• Anonym

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (singelmorsa) skrev 2013-02-14 19:43:45 följande:
    Det vanliga är att killen inte hör av sig efter dejten om han inte är intresserad. Väldigt sällan man får ett tack men..
    Jag brukar inte heller vara så bra på att höra av mig efter dejten, så det är inte bara killar som gör så.. gör det mig till en dålig människa? Gråter Tycker han borde fatta att jag inte är intresserad om jag inte hör av mig.
  • Anonym
    Afrodita1979 skrev 2013-02-14 20:19:43 följande:
    Japp, du är hemsk! Snart kommer mia & co att hoppa på dig och kalla dig för elak och dålig

Men seriöst. Klart man inte behöver höra av sig efter dejten! Ursäkta men vad är det för dumheter?? Typ: -Tja! Läget? Jo du jag skulle bara säga att du var inte riktigt som jag hade tänkt mig men du..lycka till. Kram kram o hej!

Så då eller??

Att inte höra av sig är en signal tydlig nog.
    Asså men samtidigt.. vill jag ju inte hänga i luften själv. Känns så dubbelt, kymigt att höra av sig, men vill gärna ha klara besked själv.
  • Anonym

Eftersom jag spelar på båda sidorna staketet så vill jag inte ha killar eller tjejer som har stillasittande jobb. Så lastbilschaufförer och kontorister går bort för mig, tråkigare människor får man leta efter.

• Anonym
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-15 18:42:36 följande:
    När vi ändå pratar jobb så undviker jag lastbilschaffisar, och de finns det väldigt (!) gott om på dejtingsidorna. Och innan någon gapar om att jag är en hemsk människa så vill jag inte ha en man på deltid, och så blir det ju om man sover borta halva tiden. 
    Eeeeeh men alla lastbilschaffisar sover inte borta juh!
  • Anonym
    Afrodita1979 skrev 2013-02-15 20:19:10 följande:
    Ni är killar, ni har lättare att stänga av känslor
    Det är t.om vetenskapligt bevisat att det finns en sådan skilland mellan man och kvinna, jo det är sant  Så det är inte mer än rätt att ni ska höra av er I TID!! Och vill vi inte höra av oss så behöver vi inte det.   
    Det där ska jag komma ihåg nästa gång har lönesamtal med medarbetarna. Det finns många vetenskapligt bevisade skillnader mellan man och kvinna, det ska ju avspeglas i lönekuvertet med tycker jag.
  • Anonym
    Papito skrev 2013-02-15 20:02:23 följande:
    En allmän tanke till bara.

Vi diskuterar ofta det här med att svara eller inte svara på mail och att messa eller ringa efter dejt.
    Det som slår mig...och förvånar mig väldigt mycket är att det verkar vara ganska många av er tjejer som inte tycker att ni behöver svara på mail eller ens att man behöver höra av sig och tacka nej efter en dejt. Att man inte svarar på ett brev kan jag ändå köpa men det känns konstigt att man efter en dejt inte ens hör av sig för att tacka nej.

Nåja, reflektionen är den att om man läser en hel del av inläggen här så är det många som är sura, nervösa, ledsna, besvikna, uppgivna och frustrerade över att killen inte hör av sig i tid, när han ska, tillräckligt ofta etc etc.

Men samtidigt tycker alltså flera att det är okej att inte höra av sig efter en dejt...hur tänker ni då?
    Ni märker ju själva vad jobbigt det är att inte få svar i tid eller tillräckligt ofta...är ni med?

Det är inget påhopp nu men lite kritiskt är det givetvis...och framförallt ärligt undrande
    Du tänker för mycket.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-15 20:34:31 följande:
    Du tänker för mycket.
    Jag håller med.
  • Anonym
    Papito skrev 2013-02-15 21:55:20 följande:
    Haha
    Mycket möjligt att jag gör, är beredd att hålla med...men jag gillar att tänka
    Dessutom var det här en reflektion på en uppenbar dubbelmoral.

Tycker det är väldigt märkligt att gå på en dejt och sen inte höra av sig, oavsett vad man tyckte och oavsett om det är kille eller tjej som beter sig så. Jättemärkligt i min värld!

Men visst..håller med om att jag kanske tänker för mycket..men undra om det inte är det som skiljer mig från fårskocken

Varför är det så svårt att som kvinna skicka ett "tack så mycket men nej tack" efter dejten om man nu VEEET att det inte är något för en. Jag förstår inte.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-15 22:17:40 följande:
    Varför är det så svårt att som kvinna skicka ett "tack så mycket men nej tack" efter dejten om man nu VEEET att det inte är något för en. Jag förstår inte.
    Man kan inte förstå allt här i livet.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-15 22:32:09 följande:
    Man kan inte förstå allt här i livet.
    Sluta tramsa dig, P.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!