Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

Ärliga nätdejtingstråden!

Xmag skrev 2012-10-20 12:03:00 följande:

Varför inte vara lite "knäpp"? För det är väl så du vill leva? Inte som nån du inte är? Det spelar nog ingen roll hur du framställer dig, så länge du avslöjar att du är kvinna kommer några tokar att komma med förslag om sex... Vet inte alls vad du har för bilder i din profil, men bilden jag får av dig av vad du berättat har och din bild på din profil på FL är att du är en rätt tuff kvinna. Kör röjsåg, motorsåg och har muskler. Baserat på det så framstår du som väldigt självständig och "jag klarar mig utan man"-attityd. Så jag kan förstå om vissa osäkra män blir "rädda". Vad finns kvar åt dem att visa att de är män då? Vilken roll skall de ha i ert förhållande? Säger inte att du skall vara någon annan, men kanske inte överglänsa männen du försöker attrahera (även om du i verkligheten kickar deras ärsle på skogsbruk). Mycket av detta bygger på antaganden då jag inte sett din profil så ta mina kommentarer med en nypa salt. Jag måste också tillägga att jag tycker ditt svar på mailet om röjsågen var otroligt kul och vittnar om att du verkligen har humor!
    Jo, du har rätt.
    Kommer aldrig kunna vara någon annan än den jag är

Ja, din bild av mig stämmer väldigt bra, för jag är precis så...
    Har ju bott så här några år, och med det följer att jag behövt göra allt och lärt mig det jag inte redan kunde.
    Men, mannen får gärna ta över de "mansrelaterade" sysslorna så jag slipper Oskyldig

Sen är väl detta just problemet.
    Jag uppfattas som "hård" och är det på sätt och vis också, men samtidigt väldigt mjuk, och tjej när allt kommer kring.
    Att vara hård är ju också ett sätt att skydda sig.

Jag ger dig stor "WOW" för dina antaganden, imponerande

Tack, även om det tyvär e sant, så kändes det ganska passande att svara               
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Isnogood
    Xmag skrev 2012-10-20 12:03:00 följande:

Varför inte vara lite "knäpp"? För det är väl så du vill leva? Inte som nån du inte är? Det spelar nog ingen roll hur du framställer dig, så länge du avslöjar att du är kvinna kommer några tokar att komma med förslag om sex... Vet inte alls vad du har för bilder i din profil, men bilden jag får av dig av vad du berättat har och din bild på din profil på FL är att du är en rätt tuff kvinna. Kör röjsåg, motorsåg och har muskler. Baserat på det så framstår du som väldigt självständig och "jag klarar mig utan man"-attityd. Så jag kan förstå om vissa osäkra män blir "rädda". Vad finns kvar åt dem att visa att de är män då? Vilken roll skall de ha i ert förhållande? Säger inte att du skall vara någon annan, men kanske inte överglänsa männen du försöker attrahera (även om du i verkligheten kickar deras ärsle på skogsbruk). Mycket av detta bygger på antaganden då jag inte sett din profil så ta mina kommentarer med en nypa salt. Jag måste också tillägga att jag tycker ditt svar på mailet om röjsågen var otroligt kul och vittnar om att du verkligen har humor!
    Ursäkta detta långa inlägg (nedan) men detta är presentationen jag har där...

=

Jag är jag, bara jag och ingen annan. Har inget ut från att försöka vara någon jag inte är. Jag säger vad jag tycker och jag menar det jag säger.

Jag saknar en varm trygg famn att krypa upp i, Jag saknar någon att dela glädje, sorg och livet i allmänhet med. Jag saknar någon att somna bredvid på kvällen och vakna upp med på morgonen. Jag saknar någon som längtar efter mig när vi inte ses. Jag saknar någon att längta efter när vi inte ses. Jag saknar någon att skoja med, skratta med. Jag saknar någon som gör mig sällskap genom livet. Jag saknar någon som tycker om mig precis som jag är. Jag saknar någon som kan älska mig för den jag är. Jag saknar någon att tycka om, precis som han är. Jag saknar någon att älska, precis som han är.

