• Anonym

Ärliga nätdejtingstråden!

singel pappa83 skrev 2013-01-31 19:10:48 följande:
    Att bara säga nej för den sakens skull är ju samma sak som om man hade sagt nej till en tjej som vägt 5 kilo för mycket eller hade fel matvanor eller annat! tycker iaf jag! visst blir vissa saker mer komplicerade med barn men träffas man å d säger klick så kommer man över dom,  
    När jag är ute å festar så har jag ju inte en skjorta där d står "jag har barn"  
    Och jag tycker också det här var en konstig jämförelse. Att du har barn är STORT och genomsyrar hela ditt liv!
  • Anonym
    singel pappa83 skrev 2013-01-31 23:43:20 följande:
    "Oftast"  så lägger tjejer automatiskt in dom snälla killar i sin kompislista! 
    har hänt både me tjejer som varit 18-40  så d e inget som bara yngre gör! visst ALLA gör inte så men tyvärr väldigt många, har haft en del tjejkompisar å dom går alltid hem med rövhålet ist för den snälla killen som bjöd på en drink....  
    Och oftast så väljer killar snygga "jobbiga" tjejer framför mer alldagliga som kanske hade gjort dem gladare. Det är väl bara att se efter hur du tjatar om överviktiga tjejer, liksom... Både tjejer och killar går ofta efter knasiga kriterier när de söker partner.

/En som väljer snälla killar, men de är inte intresserade av henne utan av min snygga kompis istället.
  • Anonym
    Anonym (33-åring) skrev 2013-02-01 13:00:43 följande:

Det kan inte ha något att göra med vilka tjejer du väljer att vara snäll mot?
    Exakt. Jag är så vansinnigt trött på klyschor om hur tjejer bara väljer rövhål, när det ofta handlar om att killarna själva väljer tjejer som väljer rövhål...
  • Anonym
    singel pappa83 skrev 2013-02-01 23:38:44 följande:
    Tycker inte heller att det är kul att jag fått dessa erfarenheter men det e inget ja bara kommit på utan något ja sett under mina senaste månader som singel, man märker d ännu mer när man inte dricker när man går ut! 

Detta gäller ju dock bara ute på krogen, hur det ser ut på vardagarna vet ja inte då jag har fullt upp med annat.
    Jag hade aldrig velat ha ett rövhål till tjej heller, tycker bara att det är tråkigt att om man går efter sitt hjärta så kommer man inte lika långt som om man tänker med "lillhuvudet" så att säga.

Märker att du ignorerar kommentarerna om att du kanske jagar efter fel tjejer...

jag LOVAR att det finns otroligt många tjejer som vill inget hellre än att ha en "snäll" kille. Jag har en och är alldeles överlycklig över det.

Sen undrar jag också, definitionen av att "komma långt" kanske inte är att lyckas lura med sig en tjej hem från krogen?
  • Anonym

jag hoppar in i tråden. skulle jag få dejt ikväll. men det ställdes in. suck,,   och nu verkr djtandet avta? jag har tappat lusten att träffa nån nu. 
    kännr mig bara så ensam... 

• Anonym
    Afrodita1979 skrev 2013-02-02 22:34:12 följande:

Varför ska man behöva ge besked om ointresse? Att inte få svar är ett tydligt tecken på att man inte är intresserad. Enkelt.

Visst, jag förstår killarna i tråden som tycker att man ska skicka svar när dom bemödat sig med att skriva, att åtminstonde fåt ett svar tack men nej tack. Såklart att dom vill ha det. Men jag ser eg inte poängen med det. Att någon inte svarar är ju tecken nog, man kan liksom inte vara tydligare. Ok, kanske för artighetens skull men nää inte ens därför. Skulle jag svara alla killar som mejlar mig, med ett tack men nej tack så skulle jag ha häcken full och seriöst vem orkar? Vem vill ens engagera sig så? Säger inte så för att skryta att jag får många mejl, absolut inte det jag menar. Utan ser bara det helt som meningslöst.    
    Det gäller väl inte bara killar heller..? Eller menar ni tjejer att ni får svar på alla brev ni skriver? Skäms Jag har ungefär samma svarsratio som killarna i tråden skriver iaf...
  • Anonym
    Afrodita1979 skrev 2013-02-03 12:14:27 följande:

Klart det gäller tjejerna också
    Tar jag kontakt med en kille ochom  han inte svarar så klart jag muttrar lite högt för mig själv men sen släpper jag det och går vidare Men för mig kvittar det om han svarar tack men nej tack eller kör "ignorerings-metoden" sas. Eller jag föredrar faktiskt att inte få ett svar alls ( det är tydligt nog ) än ett svar intryckt i ansiktet, tack men nej du tilltalar inte mig... typ
    Ja, jag håller med dig!
  • Anonym
    Anonym (Lotta) skrev 2013-02-03 20:03:53 följande:
    Oj. Jag som alltid tänk att sex inte är något man diskuterar, snarare har. Iaf till en början...
    Jo, så känner jag med. Det är det jag vänder mig emot med hela den här dejtinggrejen, känns som att det väldigt lätt blir nån sorts märkligt kriterietänkande av det hela, som det inte blir när man träffar nån mer "naturligt" eller vad man ska säga...
  • Anonym

Jag tycker att du "tänker fel" när du säger: "alltså är man inte färdigutbildad när man är 36?". Kanske för att jag själv är 33 och fortfarande pluggar, och förstår inte riktigt vad som är fel med det. Man måste liksom inte vara omogen eller kvar i studentlivet (för det kan jag förstå är ett problem för någon som själv inte är det) för att man studerar. Vägen är inte spikrak för alla och alla vet inte vad de vill bli när de är 22... I övrigt verkar han ju dock inte varit något kap för dig.

Hur gör du om han nu kommer att höra av sig igen, undrar jag nyfiken? Är det silent treatment eller ett artigt "tack men nej tack"-meddelande som gäller? Har aldrig varit i situationen själv men det känns ju otrevligare att bara låta bli att svara när man väl har träffat personen, tycker jag.

• Anonym
    Afrodita1979 skrev 2013-02-04 09:24:29 följande:

Alltså, ja jo jag håller med dig i det ang att plugga vid 36 inte eg är något fel eller konstigt men det kanske var en kombination i att han nämnde mkt om fest och krogen som gjorde att jag fick vibbar av att han eg. är i stadiet där man är när man är runt 25. Och just det med festandet och krogen ger mig lite avsmak. Jag är själv "färdig" med att hänga på Avenyn ( GBG stureplan typ ) fram till kl 05, avsluta med McDonalds, ta taxi hem o hemma vid 06 och lägga bakis hela dagen efter som ett kolli soffan ( ok nån gång per år funkar ) Och jag fick mkt den känslan av honom, att han eg är 25 år istället för 36... fast att ändå var klok och vettig och sa många braiga saker oxå men det var just helhetskänslan.

Nej herregud, klart jag inte kommer låta bli att svara. Varför tror du det? Har jag gett intryck av det i tråden, att jag bara låter bli att höra av mig till folk sådär?? Obestämd 
    Vet faktiskt inte hur jag ska hantera detta. Är kass på det. Men vill gärna bli bättre.   
    Ja, då verkar han ju vara kvar i det där studentikosa liksom, och det förstår jag är rätt trist om man själv har passerat det eller aldrig varit där.

Nej, frågan om att inte svara var egentligen inte om dig personligen. Jag försökte sätta mig in i situationen och inser att jag skulle tycka att det vore väldigt jobbigt att säga nej till någon, även om det är nån jag aldrig vill se igen...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!