Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito, märker du att jag försöker hålla jämna steg med dig ikväll?

• Anonym (33-åring)

(b): Ser man när killarna varit aktiva på sidan senast nånstans?

• Anonym (33-åring)
    Tusse85 skrev 2012-12-29 21:21:08 följande:
    Oftast är de ju samma folk på MP som HP har jag märkt. Jag gör oftast så att jag registrerar mig på betalsidorna men inte betalar direkt, gör en sökning på de jag söker och oftast hittar jag ändå ingen intressant så då slipper jag betala oxå ;) Tror dock typ att match.com måste man betala direkt? Men MP kan man vara medlem på utan att betala iaf....

Men min åsikt är att HP är bäst.. just för att det är gratis så är de fler medlemmar...

Nope! På Match gck det bra att se en hel del utan att betala. Man kan iofs inte se vem som skickat meddelanden till en, men varför ska man se vem om man ändå inte kan läsa meddelandet? Profilerna och bilderna är öppna för ickebetalande.
  • Anonym (33-åring)
    Xmag skrev 2012-12-30 10:48:00 följande:
    Man får många utländska besök på match också. Ett tips kan vara att spärra dessa om man inte är intresserad av utlänningar. Oj, det lät inte så bra. Vad jag menar är att om man inte är intresserad av att dejta någon som bor i ett annat land långt borta så kan man blocka deras möjlighet att kontakta dig. Kanske mer är ett problem för killar. Jag hade en hel del besök från utlandet och det gav mig ingenting, för jag kan inte flytta och det är jobbigt att dejta nån som bor så långt bort.

Tack, bra information =)
  • Anonym (33-åring)

Shit vad ni skriver! Här har jag varit borta från tråden fyra dagar och har över 300 inlägg att läsa ikapp...

Angelven skrev 2013-01-03 13:50:55 följande:
    ... är det bara jag ...

Eller brukar ni också klicka bort de utan barn (om ni har barn) och tvärtom ?

Mitt intryck är att kvinnor i min ålder utan barn fortfarande fantiserar om att

1. hitta den rätta (som absolut inte får ha en liten "familj" sedan tidigare)
    2. flytta ihop
    3. gifta sig
    4. bygga en vacker sekelskiftesvilla vid vattnet (eller motsvarande)
    5. resa med sin nye man
    6. skaffa ett gäng knoddar

... allt inom ett halvår eller så

Det har gått så långt så att även om allt annat stämmer till 100% så försöker jag inte längre ens skriva ett brev och fråga, det är ingen idé. Det är som om man lever på en annan planet, en där man kan vänta hur länge som helst med att bli gravid, gärna tills efter att man levt ett helt långt ballt singelliv

Hmm... vilka fördommar finns bland kvinnorna om männen på samma sätt ? (*nyfiken*)

Fick just ett mail som antyder att jag nog fantiserar om

1. hitta den rätta (som bör vara ex-model-tjej)
    2. flytta ihop i mitt hus
    3. kedja fast henne vid spisen med snabblim på dammsugarhandtaget
    4. drälla på krogen med polarna och dricka öl medan hon passar mina knoddar

Skickade ett hövligt mail om att hon nog missförstått min presentation totalt och bad om lite feedback om vad hon tyckte antydde att det var som ovan (Om DU läser det här, så, nej, helt så illa som ovan var det inte
    Jag sorterar inte bort de med barn, trots att jag själv inte har några. Däremot, om det blir dejt, så vill jag veta lite om situationen kring barnen (och mamman). Vill (om jag ska inleda nått lite seriösare alltså) att han ska ha kontakt med sina barn och en ok relation med mamman, tycker det säger en del om hur man hanterar familjesituationer.

Inte har jag några "förhoppningar" om att hinna allt på ingen tid alls heller    

• Anonym (33-åring)
    Angelven skrev 2013-01-06 22:29:48 följande:
    Synd - om jag sett dig så hade du varit bortsorterad, det är precis det jag är rädd för - att någon jättetrevlig tjej inte får en chans pga av mina fördommar. Men hittils har jag inte haft rätt - du är undantaget som bekräftar regeln

Vid 33 har du ju iofs också tid fortfarande. 

