Angelven skrev 2013-02-06 22:03:49 följande:
Kan bara instämma. Tänker på uppdrag granskning om näthatet och familjelivs surpuppor. För mig är "Anonym" en enda person med många ansikten, en person som inte vågar stå för något, som inte har ryggrad nog att kunna bli ställd till svars. "Anonym" brukar försvara sig med de vanliga orden "men jag är bara ärlig och säger som det är" - nope, det är du inte, "Anonym", du är en skitstövel utan minsta insikt eller empati som parasiterar på andra medmänniskors känslor.
Tabula, det gäller inte dig, du är inte "anonym", när du postar, du väljer att ha en spårbarhet i vad du skriver, att det skall kunna kopplas ihop. Det är ju så oerhört enkelt att antingen, som jag - helt enkelt vara lite djupare anonym på familjeliv som sådant och ändå ge sina inlägg en permanent gestalt, eller att på ditt sätt Tabula, skapa en åtminstone per tråd, permanent gestalt, som man använder sig av..
Tusse, Afro - ni läser ju
Så, om ni behöver prata eller bara har lust att snacka, ni vet var jag går att få tag i
Det gäller alla andra här i tråden också - bara skicka ett PM.
Hmm... dax att starta "Anonyma Nätdejtare" - "Hej, jag heter Angelven och jag nätdejtar"..... för det är ju så himla skämmigt att nätdejta, eller hur "Anonym", det är ju inget "normala" människor som "bara säger som det är" gör ...
Vet du, det är ungefär som att vara homosexuell (nope, jag är hetero
), det är bara att komma ur garderoben och erkänna - och det är inte så farligt eller hur ? Nätdejting är fan så mycket bättre än att stå drängfull i en bar och dregla ner i urringningen på en schysst blondin ...
Och ja, "Anonym", jag har ett liv - det går ut på just nu att träffa helt obekanta människor med helt nya synsätt på världen - människor som jag ALDRIG skulle träffat annars, med fantastiska (ibland sorgliga, ibland härliga) livsöden. Vet du, "Anonym", gå ut, släpp datorn, kör familjeliv i en app och happypancake i deras, och skaffa dig ett liv där du inte behöver parasitera på andras känslor, utan kan ha egna. Träffa lite roligt folk utanför din komfortzone vetja! Gör något galet, åk 8 mil till en helt obekant människa och drick en kopp thé och prata en kväll, för att det är kul! Gå med i en nätdejtingsite, du vet att du vill men är för feg för att våga - det trodde jag också att jag var! Du kan, "Anonym"!