Inlägg från: Anonym (Lina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lina)

Ärliga nätdejtingstråden!

Åh, får man hänga här!?

Har mailat några andra fram och tillbaka.

1. Han med presbild som visar en kille med långt vått hår och bar överkropp. Tänkte först nja, (inte för att han inte ser bra ut) men till typen av bildval. Han är lite new age, vete fan alltså...gillar "agnostiker" men inte new age.

2. Han som är karriärmediasnubbe och som just avslöjat sin offentliga position. Verkar tro att det skulle framkalla direkta wow-upplevelser hos mig, men jag var svårköpt på det...väntar lite där.

3. Småbarnspappan som tyvärr inte bor i samma stad, jättesöt, vi har långa sessioner där man skrattar ihjäl sig, vi har samma humor och samma utbildning. Han kommer från samma stad som mig, visade sig att vi gått på samma dagis (men han är 3 år äldre). Han verkar dock lite långsam eller snarare varsam, kan ha haft en jobbig skilsmässa som han inte riktigt kommit över.

4. Den 9 år yngre killen som har världens mest kryptiska, men samtidigt mycket verbala presentation. Fotot säger inte mycket där...en slags extrem närbild på hans öga...jag hoppas lite att han kan matcha sitt inre med ett yttre som jag går igång på, för hans inre är djupt, lite svårt och intelligent. Som jag alltså. Och jag gillar "agnostiker" mer än kristna/muslimer/ateister. Försiktig entusiasm där.

5. Den 5 år äldre seglarsnubben som skryter lite väl mycket om sitt förflutna i olika hippa koncerner, som gick in i väggen och sedan drog till sjöss. Mycket materialistiska skrytobjekt där. Går inte igång på sånt personligen. Men han har fallit för mig och insisterar ganska mycket, kallar mig "vackraste". Dejt, kanske?

• Anonym (Lina)
    Anonym skrev 2012-03-04 16:32:02 följande:
    Haha, heter han nåt med sjö och hav killen som en NewAge? Han var  misslyckad fotomodell på 80-talet och inte vidare trevlig. SVEN är hans IRL namn... Lite varning där!
    Nej, inget sånt. Han är 43 år, så han kan ju ha kickat igång nån sorts modellkarriär på 80-talet i och för sig. Men han heter inte Sven.

Lust att berätta vad varningen består i mer ingående?
  • Anonym (Lina)
    Anonym skrev 2012-03-04 18:54:38 följande:
    Var bor killen? Den jag tänker på bor i göteborgstrakten.
    Samma här. Men heter inte Sven. Men säg nu, hade du dejtat honom och vad var det för varning?
  • Anonym (Lina)

Nej, men unga hunkar ska du inte dra dig för! De är absolut inte de som är värst. Jag har en date på lördag, med en 9 år yngre otroligt snygg kille. Har fått kort nu. Om det stämmer, så gratulerar jag mig själv. Ser ut som Beiron, ni vet den manliga modellen som var på tapeten på 90-talet. Som han såg ut DÅ.

• Anonym (Lina)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-09 10:17:44 följande:
    Men hjälp vad galet! Pratade du aldrig mer med honom? Ingen förklaring?

Jag har träffat en hunk (trodde jag). På bilderna var han typ det snyggaste jag hade sett, i verkligheten lite mullig och osexig röst så det blev inget där nej. Hoppas du har större tur!
    Tack...
    ja man vet aldrig. Jag tänker "hunk" och att det kan vara så därför typen av bilder han lagt ut är inte uppenbart sexiga, han är ingen som åmar sig framför spegeln i boxershorts med i-phonen. Sånt gillar jag inte. Hade aldrig dejtat en sån typ. Framförallt har han något innanför pannbenet. Det var killen jag skrev om tidigare som var "agnostiker" och väldigt djup. Vi har bara skrivit till varandra i tre veckor, och inte sådär jättemycket heller. Jag tror jag vet mer om honom än han vet om mig. Vi har mest skrivit om Wikileaks och lite sånt, typ "Current affairs" (båda gillar politik.

Men hans profilbild sa ingenting, sen fick jag tre foton häromdagen. Och tappade hakan. Så...bedårande vacker helt enkelt...men klart, man kanske inte klickar i verkligheten, sånt händer. Om det blir så gör det inget, för vi har inte hunnit bygga upp någon romantisk stämning alls, jag har hållit tillbaka. Inget gullegull än så länge.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-09 10:40:28 följande:
    Åh, det låter ju helt rätt! "Min" hunk var helt pantad och kunde knappt skriva, samt skickade just såna där bilder som du beskriver, så jag blev förbannad. Anledningen till att jag träffade honom var att han tjatade så förbaskat att jag tillslut tänkte att ah vafan. Nu har jag bestämt mig för att inte träffa någon under 34. Jag är inte ute efter bara sex och varför skulle någon som är så ung, och som jag dessutom då skulle finna attraktiv, vilja ha mig? Det vimlar ju av supertrevliga, söta tjejer i deras egen ålder.

