Inlägg från: Anonym (Lina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lina)

Ärliga nätdejtingstråden!

Min dejt för två veckor sen, ja, vad ska man säga. Inte haft tillfälle att ses en andra gång. Men han skriver varje dag, och jag skriver tillbaka. Ibland har han skrivit tre meddelanden när jag loggar in, alla ganska långa. Om vad han gör, vad han tänker på, det vi diskuterat, osv. Det måste ju vara ett bra tecken?

• Anonym (Lina)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-03-23 18:47:40 följande:
    Men har någon erfarenhet av att det inte klickar i mailkontakten, men i verkligheten? Mailar just nu med en kille som verkar bra, men han skriver så grymt tillknäppta mail Har supersvårt att få ur honom något, som att han är rädd att lämna ut minsta lilla till någon på nätet ... Blir lite osugen, men kanske ska ge honom en chans?
    Svårt att säga...Med han jag mailar nu klickade vi så fantastiskt i mailkontakten att jag egentligen bara var rädd att han skulle dölja något. Hans profilfoto var bara en närbild på ögat, så ett litet tag visste jag inte alls hur han såg ut. Men jag fortsatte skriva, kände mig mer stimulerad av att skriva till honom.

Men bad om foto efter nån vecka och fick tre - på en kille som var alldeles för snygg för "my leage" så att säga. Han är ganska mycket yngre än mig och ser helt ärligt ut som typ Schenkenberg, mörkt tjockt hår i page, svarta ögonbryn, gröna ögon, fin bred mun, gulliga skrattgropar. Så vacker. Så jag trodde att han fejkade med fotona.
    Men det gjorde han inte. Dejten var egentligen bara för att checka om det var för bra för att vara sant, men han VAR ju fantastiskt bedårande i verkligheten....så, dejten var kort, typ 1,5 timmar. Han ville väl checka att inte jag heller ljög med mina foton. Vilket jag självklart inte gjort.

Och sen har vi fastnat i att bara maila igen. Problemet är att vi inte bor i samma stad.
  • Anonym (Lina)

...och att tja, egentligen VET jag ju inte så värst mycket om honom. Men det pirrar i magen när jag tänker på att träffas igen. Har varit singel i ett år, inte haft ett enda ligg.

• Anonym (Lina)

Har även provat HP nu i en vecka. Men man blir så anstormad tycker jag. Minst 5 mail i timmen och jag vet inte hur många flirtar. Igår var jag på en date igen, med en från HP. Min favoritsnubbe har fastnat därnere i Skaune, så...

Ärligt talat vet jag inte vad jag håller på med. Kände ingen kemi, men ville ha ett äventyr. Vad gör man i en sån situation? Drack lite vitt vin på ett ställe, sen gick vi hem till honom. Kommer pirret inte snart? Blir det inget? Han är ju reko, ser bra ut, kom igen, sa jag till mig själv. Drog mig ur väldigt sent. Sex, men inte hela vägen. Blev inte kåt helt enkelt. Han blev desto kåtare.

Hur går det för er? Som tjej kan man ju välja och vraka, det är uppenbart. Ångrar i och för sig inte gårdagens date, det var en typisk bekräftelsekick och ego-boost. Folk är ändå oftast trevliga, men det går inte att styra sin lust på det rationella sätt man skulle velat...tyvärr. För han var en BRA man.

• Anonym (Lina)

Men har du provat HP som jag sa, det var en stor omsattning...20 dateforslag bara i helgen. Om det ar manga forslag du vill ha.

• Anonym (Lina)

TS: Upptäckte just att min favorit (en date hittills) också finns på HP! Mäh! Och där har han minsann lagt upp bilden på sig själv som är en modellbild. Checka in honom...

• Anonym (Lina)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-26 22:51:11 följande:
    Den unga killen från Malmö??
    Japp. Men vill ju inte outa honom här, så vi får tala i gåtor.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-27 15:59:17 följande:

Ojdå, haha ja det kanske blir lite svårt. Men ska försöka. Ålder?

28.
  • Anonym (Lina)

Min öppningsreplik till HONOM var att "din text representerar en sån typ av kille som jag skulle fallit för vanligtvis. Jag håller med dig om allt, förutom att jag inte röker längre. Varför XXXXXX (stad som jag inte bor i) ? "

• Anonym (Lina)
    Baginbox skrev 2012-03-30 10:23:50 följande:
    Fick ett ryck och reggade mig på Mötesplatsen. Vad är era erfarenheter därifrån?
    Inga, so far.

