Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Xmag skrev 2012-11-13 22:56:09 följande:
    Hur gör ni på dejtingsidorna? Jag har nästan bara haft kontakt med kvinnor som kontaktat mig. Några få kontakter har varit initierade av mig. Men hur gör ni för att hitta någon att kontakta? Använder ni någon sökfunktion/Matchning med några kriterier som ni tycker är viktiga och sen läser igenom ett antal profiler? Eller surfar ni runt bland bilder och sen läser profiler? 
    Jag brukade nästan aldig kontakta någon först, det är skillnad när man är kompisar.
    Jag tycker att det är underligt att svenska kvinnor tar kontakt först. När jag var på vissa sidor brukade jag titta på forumdeltagarnas pch bloggarnas profiler och de ser att jag besöker dem och kontaktar mig. På HP finns det en lista av dem som är inloggade på sidan, så jag kunde titta på bilder, de som ser att jag såg dem brukar kontakta.
  • modesto
    Anonym (nyfiken!) skrev 2012-11-14 19:49:35 följande:
    En fråga till er tjejer som finns på hp sd osv vad vill ni se i ett mail från en kille? ska man skriva långt eller kort ? 
    Vet ju att dom flesta tjejer kan få upp imot 2-400 mail om dagen! vad har ni fått som har fått er att faktiskt öppna mailet och kanske tom svara på det!  
    jag hade aldrig haft 400 mail om dagen i hela mitt liv, kanske 10 som högst. jag tror att det är bara en myt. Jag skulle vilja se ett mail som kan vara en början till samtal, någon som nämner det jag nämner i min profil. det ska varken vara för långt eller för kort, det ska väcka intresse, ge associationer
  • modesto
    Anonym (Fröken Osäker) skrev 2012-11-15 12:18:14 följande:
    Mailen innan var även de korta från honom ( han är bättre face2face som han säger). Ibland flera mail om dagen, ibland ett om dagen.
    Men det känns konstigt att han väntar så länge mad att skriva då jag ser att han läst det.

grejen va den att redan innan han sa att han ville ses igen så pratade vi om vad vi skulle göra kommande helger och han är i princip upptagen varenda helg tills jul. Men sa då jag svarade att jag gärna kom hem och hälsade på honom att han skulle försöka hitta en lucka i kalendern.
    Då jag sen tackade för en trevlig helg så skrev jag att jag hoppasdes att han kunde hitta en lucka snart. Då svarade han bara Tack för en trevlig helg som svar på just det....

Blir det inte lite väl på att då igen ifrågasätta när jag kan få komma och hälsa på?
    Shit vad jag avskyr att inte veta. Han är ju den första av mina dejter som faktiskt själv frågat direkt om date nummer 2 och bjudit hem mig. Men det kanske är vanligt i dejtingdjungeln?
    det låter inte bra att han är upptagen varendra helg tills jul. Vad är han upptagen med då? Andra första dejter?
    det låter för mig så att han kanske gillade dig först sen ångrade sig.  Om du ger honom tid( att testa andra dejer) så kanske ångrar han sig igen om en tid, om du var bäst
  • modesto

Det här är med folk som ger otydliga signaler, det kan vara så att de inte vet själva. De är inte 100%säkra vad de känner, de kan känna en sak nu, en helt annan ett par dagar efter dejten. Efter en vecka av tystnaden eller förföljelsen av dejten kan de ändra sig igen. Det är sällan man känner att honom/henne vill jag verkligen ha, speciellt i början. Jag kan säga att jag har träffat många men kände att jag utan tvekan ville ha honom bara en gång och även det var inte från början, det växte fram starkare och starkare.

• modesto
    Anonym (b) skrev 2012-11-18 10:45:41 följande:

Ja och så himla bråttom behöver man ju inte ha så att man bara måste ha sex på första dejten tycker jag.
    Man behöver inte och man måste inte, men det är ingen fara om man VILL. Varför ska man plåga varandra och känna sig frustrerad om båda vill men det finns "regler" som de "måste"  följa.
    NooneBirds "första date" var efter lång tid pratande, det är inte samma sak som när man hoppar in med en obekant på krogen. Men visst känner de att det måste vara en viss "artighets dans" innan så gör de som de vill. Min tanke om de har pratat så länge och mycket innan och hon vill och han "håller sig vid regler", då är det inte för reglernas skull, det kan finnas hund begraven just när det gäller sex.
  • modesto
    Flinxy skrev 2012-11-21 16:23:43 följande:

