Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-16 00:22:01 följande:
    Är jag den enda här i tråden som inte har en KK? Undrar bara, har som inte riktigt reflekterat över att det var så pass vanligt och det får mig att tänka att mina dejter kanske har KK:s som jag inte ens vigt en tanke åt innan..?
    Nope, har ingen - och har inga planer på att ha heller.

Jag har en tendens att hopplöst kära ner mig, så det funkar inte så bra , jag blir bara ledsen när
    motparten inte vill något annat/mera.

Been there, done that, never again. 
  • Angelven
    Papito skrev 2013-01-16 07:35:34 följande:
    Har inte heller kk. På ett sätt hade den relationsformen kanske passat mig bra i nuvarande livssituation men dels tror jag inte på konceptet (ngn blir alltid sårad) och dels är jag för engagerad. Jag har svårt för att umgås och ligga med en person utan att bry mig om henne på andra plan, har också svårt att träffa flera samtidigt...så då faller hela tanken med kk. Jag är för blödig helt enkelt
    Du är en man i min smak helt enkelt - du respekterar dina kvinnor, och har empati och självkännedom - det är respekt

Det är väl därför vi är singlar Papito - vi tar inte för oss av det som erbjuds om det inte är på riktigt. 
  • Angelven
    modesto skrev 2013-01-16 12:28:53 följande:
    Det som förvånar mig här när jag läser andra om KK, att man inte få ha känslor med sin KK. Jag fattar inte varför? Eller så fort man börjar bry sig hetter det särbo? Jag tycker att kk är en bra relationsform där man kan också ha känslor och bry sig om varandra och göra saker tillsammans men inte planera att flytta ihop och vända det till något "seriöst" även om man har känslor. Man kan ju göra sin egen relationsform som passar en bäst ifall vanliga traditionella former inte duger. För mig kk med kärlek men utan krav och drömmar att vi ska bo ihop någon gång är den bästa relationsformen.
    Fast, jag tror att skillnad är att med särbos får du precis det där - med KK finns väl inget underförstått krav på monogaism ?
  • Angelven
    modesto skrev 2013-01-16 12:51:29 följande:
    I see, jag ställer inga krav där. Jag tror på polyamori vilket inte betyder att ligga runt med allt som rör sig som många tror men begränsar inte personen till monogami trots att man älskar varandra. KK som jag fattar innebär att man inte ska älska varandra.
    Det har jag förståelse för
  • Angelven
    Filipis skrev 2013-01-16 14:13:25 följande:

Inte jag heller. Fattar inte grejen. Vill sexa med någon jag tycker om på riktigt..om och om igen. Men ha allt det andra roliga ocksåGlad
    Solig

Framförallt OCKSÅ ha allt det andra roliga - iofs är det första ju också roligt Oskyldig
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-16 14:41:11 följande:

Du menar att du tror att de där små kryssen räcker? Kan avslöja att så inte är fallet för min del, innan jag skrev tydligt i min presentation att rökare går helbort (självfallet skrivet i en positiv mening), så var det måååånga rökare som skrev till mig. Sen blev det bara ett fåtal.
    ... jag är man, 40+

Det är inte många som skriver, det får jag göra själv  
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-16 17:27:14 följande:

Fast nu pratade vi ju generellt om att "inte skriva krav i presentationen". Till mig är (var, jag har inget aktivt konto/medlemskap just nu) det många som skriver, ju mindre specifik jag är i min presentation desto fler är det som skriver. Jag har haft dagar då jag fått 200 meddelanden. Ärligt talat, jag får hellre färre och från sånna som åtminstone kan finnas på kartan (t.ex. enbart ickerökare) och har en chans att ge dem en ärlig chans än sitter och sållar i mailkorgen och missar guldkornen. För, oavsett huuuuur mycket guldkorn en kille är i övrigt så kommer han aldrig ifråga om han röker...
    Det kan jag se kan vara ett problem

Då skulle jag nog också inleda med:

"Jag söker icke-rökare - det är inte kompromissbart för mig. Ingen bild - Inget svar. Ingen presentation - Inget svar. Ingen matchinfo - Inget svar. Frågor om sex - Blockering. Capiche?" 

... och sedan förstås sålla direkt på det - om man skickar meddelande ändå, bara blockera direkt. 
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-16 18:00:46 följande:

En sån presentation skulle ju iaf lösa problemet med många meddelanden i inkorgen Drömmer
    Skala ner det till något hanterbart antal i alla fall - 50 ?

Och alla med den infon du vill ha och icke-rökare - och så något enstaka miffo du kan bli upprörd på för att han inte kan läsa {#emotions_dlg.djavulsk} 
  • Angelven
    modesto skrev 2013-01-16 18:29:36 följande:

Man kan även bli kär, jag har behov att bli kär, man behöver inte ge ett namn till sin relation.

Jag förstår efter att läsa här att många är fördömande mot en kvinna som inleder en relation med sex.
    Det beror på vilka möjligheter personen har. Om han/hon vill ha något seriöst överhuvudtaget, kan det finnas möjlighet att kk utvecklas till ett seriöst förhållande om båda har ingenting emot det och har inga fördomar om sex från början.

Jag ser här på tråden att det finns många som fördömer sex innan seriös relation men jag läste även här på FL det finns de som gifte sig och har barn tillsammans som började med sex.

Jag har väl egentligen inga fördommar om det - men man måste klara av det också - om man inte mår bra av det skall man inte ge sig in i det den vägen.

Jag har gjort båda vägarna, inlett med sex (nåja, vi var väl ganska säkra på att det nog var vi) och väntat (vilket ledde till sex lite senare) - bägge förhållandena höll inte.

Så jag skall inte säga något katagorisk åt något håll - och Ulfsas - jag tror att det kan vara ett bra sätt att prova sig fram om det nu exempelvis är stor ålderskillnad eller långa avstånd - man träffas för mys och sex när båda har tid och lust - och sedan med tiden utvecklas det till vänskap som övervinner åldrar, avstånd och fördommar, det är ingen dålig start.
  • Angelven
    Ernst Hugo skrev 2013-01-16 18:42:33 följande:

Reviderar lite i min presentation efter en paus

Jag
    J.Lindeberg, bokskog, Ballerinakex, Binz, Benz, Pagoda, Paul Bracq, inbakad fläta, springa, fika, balkongen, Skåne, Söders höjder, Dronningens By, Humlebaek, Berlin, böjträ, bollträ, Skeppshult, pakethållare, nära, roadtrip, Kassel, P1, P3, kransekage, sherry, Underberg, kaffebönor, Möllan, Beethoven, Patsy Cline, Telemann, Jonny Cash, Van Morrison och Olavi Viirta.

Du: .
    Uppskattar du saker som beskriver det sällsamma i tillvaron? Gillar du att cykla i morgonsol? Kan du bli ohemult berörd av en hand på kinden? Uppskattar du att flabba käkarna ur led när tillfälle ges? Blir du glad av några smörrebröd och en bajer utomhus? Har du läst så här långt och svarat ja på mer än två frågor så skriv en rad omgående!

Ser jättehärlig ut - fantastiskt bra sätt att förmedla en känsla. Jag gillar ordvalen - sällsam är ett bra ord. Det är bra att du tar udden av de två tidigare lite mer högtravande poetiska meningarna med meningen "..flabba käkarna ur led ..."

Tydligt att du tycker mycket om Danmark dessutom, kul. 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!