Att vara undantaget som bekräftar regeln känns bra, vem vill vara som alla andra liksom? Fast jag fattade ärligt talat inte vad du skrev före, du har inte haft rätt om att du inte skulle ge nån jättetrevlig chansen?

Nja, redan som typ 15-åring bestämde jag mig för att barn ska man ha (sitt första) före 30, annars ska man (jag) inga ha. Den känslan sitter fortarande kvar, så det känns väldigt osannolik att det skulle bli några för min del. 
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-07 13:51:37 följande:

Jag vill inte påverka dig eller mästra, men jag MÅSTE bara berätta att jag fick mitt första (och säkerligen enda) barn när jag var 39 och oj vad glad jag är att han bara kom sådär! Och att jag inte var yngre, för då hade jag inte varit mogen.

Men det är ju helt ok att inte skaffa barn heller. Det man inte vet lider man inte av, jag var inte alls ledsen över att vara barnlös inan, men nu när jag har den lille gossen, hjälp, hade ingen aning om att det kunde vara så roligt. Vilken kärlek!   

Jag säger inte att det är en omöjlighet, bara att det är osannolikt. Vem vet, jag kanske springer på min prins och så blir det ett gäng knoddar till slut ändå
  • Anonym (33-åring)
    Ernst Hugo skrev 2013-01-07 19:35:44 följande:
    Hallo alla dejtare Solig

Funderade på det där med åldersspannet. Hur gör ni?

Skriver ni till någon men där ni själva hamnar utanför hens åldersramar? Samma om någon skriver till er men hamnar utanför åldersspannet, hamnar det mailet i pappaerskorgen oavsett?

Har lite egna tankar men ville först höra era       

Nått enstaka år utanför så skriver jag om jag är intresserad, ev skriver jag nått om att jag vet att jag är för gammal/ung mot vad han vill. Kan också svara om nån som är nått år utanför mitt åldersspann skriver, men det blir helt klart hårdare bedömning då än annars Jag tycker att ålder är viktigt, vill träffa någon i ungefär samma ålder som jag själv och har också skrivit det i mina profiler ibland när jag fått alltför många meddelanden från för gamla/unga.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (b) skrev 2013-01-07 20:21:35 följande:
    Ja jag funderade på det idag, med åldern... jag skriver aldrig till en kille om det står i hans profil att han söker någon yngre än vad jag är. För en sådan kille vill jag ändå inte ha men inte för att generalisera men killar/män verkar inte bry sig om att jag har en min och maxgräns! vet inte vad det beror på?

Likadant med det där man kan välja om sitt eget utseende, genomsnittlig, ser bra ut, snygg m.m, där fyller de flesta killar i att de är snygga! men det är de ju inte  ¨många är så självgoda... jag menar det är ju betraktarens öga som avgör det!

Var tvungen att titta efter, av de 10 senaste jag fått meddelanden av på MP (där jag numera är ickebetalande medlem och knappt inloggad alls) har 6 st varit utanför mitt åldersspann, varav 4 med mer än "bara nått år". Då står det dessutom "vänligen respektera åldersspannet" i min profiltext...

Du (b) förresten...hur länge tror du att jag ska behöva vänta på ett vettigt pris på match? 
  • Anonym (33-åring)
    NooneBird skrev 2013-01-08 15:27:43 följande:
    Åh vad irriterande det är med män som inte kan besvära sig med att läsa profilen och sen börjar ställa en massa frågor som står tydligt i den... Känns som att man bara utgår från hur någon ser ut, man kanske kan läsa profilen innan så vet man direkt om personen är en potentiell partner över huvud taget?

I sådana fall brukar jag svara "ja, som det står i min profil så gillar jag..." eller "som ddu säkert redan vet efter att ha läst deti mitt profil så...". Orka vara trevlig mot nån som inte ens orkar läsa en kort text om mig innan han talar om att jag nog är helt rätt för honom...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!