Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Tabula) skrev 2012-12-13 20:59:34 följande:
    Jag ångrar inte heller någon av mina relationer men håller ändå med NooneBird. Kommer aldrig mer att vända mig ut och in för att få något att fungera. Det brukar finnas en anledning till att man får kämpa så in i bomben - man passar helt enkelt inte ihop. När det är rätt, då är det lätt . Därmed inte sagt att man ska ge upp för minsta lilla, naturligtvis inte.

Därför kan det vara problem när man har för vana att välja svårflörtade killar bara för att de är svårflörtade.

• modesto
    Anonym (rainbow) skrev 2012-12-14 14:58:07 följande:
    Wohoo! Du låter ju som en expert Nu får du ge oss noviser lite tips, hehe
    Mycket tålamod och ge inte upp när det känns hopplöst. Vila, slicka dina sår och fortsätt.

(En annan expert)
  • modesto
    NooneBird skrev 2012-12-14 20:44:19 följande:
    Ett annat tips, stäng inte dörren för killar man kanske skulle nobba i vanliga fall. När min dejt skrev till mig första ggn kände jag; nää han är inget för mig, han var yngre och såg dessutom ut som en player. Men ack så fel jag hade...
    Man kan också råka vara kär i en människa som har defekter när man ger sig tid att upptäcka personen bakom utseendet.
  • modesto

de du fattade djupare intesse för är dåliga på sex och du behöver ha sex med dina dejter tidigare?

• modesto
    floya skrev 2012-12-15 22:46:37 följande:
    Om det ändå vore så lätt. Sexet har varit väldigt bra med de två killarna... Vilket gör mig jättefundersam över min egna reaktion.

Det kan vara kanske så att du inte behöver någon seriös relation egentligen därför får du kalla fötter, men du gillar mäns sällskap och ha kul. Många kvinnor är uppfostrade så att de MÅSTE vara duktiga och söka ett seriöst  förhållande annars är det fult och dåligt. Så ditt inre/omedvetna kanske står i konflikt med vad som förväntas av omgivningen.

• modesto
    floya skrev 2012-12-16 00:25:30 följande:
    Det är nog mycket möjligt att du är något på spåren. Alltså, jag vill gärna bli kär igen - jag älskar att vara i ett förhållande och jag saknar den tryggheten och känslan från mina tidigare förhållanden. Men, jag är en jäkligt glad singel som absolut inte vantrivs i den rollen.

Inbillar mig att när jag verkligen hittar rätt så kommer jag inte få kalla fötter - utan då kommer det bara funka. Men jag är kanske "för lycklig singel" för att jag på ett lätt sätt kan gå in i ett seriöst förhållande...

Det finns ingen chans och ingen "rätt" för mig, jag är lycklig singel även om jag blir kär i någon och jag är det periodvis också men ingen ska ta min frihet.
  • modesto
    floya skrev 2012-12-16 00:59:15 följande:
    Nu vet jag inte vilka grejer du lägger i begreppet "frihet", men skulle inte "rätt" för dig kunna vara en parter som låter dig (så mycket som möjligt) behålla din frihet?

Jag kan bara se på mitt sista seriösa förhållande. Visserligen dejtade jag inte andra (om det är en viktig grej för dig i begreppet frihet), men jag hade helt egna fritidsintressen, hängde massor med killpolare, drog iväg på månadslånga resor själv och så vidare - och han var stöttande och sa typ "men vad kul, klart du ska!" på alla mina påhitt. Det var frihet för mig att ändå kunna ha ett aktivt liv på eget håll, men jag förstår om frihet betyder annat för andra.  
    Javisst, man kan ha en partner och behålla sin frihet till den grad man önskar. Jag menar att det aldrig kommer att hända att jag flyttar ihop med någon eller gifter mig även om jag blir dödskär. Men jag har förhållanden som tillåter mig att behålla min frihet. Jag har i stort sätt aldrig varit helt ensam men vad som ensam/ i ett förhållande innebär ändras med åldern eller efter mina behov. Men jag tror att ett seriöst förhållande kallas det när man har som mål att flytta ihop och bilda en familj tillsammans.
  • modesto

precis, "rätt" för mig ska låta mig vara fri till den graden jag behöver, annars är han inte rätt

• modesto
    NooneBird skrev 2012-12-12 09:59:48 följande:
    Någon råkade försäga sig igår, jag fattar att det är min 30års fest då och det är det datumet jag fått av min dejt när han skulle komma. Men efter har han sagt att han kanske inte kan komma ändå då han hade glömt bort ett julbord han var bjuden på. Så det är inte säkert att han kommer nu. :|
    Jag skulle definitivt prioritera min nya kärlek framför alla julbord som jag är bjuden på. Skumt.
    Faller du inte i ditt gamla mönster?
  • modesto

NooneBird, Du har inte bara träffat honom en gång.
    Du har skrivit och ringt med honom en hel del och har hunnit få känslor för honom. Er dejt var resultat av er intensiva kontakt, alla dina närmaste vet säkert vem han är. Den fösta dejten slutade konstigt, sen kunde han inte komma helgen han lovade först, sen funderade han komma på festen istället om jag fattade rätt. Man behöver inte presentera honom som pojkvän, man kan träffa helt obekanta människor på en fest. Mer er historik tycker jag att han borde komma.
    Om jag var han och kunde absolut inte komma efter allt som har hänt skulle jag ordna någon dejt fortast möjligt och försöka gottgöra mig.
    (med gamla mönster menar jag att du kämpade för att få ditt ex länge och sa  att du inte ville göra det igen)

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!