Men, nu tycker jag att du får ta och träffa honom så du kan berätta hur det var på riktigt sen!
    Haha, "vafan"...jo, tanken har föresvävat mig ibland. Men jag är ensamstående med barn på heltid, så jag kan inte ens gå på date bara för att få mina fördomar bekräftade, har inte tid helt enkelt. Nu fick jag en lucka på lördag eftermiddag (inte ens en kvällsdate!) och han var i stan (han bor annars i Malmö, det gör inte jag)...

Det blir min andra date...typ fikadate. Första var dödfödd. Jag blev inte intresserad. Han hör av sig nu hela tiden, men jag försöker artigt hinta att det inte finns något intresse. Vill inte vara otrevlig.

Men hörru, TS, däremot är min date 27 nu på lördag. Jag är snart 36...Hm. Får INTE börja åldersnoja nu...ska man det?
  • Anonym (Lina)

Jag var på date i lördags en sväng och det var faktiskt (nästan) bara positivt. Nu får vi se, han bor inte här. Men snabb återkoppling på nätet efteråt från bådas håll. Jag sa aldrig på själva daten vad jag tyckte om honom, och han sa väl heller inget, förutom att han betvivlade min ålder (36). Han hängde upp sig på den och bad om leg. Nä nä nä, sa jag. Men allvarligt, du ser ut som 22-23! sa han. Det var väl enda checken rent fysiskt.

Vi tog en eftermiddagsöl, sen var jag tvungen att gå. Det skumma var att han ser ut som en kille jag var ihop med på stenåldern...kan det ha varit -94?...som också är fantastiskt vacker. Samtal flöt på precis som oss emellan på nätet, ganska livliga båda två, hade mycket att prata om, kunde skratta ihop. Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om att han är så pass ung och att han inte bor i samma stad. Men: jättesöt kille!

• Anonym (Lina)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-15 20:25:45 följande:
    Kul! Är det den unga från Malmö eller blandar jag ihop det nu? Han som var så snygg?
    Japp! Att du mindes!

Vi har inte ringts eller så sen dess. Jag har haft så mycket annat, vet inte ärligt talat om jag är redo att göra det där lilla extra som krävs (övervaka telefonen, höra av sig regelbundet, mm), men jag är absolut intresserad av att se honom igen! Får helt klart för mig att han vill det samma, men han verkar vara ganska...passiv???
  • Anonym (Lina)
    Anonym (kille 36 år) skrev 2012-03-15 22:40:23 följande:

Ok, nu har jag avslutat med denna upptagna tjej - det känns lite vemodigt för av de jag har träffat gillade jag henne mest. Samtidigt hade hon en hel del andra knepigheter för sig också. Men jag har en annan på gång och vi ska ses i helgen. Samtidigt måste jag dock säga att jag finner det extremt svårt att få kontakt med tjejer på nätet. Jag har kontaktat runt 40 det senaste halvåret men bara en svarade. Så det känns liksom inte som jag har kontroll över dejtandet - jag kan bara välja att besvara de som kontaktar mig.

Ändå tycker jag att jag borde vara ett riktig kap (av flera anledningar) för den som är redo att bilda familj. Jag funderar om det ligger mig i fatet att jag är under medellängd, ca 175 cm. Med tanke på hur oärliga folk är kanske jag borde skriva att jag är 180 istället? för om jag skriver att jag är 175 kanske man tror att jag är 170 men avrundar uppåt Samtidigt är ju längd ganska uppenbart, så det syns ju direkt om man ljuger. Kanske inget vidare bra första intryck det heller. Så hur viktigt är längden egentligen? Kanske mer viktigt om man bara läser av en profil på nätet än om man verkligen träffar en person i live så att säga?

Ett kap? Lystrar. ^_^

Skriv inte att du är längre! Det finns någon därute som kommer att gilla just dig! 1.75 är en bra längd. Jag är 168, någon som är din längd skulle jag absolut inte dissa på grund av längd. Däremot skulle jag bli lite sne kanske på första dejten om du hade skapat en annan bild av dig själv än vad som är sant.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-22 19:47:27 följande:
    Är det förresten fler än jag som har fått mail från en 85-årig fd präst på HP?

Tyckte han var lite gullig tills jag verkligen läste vad han skrev, han avslutade med ungefär;  kram, och vad jag menar med det får du själv räkna ut... Urk. Sen har han varit inne på min profil kanske 15 ggr. Har några såna, som besöker och besöker, liksom, varför det? Många av dem skriver inte heller. Vad vill de? Att jag ska skriva till dem eller vadå?
    Ja, de vill att ni ska dejta. de är nyfikna på dig. Eller "sugna på dig" som de säkert hade skrivit om de skulle ha skrivit. Dåliga vibbar. Hade en Hans Schejke-liknande typ i 70årsåldern med långt grått hår som tassade runt min profil och skrev - i ordningen:

hej...

vad Du verkar svår, hjärtat, var inte så svår...

hur är det idag hjärtat?

men ta inte livet så allvarligt, man ska skratta och kramas

vill Du inte ha mig längre, jag finns här och väntar på Dig.
    ---

= DÅLIGA VIBBAR!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!