• Opcode

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-08 23:18:56 följande:
    Nej men med det resonemanget är ju inte du värd att dejta heller? Eller varför är du singel om du är glad, snygg och rolig. Varför har du "inte lyckats" hålla ihop en relation ....(förlåt blir bara så utled på man/kvinna generaliseringar) Som sagt är man ute på de stora budget sajterna får man nog räkna med att jobba hårt och att många är där för "nöjes" skull.....
    Du menar om jag anser att jag inte ska behöva dra hela det tunga själv utan motprestation så är jag inget värd? Då tillhör du den kategorin som jag fått uppfattningen om är störst på dejtsiter. 

Jag kan inte minnas att jag skrivit jag är glad snygg och rolig, även om iallafall punkt 1 och 3 stämmer ibland, den andra punkten vet jag inte säkert. 

Ja du det är en fråga jag ställt mig också, jag jobbade hårt på att få den att hålla men jag orkade inte mer tillslut och bad henne återkomma när hon bestämt sig för hur hon ville ha det, och när hon gav en liten indikation på att hon ville försöka så gick jag på det, det blev aldrig sammasak men jag hade så mycket hopp och försökte så mycket jag kunde tills hon avslöjade att hon träffade någon och stängde ute mig ur hennes liv, utnyttjad, bedragen, sårad och frustrerad. Det är anledningen till att jag inte kunde hålla ihop min relation, men det var fel att jag försökte så mycket- det var en skit relation till att börja med och därför gör jag absolut inte mer än nödvändigt nu innan jag vet att den andra personen är villig att motprestera. 

Det är säkert så, jag har varit ute på allt från budget till dom i överkant dyra siterna, jag tycker tendenserna är dom samma. Jag hade iofs en bra kommunikation med en tjej på match, men jag skrev förmodligen något fel för efter min 4de roman slutade hon svara (eller glömde bort eller något)...  
    BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • Opcode
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-08 23:46:24 följande:
    Syftar bara på ditt citat om att man inte behöver vara raketforskare ...det är inte nödvändigtvis så att det är någon sorts "andra sortering" som är på nätet för träffa någon, och det är flera kvinnor här som skriver om bristen på både svar och intresse från män.... Flera kvinnor här som också mailar först eftersom vi inte lever på 1800 talet. Så gör det inte till en man/kvinna fråga hela tiden. Jag tror det handlar om vilken sajt man är på, vilken profil man lägger upp, vilket bildmaterial man valt och hur man tar kontakt samt vilka man kontaktar, gäller både män och kvinnor
    Jag är helt övertygad om att många är någon "andra sortering", folk har en enorm övertro på dejtsiter att det ska vara något snabbt smidigt och enkelt att få exakt vad man vill.

Jag har inte gjort det till en man/kvinna fråga, Jag skriver utifrån min upplevelse och min uppfattning som man. 
    Det har säkert betydelse.