Jag är lite i limbo just nu. Malmöiten skriver romaner till mig, men ingen andra dejt. Har fått så många olika förslag att jag inte riktigt har koll längre orkar knappt gå in på sidan längre.
  • Anonym (Lina)
    DanM skrev 2012-04-15 18:51:19 följande:
    För skojs skull. Ni tjejer som skriver här, detta är min presentation på hp. Bra eller något man ska ändra på? Har dålig koll: En 26åring med stort intresse för träning och hälsa. Falkenbergare som siktar på att bli Göteborgare till hösten. Kock som blev truckförare som ska bli student och extraknäcker som instruktör. Öppen och ärlig. En smula obstinat. Anser att det är viktigare med samma humor än samma fritidsintressen. Faller för tjejer med enkel och naturlig stil, tänk långt hår och hellre jeans än kortkort. Även en tjej som kan stå på sig och gärna är lite självständig. En tjej som kan ta en diskussion, en tjej med egna åsikter.
    Perfekt tycker jag, skulle inte plocka bort någonting!

Jag undrar, ni andra tjejer här, skriver ni aldrig några rader till killarna? Är ni bara passiva?
  • Anonym (Lina)

Nu har jag scorat med min...ja vad ska man kalla honom för? Glad

Han kom hit och stannade i två nätter. Glad Vi hade pratat en hel del och till sist bytte vi fb-profiler, fast jag skapade en fejk bara för honom. Och det var mycket lättare att hålla kontakten så än på HP!

Känner mig tjugo år yngre och tjugo gånger snyggare än Rihanna just nu. Glad Så kan det bli.

• Anonym (Lina)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-04-17 23:05:02 följande:
    Men, med Malmöiten? (Får vi väl kalla honom ) Fattar inte riktigt ändå, ni hade väl träffats en gång innan, varför fake-FB då? Eller är det en annan kille?  Eller, är det så att du och 33-åringen här BÅDA har träffat nån från Malmö och så blandar jag ihop det?

Hänger inte med alls, sorry. Men vad TREVLIGT att ni har scorat får jag ju säga, tror du ni är kära? :-P
    Ja just det, han! Vi sågs på en första dejt för ca 5 veckor sedan. På en sida. Sen var det lite fram och tillbaka. Upptäckte att han hade en profil på HP också, men det hade ju jag med, så det var egentligen inget att grina över. Det jag tänkte var dock att det var lite konstigt att han på den andra sidan var så försiktig med att ha bilder. Sen hade han en riktig snyggo-bild på HP. Det var inte hans stil!
    Fake-facebook, jo men jag vill inte hålla på och lägga till folk som man inte vet om det blir något med. Vännerna kan ju börja undra, eller nåt. Killen vet ju vad jag heter och har mitt telefon-nummer, det är inte det. Jag sa till honom att jag har ett fake-fb, bara så att vi kunde chatta isf hålla på med sega meddelanden.

Men det absolut viktigaste sist: Är vi kära? Ja, jag måste säga att det är en hel del märkliga sammanträffanden i våra liv. När jag såg honom första gången visste jag att det var en person jag skulle kunna bli absolut tok-kär i. Det tog fem sekunder att inse. Känns bra att det får ta lite tid mellan träffarna. Jag har en extremt hektisk vår, av andra skäl.

Och sexet!!!!!!!!!! 10/10. Tungan ute Det var liksom den sista tröskeln. Jag är alltid lite nervig innan att man inte passar ihop i sängen. Men Gud vad lätt allt har gått! Känns så självklart. Han kom ju för att sova över i två nätter, men jag var inte alls säker på att det skulle bli såhär bra! Dricka vin och prata till 3 på natten, hångel så fort vi kom innanför dörren, inte gå ur sängen på två dagar. Hur kan _jag_ ha träffat en sådan fin kille!?!
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-04-20 10:40:48 följande:
    Tack för stöd det här var en rolig tråd och DanM verkade först vara lite söt och blyg, som behövde stöd, men när det ur artar i stereotypt tänkande kring kvinnor och hur dom "tänker" samt snack om att det bara är killar som tar kontakt ... trots att de flesta tjejer här i mail efter mail skriver om hur dom själva tar kontakt, då tycker jag att det blir otroligt tråkigt... nåväl lycka till Tabula och ni andra!
    Fast jag kan hålla med. Jag har inte behövt röra en fena, allt beror på att jag ser bra ut på kort. Jag ska erkänna en sak. Jag gjorde ett experiment och tog en manlig profil en gång, frågade min kille om lov, dvs, han skrev presentationen och jag lade upp hans kort. Det var en beteendevetar-undersökning. Snygg kille och hade mycket vettigt i presentationen. Parallellt hade jag detsamma.
    Jag fick (som tjej) i snitt 180 besök per dag och 20-40 mail om dagen. Killen fick i snitt 150 besök och ett (1) kort mail efter tre veckor. Den tjejen skrev: Hej du ;)
    Sen tog vi bort profilerna.

