog på riktigt -
Han skulle nog verkligen känna sig trängd i ett hörn. Vem vet hur han reagerar då. Jag skulle inte våga, jag skulle hellre vänta tills han kommer fram till beslutet att han önskar träffa mig igen och frågar klart och tydligt om det själv. Men jag är en "panelhöna", sitter och väntar på saker. Alla har sina livsstrategier.Ernst Hugo skrev 2013-01-17 21:06:20 följande:
Ringa upp och säga "- Hallo, du jag tyckte vår kram kändes riktigt bra och skulle vilja prova en till" -
Man kan se på allt som tur eller otur. Det beror hur man är van att uppfatta saker, vad man brukar fokusera på, de gånger man lyckas eller misslyckas.
Är det otur i kärlek om man blir jämt kär i dem som inte kär tillbaka? Det kan hända vem som helst någon enstaka gång. Blir man jämt kär i fel personer har man kanske orealistiska förväntningar eller ställer orimliga krav till just den personen, eller för otålig eller för passiv.
Om misslyckanden liknar varandra för mycket och för ofta är det kanske dags att fundera om man har beteendemönster som orsakar dem. men det finns också saker som är bortom vår kontroll -
Varför ska hon tacka dig?Ernst Hugo skrev 2013-01-17 22:41:41 följande:Du kan tacka mig sen när ni får ert första barn
-
Hade du skrivit till honom igen? du sa att du raderade hans telefonnr. jag trodde att han skrev till dig igen.NooneBird skrev 2013-01-17 23:28:19 följande:Singelmorsan; ja det var en helvändning. Det var Ernst som peppade mig annars hade jag nog inte skrivit. Tur att vi har våra män att bolla med
Har jag bladat ihop alla nu? -
Tusse, kanske livets läxa är här "Men även den goaste och gulligaste människan kan bli ett monster av alkohol tex."
Jag har aldrig relationer med någon som kan bli berusad till en sån grad att han tappar kontrollen.
I mina 2 långa relationer, har sett min första man berusad 1 gång på 7 år, har aldrig sett berusad min andra man under 15 år tillsammans. i mina senare relationer har aldrig sett någon berusad.
Vi kan dricka lite gran, men inte till berusningen. -
Vad hade du skrivit? som ernst sa?NooneBird skrev 2013-01-17 23:28:19 följande:Singelmorsan; ja det var en helvändning. Det var Ernst som peppade mig annars hade jag nog inte skrivit. Tur att vi har våra män att bolla med