• Opcode
    ulfsas skrev 2012-07-09 13:53:39 följande:
    Hej.
    Det är väl så att om man börjar dejta för tidigt då man inte är klar med ältandet om det gamla förhållandet så blir det nog tokigt ibland. Man kanske inte vet när man är klar riktigt.
    Alla har vi ju vår egen historia och jag tror att den är jätteintressant att berätta men inte på en dejt. Om man nu vill dejta den personen igen vill säga.
    Det är ju så att man inte måste gå och tänka på allt som varit bakåt utan att man till slut drar ett mentalt streck över det hela.
    Den person som lurat en och varit otrogen är inte värd att styra en liv ens det minsta.
    Problemet med dejtsajter är väl kanske att många drömmer om att drömprinsessan/drömprinsen skall dyka upp på nästa sida, eller på nästa eller nästa osv. Alltid lurar en bättre dejt bakom hörnet.
    Som kille så har jag varit med om allt möjligt numera. Kvinnor även IRL som varit illa ute ekonomiskt med stora skulder (gissa vem de vill som skall stå för kalaset och detas dyra vanor?) och tom en riktig storbedragerska hittills. Som tur där fick jag en liten varning. Synd. Svårt att veta då hon var en på ytan riktig pudding.
    Eller de med ett mycket udda sexliv. För udda för min smak.
    Via nätet så svarar bara en bråkdel och det stimulerar ju inte till några essäer framöver.
    Ett litet positivt gensvar är det jag vill ha.
    Lite om min syn på ämnet.
    Det är ungefär den uppfattning jag fått också, du har helt rätt att en person som lurat en inte är värd den minsta neuronkoppling. 
    Jag håller också med om att jag tycker det är skamligt att vissa förväntar sig långa brev som första mail, skickar någon bara "hej vad gör du?" till mig, så nog fan svarar jag på det oavsett om jag är attraherad av personen eller inte. Jag förväntar mig inte någon drömprincessa, jag hoppas träffa en person som inte är beräknande, iskall och egoistisk.
    Men det har blivit något galet i det psykologiska spelet vid dejtande osv, man måste låtsas vara ointresserad och ta avstånd för att väcka intresse. Det är som personerna gillar själva jakten mer än personen dom jagar, jag tycker det är slöseri med tid och rent ut sagt larvigt. Det kanske innebär att jag aldrig kommer träffa på någon annan än dom extremt kantstötta vilket jag gjort tidigare (som egentligen aldrig tyckte om mig förstod jag senare) men hoppas kan man ju att denna tjej finns där ute någonstans. Jag bryr mig inte ett skit om vad andra tycker om henne så länge hon attraherar mig och att vi ömsesidigt känner så, så är det allt man kan önska sig. Jag har som sagt "allt det andra" på plats redan, men den sista pusselbiten är tydligen svår att hitta och ändå försöker man ibland riva ner halva pusslet och börjar om för att se om man kan vrida på någon bit och hitta någon som passar då. Men jag vet vad jag vill iallafall.
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-09 14:06:00 följande:
    Träffar man en person från en dejtingsajt så ska man fokusera på den personen och inte sitta och kinka och gnälla (på många karlars vis) över hon som svek, och jag gjorde allt för henne och bla bla bla. Då blir det sista dejten för min del. 
    Det är ju precis vad han skriver.
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-09 14:18:40 följande:
    Ja ursäkta då. Jag råkade sätta mig på ett karbonpapper. 
    Det är lungt :) Jag håller med dig, man vill inte att personen ska prata om sitt ex, man vill ha hela dens uppmärksamhet istället, att personen ska börja om från början. Men det är tyvärr så att många tvivlar nog på sig själva (vet...) efter det hänt och det tar tyvärr lång tid att göra sig av med minnen av sviniga personer. Och ju mer förvirrad man är ju mer ältar man. 
    Men jag förstår dig fullt att det inte är önskvärt, jag har iofs aldrig pratat om det med någon jag dejtat... Men jag förstörde några konversationer med riktigt trevliga och attraktiva tjejer när jag fick frågan hur jag här (på FL) och drog hela historien om mitt ex osv... Det var dumt gjort. 
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-09 14:43:11 följande:
    Ja det var det! Men nu har du lärt dig det och vet att nu är nu och det enda som finns är framtiden. Jag tror att det där med att älta exet är mer än mansgrej. (ja jag är fylld av fördomar) men jag tror det. Jag skulle ALDRIG. NADA, NEVER prata om mitt ex på en dejt med en ny bekantskap. (jag är kvinna). 
    Kanske, det verkar betydligt vanligare att män blir lurade och svikna i förhållanden så det kanske är en anledning.