Jag kan vara väldigt allvarlig, men ändå full av skratt. Jag älskar att busa, men även att bara vara. Jag trivs i naturen, jag trivs på landet, men jag sitter inte fast där för jämnan.

Jag ger ärliga svar på frågor jag får, så ställ inte frågor om du är rädd för en ärlig åsikt.

Har sjukt dålig humor o slänger ofta ur mig snabba kommentarer. Tycker om att diskutera. Är inte rädd för att ha fel, eller att erkänna att jag har fel.

Jag skryter inte, fast...skulle jag träffa DIG och det skulle bli vi,kan det hända att jag börjar...skryta om att du faktiskt vill ha MIG.

Jag är mörkrädd som tusan, men bor utan gatubelysning omringad av skog och åkrar. Jag är inte rädd för att smutsa ner mig och är inte rädd för att hugga i. Hanterar motorsågar, röjsågar o allehanda elverktyg, behövs när man bor som jag gör.

Jag är inte beroende av någon och kommer aldrig att bli men jag hoppas på att någon gång finna den som ger mig känslan att jag inte vill leva utan honom.

Jag har inga direkta "krav" för jag har ingen regelbok att gå efter, men någonting jag avskyr, är otrohet. Jag tror hellre på ärlighet.

En varm sommarkväll sitter jag gärna kvar ute till stjärnorna täcker himlen. Med tekopp, grogg, drink och /eller underbart sällskap gör kvällen hel

• Isnogood

Jo, är ävl så.

Men samtidigt, om mannen inte orkar sig igenom texten, hur fanken skall han då orka med mig...

• Isnogood
    Papito skrev 2012-10-20 12:36:14 följande:
    Isnogood, jag tycker att den är bra, mjuk men inte mjäkig. Jämfört med din presentation här på FL tror jag att den lockar fler, den är mjukare och inte lika "kompromisslös".

Möjligen att den är lite lång och djup för en del men å andra sidan, då är de kanske inte rätt för dig.
    FAst, den jag har här på Fl, dels är den skriven för länge sen, dels inte skriven med tanke på att locka till mig någon utan mer en "livsinformation" om mig som person, för alla andra att ha ett "hum" om vem de pratar med här
  • Isnogood
    Papito skrev 2012-10-20 13:36:44 följande:

Haha, alla sätt är bra utom de dåliga...
    Nice work!

Förvånad   
  • Isnogood
    modesto skrev 2012-10-20 12:47:41 följande:
    jag älskar för övrigt pratglada personer och när folk skriver mycket i privata mail , men bara de som jag har redan valt och som jag gillar, andra ska inte slösa min tid.

Ja, jag gillar när det står en hel del, men skall då vara intressant, för mig vilket är så olika från person till person.

Jag är inte ute efter att många skall kontakta mig, inte heller ute efter att så många som möjligt skall finna mig intressant.
    Räcker med en person, så länge det är rätt person

Sen, hur aktiv är jag..? Inte mycket.
    Är jag seriös i "letandet"..?  Inte tillräckligt kanske.

Å andra sidan så kan jag inte riktigt bestämma mig om jag verkligen SKA söka, o vad jag vill finna när jag börjar.      

Det enda jag är säker på, är att frågor får ärliga svar, att jag inte utger mig från att vara någon jag inte är och att jag inte skulle bli ledsen om det en dag dyker upp, den där allra underbaraste mannen, som finner mig o mitt liv lika underbart, mannen som vill slå följe o åldras tillsammans hand i hand...

Men jag är ingen jägare, snarare en spårare.
    Smyger mig förbi, utan att attackera.       
  • Isnogood
    MrC skrev 2012-10-20 14:54:18 följande:
    1. Du bör fylla fakta, så att du blir sökbar där också.