Magert av tjejerna.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Lina) skrev 2012-04-21 09:01:16 följande:
    Fast jag kan hålla med. Jag har inte behövt röra en fena, allt beror på att jag ser bra ut på kort. Jag ska erkänna en sak. Jag gjorde ett experiment och tog en manlig profil en gång, frågade min kille om lov, dvs, han skrev presentationen och jag lade upp hans kort. Det var en beteendevetar-undersökning. Snygg kille och hade mycket vettigt i presentationen. Parallellt hade jag detsamma.
    Jag fick (som tjej) i snitt 180 besök per dag och 20-40 mail om dagen. Killen fick i snitt 150 besök och ett (1) kort mail efter tre veckor. Den tjejen skrev: Hej du ;)
    Sen tog vi bort profilerna.

Magert av tjejerna.
    Eftersom killen i det fallet var fullt funktionell, dvs. han fungerade som människa, var supertrevlig, såg bra ut, hade aldrig haft problem med att hitta tjejer, men ändå blev bortsorterad på internet...kan man dra slutsatsen att det kan bero på en viss social inlärningen i att tjejer avvaktar. Eller ni kanske ser andra anledningar?

Hans profil kunde till exempel besökas fem gånger per dag av en viss tjej, men hon skrev ändå inget. Eftersom det var fejk - han var ju inte ute efter att träffa någon - hade jag satt gränsen vid att inte svara, bara analysera frekvensen besök och eventuella flirtar osv. Men aldrig att starta något. Bara passivt betrakta flödet liksom. Det var i alla fall intressant! Kan vara bra för både killar och tjejer att veta kanske.

Men nu säger ni att killarna bara är passiva och att det tvärtom är tjejerna som får ligga i och jaga med brev? :P
  • Anonym (Lina)
    P30 skrev 2012-04-23 14:37:16 följande:
    När du inte längre är nybörjare så vet du att det är inte förrän ni träffats som du vet om det kan bli något eller inte. Om man mailar en massa skapar man sig förväntningar om hur personen är, hur han/hon ser ut osv som alltid visar sig vara fel. I de flesta fall är personen bättre i din fantasi än i verkligheten.

Så - visar sig personen efter två, tre mail vara rimligt vettig, sätt upp en dejt, en halvtimme på ett fik. Var tydlig med att du bara har en halvtimme, betala ditt eget kaffe och känn efter om det flyter på, om du är attraherad, om det känns som om det skulle vara spännande att ses igen.

Gå efter en halvtimme, tacka för dejten. Om du vill ha kontakt säger du att du hör av dig, vill du inte ha kontakt ber du honom höra av sig. Skicka ett sms efter någon timme att det var trevligt och att du gärna ses igen i nästa vecka. Om han hör av sig berättar du direkt att det inte kändes som att det klickade och önskar honom lycka till.

Gör du så här slipper du åka känslomässig berg- och dalbana, slipper hoppas varje gång att det är hen med stort h, låter personen få en chans, utsätter dig inte för risker eftersom ni ses på ett ställe dit andra går.

Vill du vara extra trygg skaffar du ett kontantkort som du använder som dejtingtelefon som du använder för alla dejtrelaterade kontakter tills ni är tillsammans på riktigt, då slänger du kontantkortet, eller om någon inte fattar ett nej, då kan det också vara bra att kunna slänga numret.

Lycka till!
    Helt riktigt! En gång i tiden, för 10 år sedan i ett tidigare singelliv, resonerade jag väldigt återhållsamt och gjorde det till världens grej att komma till skott på första dejten.

Mailade fram o tillbaka med en kille i 7 månader. Vi sågs en gång. Det räckte. Sågs aldrig mer och slutade maila efter det.

Den här gången var jag inne på att träffas asap med den jag blev intresserad av , för att inte bygga några illusionsbyggen på egen hand. Och nu är vi typ ihop! :) Han har varit här hela helgen. Fantastiskt mysigt. :)
  • Anonym (Lina)
    DanM skrev 2012-04-25 22:26:16 följande:
    En sak jag tänkt på. Tjejer, vid några tillfällen när jag tittat in tjejers kort på HP så har dom en bild ihop med en kompis som är betydligt mer min typ. Kan man göra något i det läget?
    Kort svar: trekant?

Långt svar: nej, orkar inte. Vad tror du....?

P30, klockrena observationer, har nått samma slutsats.

Många tjejer lägger bara upp redigerade bilder tagna av sig själva med i-phone, lite ovanför sådär, lite underdåniga. Trots att alla vet att när man tar ett kort av sig själv i den vinkeln får man automatiskt stora rådjursögon, och ansiktet ser automatiskt lite gulligt hjärtformat ut. (för att inte nämna alla duckface-kort. Blä.) Lite filter och hög kontrast på det, och visst, du får ett kort som kan lura en del (=skjuter upp verklighetschecken till stunden för dejten, killen drar sig ur.)

Rekommenderar starkt kort taget av någon annan, och inte såna där webcam-aktiga bilder som profilbild.
    Om ni verkligen vill träffa nån, alltså.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!