Jag tycker inte alls att du ska gå med på att han sover över om du inte känner dig bekväm med det. Du får väl säga så helt enkelt  att du gärna träffas men att du vill gärna känna honom bättre innan det blir dags för det.
    2-3 timmars avstånd är inte så himla långt
    NooneBird skrev 2012-11-21 15:52:24 följande:
    Den här bakom kulisserna killen kan komma i helgen men undrar om han kan sova över… Vette fan om jag vill det. Känns skönt att kunna dra sig ur om det inte finns nån kemi. Vi har ju inte pratat så mycket heller. Han har en bit att åka 2-3 timmar men jag tror inte jag vill att han sover över.

• modesto
    Tusse85 skrev 2012-12-13 08:54:22 följande:
    Nej jag vet ju att han då inte är intresserad nu, men vi har aldrig träffats ännu och just nu har han en anti-kärlek period tydligen. Och då blir resultatet nu att jag kämpar lite för att jag ska vara den han kommer till när han vill dejta igen ;)

sanningen är kanske att han säger så till dig för att han inte vill dejta just dig. De kan säga att de inte är redo men det kan betyda att de inte redo med dig men vågar inte säga det rakt ut.

• modesto
    NooneBird skrev 2012-12-13 10:56:11 följande:
    Jag var en vän, ställde upp, vi umgicks förutsättningslöst. Bjöd hem på lunch mm och bara fanns där och väntade på att han skulle bli redo att dejta och samt talade m hur jag kände för honom då han blivit bränd och var låg från sitt förra förhållande.
    Jag slösade ett år av mitt liv nu såhär i efterhand på att vänta, iof var vi tillsammans i 3år och fick ett barn tillsammans men vi var inte rätt för varandra. Men sånt kan man ju inte veta på förhand.
    Jag kommer aldrig mer att kämpa för en man. 
    Om det hände mig skulle jag absolut tycka att jag hade ett lyckad resultat och det kan vara värt att kämpa för kärleken på så sätt.
    Jag tror absolut inte på den eviga passionerade kärleken till bara en person under hela ens livsperiod. 3 år var inte så illa alls. Jag skulle inte tycka om priset var för högt men det är ditt förhållande, bara du som vet hur svårt det var för dig och om det du fick motsvarade dina ansträngningar.
    Jag tror att de flesta människor är för naiva och tror att kärleken bara varar för evigt av sig själv. När förälskelseperioden är över så tror de att "vi var inte rätt för varandra". men det är en naturlig process att passionen kallnar med tid, skulle ni fortsätta jobba vidare på er relation och vara fast beslutna att stanna skulle ni kanske fortfarande vara tillsammans tills ert barn växer upp.
    Man skilljer sig för lätt nu för tiden. Om han slår eller är missbrukare är det en annan sak men de flesta andra problem går att reda ut utan att hoppa för snabbt ur förhållandet och hoppas att nästa gång händer det ett mirakel. Nästa gång kommer det att hända samma sak, man tröttnar efter en tid och passionen går över.
  • modesto
    Xmag skrev 2012-12-13 17:32:19 följande:
    Välkommen tillbaka Modesto. Det var länge sen! Har du varit med om något spännande på dejtingfronten du kan dela med dig av?
    tack för välkomnandet, mitt privatliv är dock super hemligtGlad
  • modesto

Varför blir man kär? År det omedveten signal att något hos honom är rätt även om resten tycks fel? Sen kan det vara så att omedvetna förväntningar inte infrias eller glöms bort bakom det som inte funkar men verkade vara en bagatell i början. Jag tycker ändå bra att du kämpade och fick vara hos honom och sen bedöma att det var fel. Om du aldrig fick chansen skulle du kanske vara olycklig ändå, nu vet du hur det ligger till just med honom. Jag är inte säker på att det finns olyckliga relationer, jag har inte haft några i alla fall. Alla mina relationer var intressanta och givande på sitt sätt. Jag känner inte att jag har ”slösat” min tid på någon.

NooneBird skrev 2012-12-13 18:18:52 följande:
    Nej modesto han varken misshandlade eller missbrukade men vi funkade INTE ihop... Men det var svårt att ge upp efter att ha kämpat så hårt. Jag borde ha gått därifrån direkt när jag lärde känna honom.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!