Attans, måste jag vara sökbar också.. Förvånad
    2. En bild är för lite. Lägg till minst 3-4 till, gärna många fler. Bara bilder på dig själv, inga röjsågar, djur, skämtbilder, bilar osv.

Men då, jag tyckte det var tillräckligt jobbigt att lägga upp EN bild Tyst
    .
    3. Din presentationstext blir ganska tjatig. Mycket "jag, jag, jag, jag" där. Den känns egocentrisk.
    Men det är väldigt bra att du inte staplar upp en massa önskemål om hur du vill att han ska vara osv.

Du skriver: "Jag säger vad jag tycker och jag menar det jag säger." ... betyder det att du alltid säger vad du tycker? Alltid alltid?

Kanske, men å andra sidan så vill jag inte slösa andra människors tid, är de inte intresserade av samma sak= Låt bli att kontakta mig

Jag KAN inte skriva någonting om hur jag vill att mannen skall vara, bara det lilla om vad jag skulle vilja att HAN vill, jag har ju inte träffat faanskapet än

Jag är ärlig, ja. Finner ingen som helst anledning att ljuga för någon om det är vad du menar.
    Sen handlar det ju om HUR man uttrycker sig, man kan vara ärlig utan att spä på, ärlig utan att såra mer än vad ärligheten i sig kan göra.

Alltid, ja.         

• Isnogood
    MrC skrev 2012-10-20 15:08:15 följande:
    Okay, jag skulle inte svara på din annons av den orsaken att människor som alltid säger exakt som de tycker anser jag är "lite farliga". Tiga är ibland guld och ibland kan en lite lögn vara bättre än den absoluta sanningen. Självklart ska man inte ljuga bara för att liksom.

Men just därför, du fick veta redan från början, utan att ödsla energi på samtal efter samtal o kanske dater innan du upptäckte det

Jag själv vill ha det så, och jag vill att mannen jag träffar, även han skall vara så= Ärlig 
  • Isnogood
    Ozymandias skrev 2012-10-20 16:54:36 följande:
    Ja stämmer att jag bytt namn, hamnade i en argumention med mina ärkefiender här på FL... Och blev i vanlig ordning bannad (Personligen anmäler jag inte inlägg utan anser att man normalt diskuterar tills man nått fram någonstans, nu blev det visserligen hetsigt och en heldel svordommar...). Dock så fortsätter folk att skriva och när man inte kan försvara sig och då blir man tvungen att skapa en ny användare... vilken även den blev bannad. Så nu är jag inne på tredje användaren på ett dygn. Fick även veta att en person skrivit till min arbetsgivare- vilket jag tycker passerade gränsen. Jag ska nu lämna FL permanent och om det visar sig att detta är sant så kommer jag driva detta till sin spets. Jag har aldrig skrivit här som en representant för min arbetsgivare. Så jag får önska er lycka till med dejtandet och hoppas vi ses i något annat sammanhang.
    Förvånad

Fifaan vilka människor det finns..!

Hoppas du känner dig saknad av osso som inte ligger bakom detta, oss som är precis så där man borde vara, kapabla att diskutera, utan anmälningar hit o dit.

Jag hoppas att du tänker om och stannar kvar, hos oss som inte är som de.

Du kommer vara saknad!

Kram         
  • Isnogood
    HäxanSurtant skrev 2012-10-20 17:47:49 följande:
    Häxan, jag tycker att du är en helt underbar person och kommer fortsätta tycka så, det är min åsikt till du bevisat annorlunda mot mig.

Men, snälla, nu vet jag inte vad detta rör sig om, och vill heller inget veta ändå ber jag dig, respektera oss andra och att vi inte är av samma åsikt angående denna person.

Vi ser personen på helt andra sätt helt enkelt, vi har uppenbarligen drabbats på olika sätt.

Jag hoppas du kan respektera att jag har mina åsikter.
    Jag respekterar att du har dina.
    Jag respekterar dig.

Ha det så gott. / Isse         
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!