Ärliga nätdejtingstråden!
Papito skrev 2013-01-03 10:35:43 följande:
Det är ju där det blir konstigt. Man börjar fundera på praktiska flyttlösningar innan man ens har träffats. Innan man ens vet om det finns kemi. Känns som att man börjar i fel ände och hoppar till seriös satsning direkt. Samtidigt är det ju så att de flesta lever ett ganska hektiskt och stressigt liv och vill inte investera kraft och känslor i något som är dödsdömt eller iaf väldigt svårt.Så har jag fungerat iaf, många säger att finns känslorna så löser det sig...och det stämmer säkert i många fall men jag tror att det ofta spricker också.
Jag har själv två¨barn och de bor vv, det finns ju inte på kartan att jag skulle kunna flytta långt bort (såvida jag inte väljer bort mina barn men det finns ännu mindre på kartan), träffar jag då någon i samma sits, kan jag inte gärna begära att hon ska lämna sina barn. Då vet man redan från början att det kanske inte är omöjligt att hitta en lösning (livet tar många nya vändningar) men att det kan bli väldigt svårt och slitsamt....med stor risk för att det inte håller.
Sen finns det de som kan flytta trots barnen, där den andra parten också vill flytta t.ex. till en större stad eller där den andra föräldern inte finns med i bilden, det händer ju också.
Men om det inte är så, då vet man att man redan från början får får kämpa i uppförsbacke.
Ja du har helt rätt som vanligt! håller med i allt du skriver och visst blir det att man börjar i fel ände men som du skriver vill man inte investera i känslor och tid om det är dödsdömt...
Han har fortfarande inte mailat, han vet nog verkligen inte vad han ska svara. Jag sa lite skämtsamt att vi får sova på saken...