• Opcode
    Anonym skrev 2012-07-09 15:18:23 följande:
    Ja men då beror det väl på att de stirrat för djupt ner i en urringning eller fått lite "spännande sex"?? Karlar är ofta lika lätta att spela på som kam. Lite vardags-prostitution kan man kalla det (om man är riktigt cynisk)
    Så kan man tro, frågan är då vad det är kvinnorna vill ha eftersom dom gör så. 
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-09 15:42:00 följande:
    Kvinnorna gör så??? Det är väl männen som "gör"? Karlar som är så dumma i huvudet så ett par bröst får dem att lämna över plånboken och kontokort och allt som finns i bostaden och hunden, katten och barnen och bilen och......................
    Vem har sagt att det är ett par bröst som får dom att lämna över plånboken och allt som finns i bostaden?
    Dom kanske tror att personen faktiskt älskar dom och vill dela med sig av allt dom har, är det fel?
    Jag blir uppriktigt förbannad när jag läser sådant här, dom kvinnor som är sådana svin som resonerar så här hoppas jag förblir singlar resten av livet och att omgivningen förstår vilka ytliga slampor dom egentligen är. 
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-09 15:43:54 följande:
    Hunden katten och barnen och den gamla slitna hörnsoffan kommer strax på retur men den tunnslitna plånboken är om möjligt ännu tunnare. Karlar är idioter
    fin generalisering. Tur jag som man inte skriver sammasak för då blir det ett helvetes liv här.
    Fast jag vet ju också att det varit felaktigt för det finns riktigt bra tjejer, men dom verkar vara få och svåra att hitta bland alla falska och ytliga exemplar, många är duktiga på att hålla en fasad uppe och manipulera.
    Anonym skrev 2012-07-09 15:55:11 följande:
    Åter till nätdejtingen. Det är vi "vanliga" kvinnor som får höra på dessa historier! Hon som svek och "jag gjorde allt och gav henne allt men hon var aldrig nöjd och bla bla bla bla" !!!!! Har träffat två sådana på raken och jag är inte intresserad av någons plånbok och vill INTE höra på kink och gnäll. "Jag bjöd henne på en utlandsresa men hon var så avog och ville inte ens hålla handen"..........ja men ta mig härifrån tänker vi "vanliga kvinnor" och som tur är så slipper man höra mer för man säger "vi hörs" och kanske kostar på sig ett leende men man tänker "-När helvetet fryser till is"
    Som sagt det är ju knappast karlarnas fel när dom blir utnyttjade, som sagt tror man någon faktiskt älskar en och man älskar den personen så tänker man inte objektivt och logiskt alla gånger. 
    Jag förstår att inte andra kvinnor vill höra om det, som jag sa tidigare ofta är det nog så att många får så knäckt självförtroende att dom vill ut på marknaden direkt men inte bearbetat vad som hänt. Det är beklagligt men jag förstår samtidigt hur dom känner, jag har själv blivit lurad- jag visste vad som hände och ifrågasatte men hon var duktig på manipulation som sagt och när man betraktar någon som sin närmsta vän så litar man på denne, blir man sedan trots allt sviken så är det svårt att lita på någon och man vet inte vem man ska prata med. Jag vet idag att många människor är fruktansvärt egocentriska, jag var naiv nog att tro det beteendet försvann efter dagisåldern men jag hade uppenbarligen inbillat mig det. Och jag menar inte det är enbart kvinnor som är det, men dom verkar överrepresenterade och har tyvärr lagliga medel att fortsätta med sin verksamhet eftersom många lagar är utformade för att skydda kvinnan mot den stora elaka mannen. 
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-09 16:11:53 följande:
    Män köper sex!!! OK det finns kvinnor (ett fåtal) som gör det och det argumentet är urdumt. Män är beredda att betala för sex!!! Då är det väl inte konstigt att de blir utnyttjade. Var ett program på teve för en tid sedan "Outsiders" som handlade om äldre kvinnor som köper sex i Gambia men de är alltså "outsiders". Men när det gäller män som köper sex så kan det vara en högt uppsatt politiker eller en respekterad familjefar etc etc etc. När en karl kan få lite oralsex (eller vad det kan vara som önskas) så är han beredd att lämna över kontokort, barnens sparpengar och fruns femtioårspresent!!! FAKTUM Hugh Grant för att ta ett exempel ertappades med att köpa oralsex av en hora. Han som är liksom "drömmannnen" i alla dessa fåniga romantiska komedier. SUCK
    Ja om du resonerar så sysslar ju kvinnorna med bedrägeri. Jag kan dock med säkerhet säga att jag har helvete inte köpt något sex eftersom vi inte hade det en enda gång under dom 3,5 år vi var tillsammans. 

Jag vet inte vad du tror om män överlag, jag vet det finns män som utnyttjar tjejer som är kära också bara för att dom vet dom får sex då. Jag hade en kompis som gjorde så (och tyvärr råkade tjejen vara en tjej jag var intresserad av) och jag har brutit kontakten med honom nu, jag hatar folk som utnyttjar för egen vinning.

Sen finns det absolut män som är villiga att betala för sex, precis som det finns tjejer som är villiga att sälja sex. Jag tycker inte det är konstigare än att dom tar betalt för toalettbesök på vissa ställen, folk behöver skita.
    Män är av naturen programmerade att sprida sina gener, dom män som är monogama och trogna blir utnyttjade pga detta, tjejer använder sex som någon handelsvara.

Har du inte lärt dig att film är fiktion ännu? Hugh Grant är inget helgon, många skådespelare är knarkare osv bara för dom spelar en roll så betyder det inte att dom är så i verkliga livet. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!