Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-29 12:55:17 följande:
    Men enligt min erfarenhet betyder "vänskap" att man bara vill ligga men tycker att man själv är för smart för att använda "kort romans". 
    haha, det visste jag inte, det är kanske speciell slang för just HP. På utländska sidor betyder det just vad det är, vänskap. Man kanske är inte redo för ett förhållande men vill inte ha sex utan känslor och tycker vänskap är en bra start som kan utvecklas till mer.
  • modesto
    Papito skrev 2012-10-29 13:04:33 följande:
    Då kallas det KK, det är så vanligt så de borde ha två alternativ till:

KK
    Halvrelation

Precis, annars var är "kort romans" för någonting? det brukar folk tolka som sex på HP, men om man vill ha lång sex romans? jag vet i alla fall en sak, om man ändrar till vänskap försvinner nästan alla kontaker, när man skriver "kort romans" kommer det en massa folk även om man är utan bild, så kort romans verkar vara den populäraste förhållandeform för män på HP. eller är det kanske "seriös förhållande", jag vet inte, jag har aldrig skrivit det.
  • modesto
    Xmag skrev 2012-10-30 08:14:03 följande:
    Jag blev precis beskylld för att vara otrevlig av en tjej på HP som hade mailat mig och jag svarade...Så kan det gå. Och jag som är så trevlig! =) Det var för övrigt samma kvinna som körde med fusksvaret jag skrev om. Min erfarenhet är nu, låter det konstigt. Svara inte på mailet... Så vad föredrar ni? Att inte få ett svar när ni skickat ett mail? Eller, att få ett lite oengagerat och kort, men ändock, svar? Hur man än gör blir man ju otrevlig... =) Jag har ju inte möjlighet att gifta mig och bilda familj med varenda person som mailar mig. 
    svara inte, blockera henne och glömma, det finns lite störda personer överallt
  • modesto
    thecoffemaker skrev 2012-10-30 01:45:50 följande:
    Men alltså, kan ni inte bara ragga på folk på jobbet eller Ica? Det här verkar ju fullkomligt utsiktslöst...
    Det är mycket större utbud på nätet, personer som man skulle annars aldrig träffat. Det är spännande med människor från andra ställen. Bor man på landet träffar man i stort sätt samma människor i affären. I för sig är det kanske inte så dålig idé. Jag har varit uppraggad i verkliga livet många gånger, ibland med direkta förslag i stilen "kan vi inte ha ett förhållande?" Men jag brukar skratta och säga att jag har någon även om jag gillar personen till utseende. Jag behöver tid att tänka, man har det på internet. dessutom när man raggar ute kan inte folk veta om någon är upptagen eller inte och vad de vill. På nätet kan man diskutera allt innan. Internetdating passar mig fantastiskt bra. att ragga på jobbet kan innebära problem, om det inte funkar, ska man behöva träffa personen varje dag ändå och samarbeta
  • modesto
    Xmag skrev 2012-10-30 12:52:37 följande:
    Låter trevligt! Det finns vettiga människor där också. Lustigt nog upplever jag det som HP är seriösare. Det trodde jag aldrig att jag skulle skriva... På Badoo fick jag fö kontakt med en mycket vacker och dessutom trevlig(!) tjej. Nackdelen är att hon bor i Brasiien... Så vi är nu vara "vänner".
    Jag tycker att de är så spännande med utländska sidor, att skriva med utlänningar och lära känna hur deras liv ser ut, sen kan man träffa någon ibland. Dock inte Badoo, den var för stokig och stressande for mig, jag orkar inte chatta. Jag gillar vanliga utländska gratis sidor riktade bara mot deras lokal befolkning med forum.
  • modesto
    MrC skrev 2012-10-30 12:38:43 följande:
    Jag har bara varit reggad där sedan igår kväll. Än så länge skoj. Pratade med en kvinna som bor granne med min mamma och som har en dotter som lekte med min min dotter förra sommaren. Jag är ganska säker på att jag hälsat på henne när jag sett henne på parkeringen.
    Hon ser bra ut och vi är lika gamla/unga.
    Men morsan min sa att hon var lite gnällig :) bara för att de är grannar, haha.
    Går nog över på en fika någon dag.
    Man kan finna sin lycka var som helst, en enda kontakt kan räcka och kan förändra allt
  • modesto
    MrC skrev 2012-10-30 13:01:20 följande:
    Jag fick ganska snabbt ett meddelande från en tjej som bor i London. 31 år pluggar till sjuksköterska. Hon sa att hon gillade mitt skägg och min stil. Jag bor ju i Stockholm och en flygbiljett till London är ju inte dyr Flört Har aldrig varit till London, så varför inte liksom?

jag såg biljetter till London med Ryanair for 69 kr
  • modesto
    MrC skrev 2012-10-30 13:03:25 följande:
    Endast ca 1000 kr t.o.r. med Norwegian. Som hittat. Glad Jag åker!
    kolla ryanair först
  • modesto
    MrC skrev 2012-10-30 13:14:51 följande:
    Jag är i Piteå till 3 december. Flört

Men då ska jag ta mig till Skavsta också. :( Jag bor i Sollentuna, alltså bara 2 mil till Arlanda. Ska jag ta mig till Skavsta tar det en jäkla tid. Dessutom flyger Ryan till någon konstig flygplats helt offside också.

Nu var "Londonspåret" bara en kul grej, chansen att jag åker dit och träffar henne är mikroskopiska.

man åker till London från Västerås
  • modesto
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-30 13:34:16 följande:
    Eller Skavsta/Nyköping. 
    Men om han bor 2 mil från Arlanda är det lite svårslaget... 
    i alla fall så tycker jag att det inte är så himla omöjligt att dejta någon från London. Jag känner ett par, han bor i Scottland, hon i spanien, de träffas var tredje månad. En romans med utlandet är mer spännande tycker jag, man lär känna andra kulturer. Nu är inte england så mycket annorlunda men det finns charm i att byta miljö.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!