Ärliga nätdejtingstråden!
Jo, det är ju sjukt vad man dras med. Började förra fredagen och ganska snabbt skrev jag med ca tio stycken. Gjorde knappt annat än skrev brev och flirtade.
Men när jag väl tog mig tid att bromsa, att fundera, så föll de flesta ganska platt.
Efter ytterligare några dagar hade jag lagt ner de allra flesta kontakterna och tror att jag förstår varför folk blir likgiltiga, hanterar dejter som kaffekoppar och bara byter ut när det inte passar.
Men jag tror att det mer är det, att man dras med.
JAg känner redan för att gå ur och då har jag inte ens dejtat någon, helt sjukt. Man får bra kontakt, skriver några intensiva dagar och det rinner ut i sanden, sen upprepas det om och om igen. Inte undra på att folk inte orkar engagera sig. Jag, som ändå gillar att skriva...skriver ofta lite halvlångt och engagerat men till slut orkar man inte ens det, man skickar iväg ett standardbrev som är ren skit, bara för sakens skull.
Nä, är plötsligt väldigt skeptisk till det här..haha.
Fortsättningen till analysen.
I värsta fall lyckas man, man tror att män träffar den rätta, kärleken som kommer vara för livet. Man blir kär, flyttar ihop, skaffar barn tillsammans. Efter ett antal år tröttnar man på varandra, antingen bryter man förhållandet innan, eller någon är otrogen. Men samma mönster är det. hur än passionerad och entusiastisk man har varit i början, så tyvärr, tar sagan slut och man börjar allt från börjar igen och tror igen att NU ska det vara ”forever”. Why even bother?